Przełącz do głównego szablonu
O traktorach URSUS, New Holland, John Deere, MTZ, Zetor, CASE.
Wyślij odpowiedź

Instrukcja tz-4k-14

20 Sie 2009 14:43

Witam
Właśnie po miesiącach szukania zakupiłem ciągniczek tz
Nie mam jednak instrukcji a wolałbym wiedzieć coś więcej więc jeżeli macie może taką instrukcję to wielka prośba aby go przesłać na mój e-mail lepiofi@wp.pl .
Instrukcje można oczywiście kupiś ale płacić za e-mail 25 zyla to przesada. Jeżeli nie będzie innego wyjścia to oczywiście trzeba będzie kupić - wtedy służe adresem i porozsyłam na prośbe.

Leszek

24 Sie 2009 10:59

Napisz z czym masz problemy.
TZ 4k to ciagniczek wyjatkowo prosty.
Najwazniejsze to polnowac stanu malego olejowego wkladu filterka - zwlaszcza zima latwo o zatarcie.

Pozdrawiam
Adrian

24 Sie 2009 11:52

Witam

Problemu nie mam i właśnie szukam instrukcji by tak pozostało :-)
Dzięki za podpowiedź z tym filterkiem - tylko że ja nie wiem gdzie go szukać
z prawej stronie przy kołnierzu prowadzącym do przedniego koła mam jakąś przekładnie tylko nie podłączoną - nie wiem czy to blokada jakaś czy co...
Nożny hamulec ma na dole zaczep pod jakąś linke i nie wiem gdzie go podciągnąć
Dolałem oleju orlena superol CC - nie wiem czy jest najlepszy

będę wdzięczny za podpowiedzi

Pozdrawiam

Leszek

24 Sie 2009 12:28

Filterek znajduje się w dolnej części silnika, po stronie prawej (pod rozrusznikiem). Po odkręceniu dekielka znajdziesz tam kawałek okragłego filcu odpowiedzialnego za filtrację oleju. Długo nie wymieniany/czyszczony potrafi się solidnie zapchać. Zjawisko szczególnie niebezpieczne zimą, gdy olej jest gęsty.

Dokładnie juz nie pamiętam, która dziwgnia za co odpowiada (dawno nie jeździłem tą maszyną). Jedna to blokada przednego mostu, a druga służy do załączania wału napedowego (wom i tylny napęd). Proponuje byś wyłączył tylny napęd (dzwignia na tylnym moście - dojście od tyłu ciagnika), następnie sprawdził w jakiej pozycji dzwigni obraca się wał napędowy.

Ten zaczep przy hamulcu służy do podłączania linki hamulca oryginalnej przyczepy.
Ostatnio edytowany przez Adr78, 13 Lis 2011 19:38, edytowano w sumie 1 raz

07 Wrz 2009 14:51

Filterki poczyszczone - dzięki
chyba dawno nikt tego nie robił bo jak paliwo poleciało szerszymi kanałami to cieknie z niego jak nie wiem co (ropa znaczy) .
Planuje go w zimie wyremontować i chętnie bym skorzystał z Twoich usług tylko to trochę daleko. We wcześniejszych postach pisałeś że masz trochę części...
Jeżeli masz coś co:
- usunie luz z układu kierowniczego
- pozbawi silnik dymienia przy dodawaniu gazu
- lub w ogóle pomorze w remoncie
Napisz - chętnie kupię

Pozdrawiam

11 Wrz 2009 08:40

Filterki poczyszczone - dzięki
chyba dawno nikt tego nie robił bo jak paliwo poleciało szerszymi kanałami to cieknie z niego jak nie wiem co (ropa znaczy) .
Planuje go w zimie wyremontować i chętnie bym skorzystał z Twoich usług tylko to trochę daleko. We wcześniejszych postach pisałeś że masz trochę części...
Jeżeli masz coś co:
- usunie luz z układu kierowniczego
- pozbawi silnik dymienia przy dodawaniu gazu
- lub w ogóle pomorze w remoncie
Napisz - chętnie kupię

odp:
Luzy na układzie kierowniczym - próbowałeś regulować przekładnię ? powinno pomóc - regulacja po stronie lewej przekładni.
Jak wielki jest ten luz ? Pamiętam, że nawet fabrycznie nowe ciągniki nie miały rewelacyjnie sztywnego układu.

Dymienie - jakiego koloru jest ten dym ? biały czy czarny ?
Dymienie to normalna sprawa (w granicach normy). Zwłaszcza, gdy jest obciążony. No chyba, że jest to jakaś straszna chmura.
Jak dużo czarnego dymu to znaczy leje za mocno z wtrysku.

Przy remoncie chętnie pomogę. Zresztą pracy szukam, ponieważ z końcem października kończy mi się zatrudnienie w instytucji w której aktualnie pracuje. Podejmę się wszelkich prac. Jeżeli masz kawałek zadaszenia, to nie ma problemu. Mam narzędzia i samochód.

Z remontem to warto się dobrze zastanowić. Jeżeli silnik odpala w chłodne poranki, nie kotłuje zbyt mocno czarnym dymem, sprzęgło działa, napędy również to bym zrobił gruntowny przegląd i wymienił tylko to co jest potrzebne.

Mam trochę części do układu wtryskowego i hydraulicznego. Są to jednak części używane. Niechętnie je sprzedaje, ponieważ nie zawsze jestem pewien ich stanu. Jeżeli sam je montuje to mogę zweryfikować ich jakość na miejscu.

Zakupy części nowych do TZ 4k 14 polecam w Hortmaszu w Skierniewicach.
http://www.hortmasz.com.pl/o_firmie.html
Oni byli importerem tego sprzętu i zajmowali się serwisem.

Pozdrawiam
Adrian

25 Wrz 2009 13:58

Dzięki serdeczne za podpowiedzi, są naprawde cenne
Pozwole sobie pozostawić nr do Ciebie - może kiedyś skorzystam z Twojej oferty
bo teraz to już się wypłukałem z kasy.
Pocieszyłeś mnie nieco z tymi informacjami na temat normalnych zachowań tego traktorka ale wcześniej czy później będę musiał go podszykować. Sprawdze ten korektor luzu o którym pisałeś. Dymi bardziej na niebiesko - to chyba branie oleju... chociaź teraz jakby trochę mniej - sam już nie wiem. Faktem jest że dymi tylko przy dodaniu gazu lub przy dużym obciążeniu.
Dzięki raz jeszcze

Pozdrawiam

Leszek

28 Wrz 2009 10:22

Mechanizm smarowania w TZ-4K-14 jest bardzo prosty (to silnik dwusuwowy). W dolnej części skrzyni korbowej znajduje się sitko połączone przewodem z pompa odsysającą. Przefiltrowany olej trafia do cylindra (przewód przykręcony jest na dole cylindra). Jeżeli silnik ma dobre sprężanie to bym się dymieniem nie przejmował. Przy obciążeniu, w momencie dawania gazu dymiły nawet fabrycznie nowe traktorki – dym biało-niebieski. Gdyby mocno kopcił czarnym dymem to by wskazywało na wtryskiwacz.

Pozdrawiam
Adrian

10 Paź 2009 18:09

Cześć,

Moża ja dorzucę jeszcze swój problem, bo widzę, że wątek ten jest aktualny a odpowiedzi wyglądają sensownie i mam nadzieję, że nie zlinczujecie nowego forumowicza, ze nie trzyma się tematyki wątku :-)

Mam problem z uruchomieniem silinka. Generalnie im dłużej traktorek postoi tym trudniej go odpalić. Męcząc trochę akumulator po kilku (+/-) próbach w końcu zawsze go uruchomię. Z tym, że wcześniej z uruchamianiem nie miałem problemów mimo, że traktorek odpalam zwyle raz na kilka tygodni, a w zimie wogóle jest nieużywany. Problem w zasadzie nie zależy od temperatury otoczenia. 'W zasadzie', ponieważ oczywiście jak każdy stary diesel w niskich temperaturach jest trudny do uruchomienia. Dodatkowo zauważyłęm, że traktorek od tego samego czasu gdy pojawiły się problemy z odpalaniem, jest dużo słabszy.

Czy macie jakieś pomysły jaka może być przyczyna problemów które opisałem?

Dodam, że podpompowanie paliwa, tak jak robi się przy odpowietrzaniu układu paliwowego, pomaga powoduje, że traktorek uruchamia się na kilka ruchów cylindra ale później szybko gaśnie, Gdy w końcu uda się go uruchomić dopiero po pewnym czasie obroty silnika stają się regularne.
Osobiście przypuszczam, że mam problem albo z pompą paliwową albo z wtryskiwaczem.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie ukrywam, że na początku zakładam proste uszkodzenie wymagające oczyszczenia lub regulacji.

Pozdrawiam

27 Paź 2009 15:22

Wykręć kolego świecę żarową. Wlej do cylindra około 2 ccm oleju silnikowego lub 5 ccm oleju napędowego. Zakręć śrubę i stratuj. Jeżeli odpali i będzie dalej pracował to znaczy, że problem z kompresją. Jeśli sztuczka nie wypali, to bym szukał przyczyny w układzie paliwowym.

Pozdrawiam
Adrian

28 Paź 2009 06:47

Dzięki za odpoiedź. Jednak wziąłem się już za rozkręcanie silnika i testu nie mogę zrobić. Dzwoniąc do kilku mechaników i uśredniając odpowiedzi doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej mam problem z kompresją. Dlatego postanowiłem oddać cylinder z tłokiem do sprawdzenia i ewentualnie wykonanie szlifu. Mimo wszystko zastanawia mnie ta ilość i magiczna proporcja oleju do smarowania silnika i oleju napędowego. Czy to wybrałeś tak przypadkowo?
Dodakowo mam inne pytanie. Czy dodajecie oleju do smarowania silnika do oleju napędowego?
(Wiadomo, że silnik ma smarowanie z pompy)

Pozdrawiam

tz-4k-14

29 Paź 2009 12:48

kupiłem niedawno jestem na etapuie rozkręcania, sprawdzania, czyszczenia, uzupełniania, niby proste to wszystko jak drut, poszukuję dokładnych wymiarów oryginalnego spycha do ciągniczka
służe radą i pomocą w innych sprawach mam instrukcję ale ona takim językiem pisana , że korzystam tylko ze schematów przy rozbieraniu i skłądaniu
po rozmowach z wieloma użytkownikami i tymi którzy profesjonalnie je remontują
mogę pomoc instrukcją ale to duży plik elektroniczny

telefon do biura z częściami mikromasz Pan Poniatowski - bardzo mili ludzie a wysyłka błyskawiczna 046 832 2342

koniecznie trzeba dbać o układ smarowania bo jest prosty ale dość rachityczny

w kwestii oleju do paliwa radzę dolać niewiele ale zawsze mixolu/ 1:50/ nie zaszkodzi a pomożę bo przecuież wszyskie te urządzonka troszeczkę lat już mają nie zaszkodzi nawet w silniku po remoncie - mniej brutalne docieranie.

29 Paź 2009 22:51

a oto instrukcja:

http://rapidshare.com/files/195756474/TZ-4K-14_instr_obs__322_.pdf
Ostatnio edytowany przez bujak, 30 Paź 2009 23:38, edytowano w sumie 1 raz

29 Lis 2009 21:01

ma jeszcze ktoś tą instrukcje bo link niedziała

30 Lis 2009 18:59

link jest OK :faja:

03 Maj 2010 19:09

Witam!!
Po raz pierwszy na tym forum mam taki ciągniczek i mam problem z jego odpaleniem odpowietrzałem układ paliwa, pompa podaje dawkę do wtrysku, próbowałem uszczelnić tłok olejem tak jak podpowiadano. Ciągniczek nadal nie chce odpalić :cry: czytałem instrukcje i zaciekawił mnie "lont" tak jest napisane w książce. Mianowicie czy jak ten otwór w świecy jest pusty to może to mieć coś wspólnego że nie odpala? czy korzysta się z tego np. gdy jest zimno?

15 Maj 2010 22:47

nb78iouyo768p986p
Ostatnio edytowany przez tzgzik 29 Lip 2012 14:35, edytowano w sumie 2 razy

21 Lut 2011 18:41

Witam
Jeżeli ktoś jest zainteresowany instrukcją mogę przesłać na maila.
Prośby pisać na maila: star-wars2007@o2.pl lub gg; 7116283.
Wyślij odpowiedź