Przejście z 15W40 na 10W40

O tzw. traktorach URSUS, New Holland, John Deere, MTZ, Zetor, CASE.

Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez Kamal » 25 Cze 2016 09:22

Mechanior korzystam z wersji mobilnej i ty pewnie też. Bo w mobilnej nie widzę podpisów po przełączeniu podpisy są. ;)

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Reklama

TRAXTAD Traxtad

Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez V12 » 18 Sie 2016 10:33

A czy to mozliwe że wolnossącym silniku iveco 68 km wysokiej jakosci olej szlag trafil po 200 h ??
Od pewnego czasu długo swieciła mi sie kontrolka po starcie , po wymianie oleju i filtra wróciło do normy
Planowałem zostawic ten olej ze 300h ale zanipokoiło mnie to
Przy zlewaniu oleju nie zauważyłem wielkich anomalii normalny czarny olej paliwa w nim nie było
Może to mieć wpływ że cigąnik pracuje w duzym zapyleniu kurzem piaskowym , ma filtr mokry dbam o ten filtr bo ma bardzo duzo roboty .

V12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Cze 2016 10:49

Maszyna: Fiat 680 , Renault 75-14

Firma: Gospodarstwo rolne


Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez dawidg2 » 18 Sie 2016 19:11

Przy niektórych aplikacjach silników jest zalecana częstsza wymiana oleju. Więc czasem może u Ciebie będzie trzeba wymieniać co np 125h.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 3942
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 68

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez V12 » 18 Sie 2016 21:21

Kurcze ale to stary Iveco bez turbo .Nawet zbyt ciężko nie robił zalecaja do niego olej CD a był wlany Fuchs CI. A ksiązka zaleca wymianę co 200 ale oleju CD moim zdaniem CI powinien zrobić w tym silniku te 400
Naprawdę ten olej się zużył po 200 h co jest złym wynikiem bo dziś pracowałem ciągnikiem po wymianie oleju wyciszył się i kontrolka oleju jak postoi to przy rozruchu gaśnie szybko

V12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Cze 2016 10:49

Maszyna: Fiat 680 , Renault 75-14

Firma: Gospodarstwo rolne


Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez Kamal » 20 Sie 2016 10:14

Za dużo klas do przodu z CD poszłeś na CI. To nie jest dobre. A olej ma tą samą trwałość ale dodatki płuczące spowodowały zapchania filtra oleju. Skoro już taki olej zastosowałeś to trzeba na początku wymieniać olej co 200 a filtr co 100h. Olej współpracuje z filtrem i na to trzeba zawsze zwrócić uwagę. A nie że leję dobry olej który jest wieczny.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez V12 » 20 Sie 2016 20:28

Nie nie przez ponad 800 h( wymiana co 200-250 h )pracował na Turdusie SHPD a on ma klase CH bynajmniej tak nim pisze
Kto w tych czasach leje CD ?? Nawet nie ma tego oleju a jak jest to prawie w tej samej cenie co jaki CF albo CG
Wlałem ten Ci bo sie taki trafił. Rozebrałem filtr i niczego co by wskazywało na zapchanie nie zauważyłem.
Ale z ciekawostek po wlaniu tego Fuchsa odma całkowicie przestała sie pocic bo przedtem była troche wilgotna ,
Obojętnie jaki ole na 250 h silnik nie potrzebuje dolewki na żegarze jest 6200h
Według mnie ten Fuchs nie jest taki świetny na ile kosztuje ,
Olej jak olej ale w tak archaicznym silniku... nowe ciagniki wymieniają co 500h a tam Turbo , EGR no chyba że to 68- konne Iveco tak masakruje olej :banan: :banan:

V12
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Cze 2016 10:49

Maszyna: Fiat 680 , Renault 75-14

Firma: Gospodarstwo rolne


Przejście z 15W40 na 10W40

Postprzez Kamal » 20 Sie 2016 21:58

Zmieniłeś gatunek oleju a to wystarczy.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

tytul

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej