wibako

mecalac 12mxt problem z elektryką

Moderator: wujek616

mecalac 12mxt problem z elektryką

Postprzez Mecalac21 » 04 Paź 2015 22:48

Marka i model maszyny: mecalac 12 mxt
Rok produkcji: 2000r

Witam Panowie.
Od jakiegoś czasu mam problem z moim mecalakiem 12 mxt.
Więc do rzeczy, ostatnio dokupiłem koguta. Chcąc go zamontować posprawdzałem kable wypuszczone na dach.
Wynik taki że sporo było kombinowane, ponieważ kable od halogenów na dachu byly podpięte pod osobny włącznik w kabinie (nie na panelu sterowania), a kable wypuszczone do koguta prowadziły do nikąd.
W ten sam dzień po pomiarach stracił się prąd w kablach od halogenów, dodam że wczesniej świeciły strasznie słabo, tak jak i przednie światła (ok 9 volt, mierzone na przednich światłach, wszystkie bezpieczniki okej).
No więc potrzebując świateł, a nie mając pomysłu zrobiłem tak... Podpiąłem koguta i halogeny na dachu pod złącze zapalniczki, oczywiście wszystko puściłem w plastikowym słupku na osobnych włącznikach, i tutaj rodzi się kolejny problem. Gdy w tym samym czasie włącze koguta, halogeny i przednie SWIATŁA (ktore są normalnie na rogalu obok kierownicy) zaczyna swiecic polowa panelu sterowania i wszystkie funkcje się blokują.
Zauważyłem że gdy włącze koguta i halogeny to jest ok, lub swiatła na dachu i przednie też. A gdy tylko włącze więcej funkcji to zaczyna się problem. Również radio sie resetuje gdy włącze wszystkie funkcje... Dodam że przednie swiatła mam normalnie na rogalu, a radio na osobym zasilaniu. Jedynie kogut i halogeny na dachu są pod jednym zasilaniem.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i przekazniki w kabinie jak i z tyłu pod klapą. Dodatkowo wszystko spryskałem konaktem do styków i nadal nic.
Przednie światła nadal słabe, a konsola swiruje.
Dowiedziałem się że mecalac przed moim zakupem stał bardzo długo. Ok. 2/3 lata.
Nie wiem co robić, czy dać sobie spokój i po prostu używać tych funkcji które są mi potrzebne i z głowy.. Czy oddawać koparke do jakiegoś elektryka samochodowego żeby mi przeptrzył instalacje.
A może koledzy mieli podobny problem, lub wiedzą jak go naprawić??
Z góry dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam

Mecalac21
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 20 Wrz 2015 23:14

Maszyna: Mecalac 12 MXT

Firma: Własna DG - samozatrudnienie


Reklama

simmet

mecalac 12mxt problem z elektryką

Postprzez MARIO/MECALAC » 04 Paź 2015 23:59

Żaden elektryk samochodowy. Mecalac jest specyficzną maszyną. Musisz oddać złącze obrotowe tzw choinkę do regeneracji oraz zmień alternator bo zapewne siedzi tam 55 A, a Mecalac potrzebuje dużo prądu więc jak wrzucisz mu 75 A to nic mu nie będzie a przynajmniej będziesz miał stały prąd

Zapomniałem dodać żebyś wszystkie złącza pod maszyną elektryczne posprawdzał, przeczyścił i nasmarował tym kontaktem w sprayu.

Autor postu otrzymał pochwałę
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Re: mecalac 12mxt problem z elektryką

Postprzez PiatyElement » 05 Paź 2015 00:11

Ponieważ światła licho świecą i pomiar pokazuje 9V, sprawdź czy masa jest a nawet podepnij do instalacji w kabinie ( lub na próbę do świateł ) dodatkowy nowy przewód masowy, nawet na próbę bezpośrednio pod minusowy słupek akumulatora. Sprawdzanie miernikiem może nie być miarodajne, ponieważ będzie on pokazywał ciągłość obwodu, nawet w przypadku częściowego uszkodzenia przewodu i zaśniedzenia połączeń masowych. Gdy zapotrzebowanie na prąd jest duże, częściowo uszkodzony przewód lub zaśniedziałe połączenia masowe, mogą mieć za "małą drożność" i nie będą dawać rady. Wtedy elektryka będzie głupieć i świrować.
A ponieważ, głupieje Ci elektryka w różnych obwodach i przy większym obciążeniu ( pozałączane wiele odbiorników ), zaczął bym od wspólnej części części instalacji - czyli w masy.

