Przejście z 15W40 na 10W40
Wysłany: 23 Cze 2016 12:03
Marka i model maszyny: Renault 75-14 MWM d-226
Witam
No mój pierwszy post. jestem Łukasz pasjonat silników szczególnie tych większych
Mam problem z moim ciągnikiem jest w nim silnik MWM d-226
Objawia sie on tym że na zimnym silniku szczególnie w chłodne dni cisnienie oleju skacze mi do 8-9 BAR przy 2 tyś
Po rozgrzaniu wynosi ono max 6.5 a w upały pod duzym obciązeniem 5 bar przy 2tys i 1.8 na wolnych obr
Temat walczyłem już i poległem zawór upustowy na pewno dobry i oyginalny bo podmiana nic nie daje.
Wymyśliłem że zaleje mu 10w40 zamiast obecnej 15w40 ale troche sie obawiam czy teraz w sezonie nie spadnie za mocno ciśnienie
Na stronie Fuchs podają że do tego modelu ma iść 10w40 a nawet 10w30 ale znów na stronie mobila , totala że 15W40
Teoretycznie 10w40 jest rzadszy na zimno a przy 100 C powienien mieć ta samą lepkość co 15w40 ale jak jest w praktyce.
Sporo ludzi z tymi silnikami na problem z duzym cisnieniem na zimnym i nie moga znaleźć przyczyny
pozdr
Witam
No mój pierwszy post. jestem Łukasz pasjonat silników szczególnie tych większych
Mam problem z moim ciągnikiem jest w nim silnik MWM d-226
Objawia sie on tym że na zimnym silniku szczególnie w chłodne dni cisnienie oleju skacze mi do 8-9 BAR przy 2 tyś
Po rozgrzaniu wynosi ono max 6.5 a w upały pod duzym obciązeniem 5 bar przy 2tys i 1.8 na wolnych obr
Temat walczyłem już i poległem zawór upustowy na pewno dobry i oyginalny bo podmiana nic nie daje.
Wymyśliłem że zaleje mu 10w40 zamiast obecnej 15w40 ale troche sie obawiam czy teraz w sezonie nie spadnie za mocno ciśnienie
Na stronie Fuchs podają że do tego modelu ma iść 10w40 a nawet 10w30 ale znów na stronie mobila , totala że 15W40
Teoretycznie 10w40 jest rzadszy na zimno a przy 100 C powienien mieć ta samą lepkość co 15w40 ale jak jest w praktyce.
Sporo ludzi z tymi silnikami na problem z duzym cisnieniem na zimnym i nie moga znaleźć przyczyny
pozdr