Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Mecalac 11

06 Sty 2014 19:27

Marka i model maszyny: Mecalac 11
Rok produkcji: 1995

Witam!

Planuję zakup Mecalaca 11 czytałem post o zakupie 12 czy może w jedenastce trzeba zwrócić uwagę na coś szczególnego?

Mecalac 11

06 Sty 2014 21:07

wszystko to samo tylko że silnik chłodzony powietrzem. Jako silnik w 11 to świetna sprawa jak niema wycieków luzów i silna hydraulika to warto wziąść 11

Re: Mecalac 11

06 Sty 2014 21:51

Ogólnie sprawdź dobrze mosty wykręcając korek spustowy z magnesem z mostów,jak będą opiłki to nie polecam,ogólnie dobrze by było sprawdzić ciśnienie bo potrafią podkręcić na sterowaniu żeby hydraulika jako tako chodziła,luzy na wieży na łożysku i jazda na rozgrzanym oleju.Silnik wiadomo.

Mecalac 11

06 Sty 2014 22:31

Człowiek który ma jedna do sprzedania twierdzi, że pompa główna, pompa jazdy i most tylni są po regeneracji można to jakoś zweryfikować? gdyby nie miał na to faktury?

Re: Mecalac 11

07 Sty 2014 21:46

Jeśli pompy były regenerowane to wystarczy podłączyć się z manometrem przy rozdzielaczu i sprawdzić ile daje robocza,powinno być 240bar i możliwość podkręcenia do 260,jeśli pompa jest ok bez problemu powinieneś uzyskać takie ciśnienie.Pompa zębata doładowująca pompę jazdy powinna dawać 18-26 bar a ogólnie sprawność pompy jazdy i silnika jazdy po zablokowaniu(zapierasz maszynę o przeszkodę i ciśniesz żeby wymusić maksymalne ciśnienie0 :wall: powinno być jak się nie mylę z 440-460bar.Ale to musisz się już wpiąć pod pompę jazdy od dołu jeśli są przyłącza.
Mosty to tylko sprawdzisz czy nie wyją no i opiłki na magnesach inaczej ciężko sprawdzić,po prostu nie powinny hałasować i stukać.

Re: Mecalac 11

14 Sty 2014 14:55

do tego, co już powiedziano ja bym dodał jeszcze sprawdzenie luzów na łamaniu/łączeniu przedniego wózka z tylnym Mecalac'a 11 - tki.
a jeżeli chodzi o pomiary ciśnień to trzeba je wykonywać na rozgrzanej maszynie. szczególnie zimą ma to znaczenie.
ja bym zmierzył ciśnienia na zimnej i rozgrzanej maszynie, a na podstawie rozbieżności wyciągnął wnioski.
poza tym o stopniu zużycia podzespołów może świadczyć rozbieżność pomiędzy ciśnieniem chwilowym (tzw pikiem) a ciśnieniem średnim. ale do tego to już tylko elektroniczne mierniki, które zrobią po kilka/kilkanaście pomiarów na sekundę.

aby dobrze zdiagnozować pompę hydrauliczną to ... potrzeba ją wymontować z maszyny i zamontować na stanowisku hydraulicznym. podstawowa zasada hydrauliki siłowej - izolacja. zawsze mierzone ciśnienie jest ciśnieniem w konkretnym układzie hydraulicznym.

warto porozmawiać na czym polegała regeneracja tych podzespołów, co konkretnie było robione, jakie części były wymieniane, czy może właściciel posiada te zużyte, itd. czasami dla niektórych wymiana uszczelki pod głowicą to remont silnika :)

Mecalac 11

16 Sty 2014 23:52

Dziękuję za podpowiedzi właśnie wczoraj oglądałem jedną 11-sktę przy ruchu kabiną w prawo lub lewo cała maszyna latała na sworzniu łączącym dwa wózki.
Tak przy okazji większość tych maszyn które oglądałem miały opony w kiepskim lub masakrycznym stanie. Może orientujecie się czy gdzieś może nadlewają bieżnik, a może lepiej kupić nowe? Co o tym sądzicie?
Wyślij odpowiedź