Autor postu otrzymał pochwałę
tel 502-273-455, e-mail: semabud@vp.pl
Pomogłem? Wciśnij POCHWAŁA. To nie boli.
Elektryka / Elektronika Maszyn Budowlanych - LIEBHERR, Inne - usterki elektryczne i elektroniczne, diagnostyka, odbudowa instalacji elektrycznych

Awatar użytkownika
PiatyElement
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 20 Lut 2009 17:10
  • Miejscowość: Płock
  • Pochwały: 41

Maszyna: Żółta

Firma: SEMABUD


mecalac 12mxt problem z elektryką

Postprzez wujek616 » 05 Paź 2015 20:24

Po pierwsze sprawdź jakie masz ładowanie, tak jak Mario radzi dobrze by było założyć wydajniejszy alternator (ja sam założyłem sobie z laguny 120A, ale musiałem przy tym dorabiać kółko na pasek wielorowkowy i podstawę do mocowania alternatora,ale opłacało się :faja: ) po drugie wyczyść wszystkie kostki łączące instalacje pod kabiną ( a najważniejsza jest ta duża okrągła bo tam biegnie główny zasilający przewód. Zapewne będzie aż brązowy od przegrzania(a normalnie jest biały jak wszystkie inne w mecalacu). następnie wyczyść styki w stacyjce ,bo tam też dużo voltów się "gubi". kolejny punkt to złącze obrotowe. I tu Mario nie strasz kolegi żeby od razu dawał do regeneracji :mrgreen: odkręć pokrywę i zobacz co tam się dzieje, często wystarczy przeczyścić cały komutator i szczotki, no chyba że pierścienie są wytarte . Na złączu ten najszerszy pierścień to jest główne zasilanie które idzie na kabinę. U mnie na początku też było w kabinie ok 8V a po tych wszystkich zabiegach mam 13,5V na odpalonej maszynie :wink: . Co jeszcze mogę Ci doradzić to załóż sobie ledowe lampy robocze, ja sobie założyłem lampy robocze ledowe firmy Fristom Ft-36 czy jakoś tak, o mocy 15w a świecą 2 razy lepiej jak zwykłe na żarówkę H3-55W. Dodatkowo założyłem sobie lampy ledowe do jazdy dziennej i praktycznie nie używam normalnych świateł, a co najważniejsze skończyły się problemy z ginącymi funkcjami. :mrgreen: . AAA i broń boże nie bierz żadnego "samochodowego" elektryka żeby szperał w instalacji... zapłacisz więcej bo będzie tydzień czasu dochodził co do czego jest a moze narobić Ci jeszcze więcej bałaganu. zgłoś się do któregoś z serwisów z wrocławia czy okolic którzy zajmują się MENELAKAMI.
P.S
Jeszcze jedno,nie podłączaj pod gniazdo zapalniczki tyle odbiorników bo może się okazać że będziesz musiał szukać leszczynowego kijka i lecieć do mięsnego po kiełbaski :lol:

Autor postu otrzymał pochwałę
691119423 Paweł
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA !

Awatar użytkownika
wujek616
Fachoperator

  • Posty: 816
  • Rejestracja: 17 Lis 2010 22:20
  • Miejscowość: Sulęcin, woj.Lubuskie
  • Pochwały: 41

Maszyna: Mecalac12MXT,AtlasAR51B,
Deutz-Fahr Agrotron130,6.45TT


mecalac 12mxt problem z elektryką

Postprzez MARIO/MECALAC » 05 Paź 2015 20:39

Paweł ja nie straszę tylko jak menel stał 2-3lata to syf będzie w złączu. A jak kable lecą jak chcą i nie wiadomo skąd to ja bym uporządkował kable tak jak fabryka zrobiła, a o stacyjce zapomniałem :D

Autor postu otrzymał pochwałę
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


mecalac 12mxt problem z elektryką

Postprzez Mecalac21 » 05 Paź 2015 21:34

Dzieki Panowie, wszyscy macie po pochwałce:P

Dziś miałem mało czasu, ponieważ montowałem świece płomieniową.. także wyczyściłem tylko złącze masy przy wyłączniku zasilania i sprawa ma się lepiej bo odnalazły się długie światła.
Przy kopaniu stwierdziłem problem ze złączem obrotowym.. W pewnych zakresach obrotu traci się funkcja jazdy np. do tyłu. A gdy zrobię kilka ruchów obrotem to wraca, także to będzie kolejna rzecz to przeczyszczenia, chociaż jeszcze jej na oczy nie widziałem. Co prawda funkcje dalej giną, ale da się pracować.
Co do alternatora to nie sprawdzałem czy dobrze doładowuje akumulator, nie miałem też okazji sprawdzić tego w praktyce ponieważ kupiłem nowy akumulator 180Ah. Ale nie zaszkodzi sprawdzić miernikiem ile daje podczas ładowania.

Panowie, jeszcze jedna sprawa. Podczas montażu w/w świecy płomieniowej, zauważyłem w kolektorze ssącym zaolejone ścianki. Zaznaczam że olej nie jest.. jakby to napisać, w postaci "płynnej" Po prostu jest to taka olejowa sadza:P Czy tak powinno być? Może turbo się kończy..?

Kolejne pytanie to na jakim oleju pracują wasze maszyny? Ja przy wymianie zalałem olejem Lotos Turdus, czy będzie okej?
I jeszcze jedno, na jakim trybie pracujecie podczas kopania? Mecalac 1/2 czy może koparka?

Więc.. jutro lokalizacja tego złącza obrotowego, czyszczenie stacyjki i regulacja zaworów. Mecalac ma się co raz to lepiej :D
A straty to pęknięta klapa od zbiorników paliwa/oleju hydraulicznego.. nie wprawiona dłoń i kopanie za sobą :crazy:

Tyle na dziś, Pozdrawiam

edit: Jakim sposobem regulujecie zawory? i jakie dajecie luzy? Gdzieś wyczytałem że dolotowe na 0.25mm, a wydechowe na 0.50mm - będzie dobrze?

edit2: Panowie czy faktycznie jest jakieś większe zagrożenie z tym podpięciem halogenów i koguta do zapalniczki? kogut zwykła zarówka na slimaku, a swiatła również zarówki - zadne ledy. Mogą się kable przegrzać? Bo jeżeli moje pieniążki mogą pójść w atmosfere to wolę tymczasową wypiąc lub nie używać swiateł dodatkowych. Jeszcze jedno, czy jest możliwość podpięcia czegoś pod nieużywany guzik na panelu sterowania? Jeżeli tak to jak? I czy macie może jakieś schematy jak to wszystko w kabinie jest podłączone, idzie zima.. Mógłbym pogrzebać w instalacji, nowe kable w kabinie etc, tylko musiałbym mieć jakiś schemat. :bangin:
Jakiś znachor wchodzi w grę, jednak u mnie w okolicy nie ma nikogo kto zajmowąłby się takim sprzętem..
A co do ledów o których kolega wyżej wspomniał, to wpadłem na pomysł kupić wkłady ledowe, zamiast zwykłych zarówek. Odciążyłoby to troche instalacje bez zakładania nowych lamp, a i światło jasne:PP

edit3. Przypomniało mi się jeszcze jedno, na lampach przednich mam 9 volt tak jak pisałem. Ale już w kabinie np pod radiem, lub zapalniczką jest ponad 14 voltów.

Mecalac21
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 20 Wrz 2015 23:14

Maszyna: Mecalac 12 MXT

Firma: Własna DG - samozatrudnienie


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej