jak nie miałeś styczności z mecalaciem to najlepiej skorzystaj z usługi sprawdzenia maszyny przez kogoś kto się na tym zna, wiem że w KOWO we Wrocławiu robią takie usługi, sprawdzą Ci dokładnie maszynę i wycenią ewentualny koszt zlikwidowania usterek, wydasz tysiaka (przykładowo) na sprawdzenie maszyny ale możesz zaoszczędzić kilka lub kilkanaście tyś. jak się później okaże że masz do wymiany pompy hydr. lub remont mostów...
a tak pokrótce to sprawdź:
mosty
(czy nie hałasują podczas jazdy szczególnie na twardym podłożu najlepiej asfalcie) podnieś na podporach i ramieniu tak żeby 4 koła były w powietrzu, sprawdź czy nie ma luzu na piastach (dobrze byłoby też sprawdzić olej w przekładniach planetarnych czy nie ma opiłków)
luzy
ogólnie luzy na ramieniu i na przegubie(skręcie)
elektronika
ogólnie czy wszystko działa: jazda wolna i szybka, wszystkie tryby pracy czy przełącza, przełączanie jazdy przód-tył, szybko-powoli w dżojstiku w trybie
"ładowarka"
hamulec obrotu
najlepiej postawić na pochyłym lub podnieść na jednej podporze i rozłożyć ramię i patrzeć czy się nie obraca samoczynnie
silniki cummins ogólnie są trwałe ale w mecalacu możesz mieć problemy z uruchomieniem przy niższych temperaturach bo fabrycznie nie mają świec żarowych (ja sobie założyłem w kolektor ssący świecę od ursusa C-330 i jest GIT
)
w mecalacu nie ma zmiennika, napęd jest hydrostatyczny (pompa jazdy-silnik jazdy)
złącze obrotowe
czy nie ma wycieków
jak se coś jeszcze przypomnę to napiszę