19 Lut 2014 19:15
Witam , wie ktoś może gdzie wkręcić złączke pomiarową w pompe jazdy w 12 mxt ? podobno jest tam jakaś zaślepka prawdopodobnie na 16x1,5.....chodzi o to by osobno zmieżyć cisnienie na pompie a osobno na hydromotorze.... z gory dzieki
19 Lut 2014 19:58
odkręcasz pokrywę od spodu pod pompą i tam masz zaślepione takim kapturkiem wejście pomiarowe
ja nie dostałem nigdzie takiej złączki pasującej do tego wejścia więc odkręcałem tą złączkę i wkręcałem nypel i wężyk z manometrem (nie pamiętam jaki gwint ale jak odkręcisz to na pewno dopasujesz jakiś w sklepie z hydrauliką siłową)
19 Lut 2014 21:56
Dzięki wielkie za wstawkę z foto:))) ...pozdrawiam
11 Mar 2014 19:30
Wujek616 njaki u Ciebie powychodziły pomiary na pompie osobno i na hydromotorze razem z pompą? i czy ktoś moze wie dlaczego przy hydromotorze sa 2 koncowki pomiarowe , z lewej pokazuje cisnienie robocze a z prawej nie?
11 Mar 2014 19:57
CEZAR,
łooo paaanie ja mierzyłem jakieś 3 lata temu
nie pamiętam już co tam wychodziło
gdzieś miałem kartki z serwisówki które dostałem do sprawdzania ciśnienia, ale musiałbym poszukać
11 Mar 2014 23:03
no bo tak... hmm
wg dtr pompa powinna dawać 430 bar
- jak podłączam pod prawa złaczke przy hydromotorze jest 430 na zimnym, a na ciepłym 300 czyli jest lipa. Lecz jest to suma cisnień pompy i hydromotoru.
ale muszę wyeliminować albo pompe albo hydromotor.
podłączam się pod wskazaną wyżej na obrazku złaczke (dorobiłem króciec i wkręciłem złączke pomiarową 16x2) i pokazuje 20 bar bez różnicy czy sie zapieram i gaz do dechy czy na wolnych obrotach;/ ..., a powinno tez ok 400 pokazac?!
spróbuje jeszcze inny weżyk wkręcić bez złaczki.
11 Mar 2014 23:15
Może to ciśnienie sterowania pod tą złączką.
14 Mar 2014 08:06
Witam ponownie , podsumowujac
podłaczajac sie pod złaczke w pompie ww na zdjeciu pokazuje 20 bar
czy ktos ma pomysł gdzie mozna sie podłaczyć zeby zmiezyć samą pompe?
15 Mar 2014 22:01
1 cisnienie zasilania
2 i 3 własciwe wysokie cisnienie robocze pompy jazdy przód tył , złaczka pomiarowa 12x 1,5 ( chodzi o te 2 korki na imbus)
Ostatnio edytowany przez
CEZAR, 16 Mar 2014 20:57, edytowano w sumie 1 raz
16 Mar 2014 20:09
Koledzy, a czy w mecalacu 10 jest identycznie? sorry za zejście z tematu.
16 Mar 2014 20:59
jesli masz kolego pompe tłoczkową osiowa o zmiennej wydajnosci z seri A4VG to tak, (dane masz na tabliczce znamionowej na pompie)
16 Mar 2014 22:33
Witam, mam taki problem w 12 że jazda jest strasznie "mułowata" Jak jest zimny to jeszcze jakos tam jedzie, ale po kilku minutach jest strasznie powolny i muszę dawać cały gaz żeby ruszył. Czy zacząć od zmierzenia ciśnienia na pompie?
16 Mar 2014 23:02
masz kolego ten sam problem co u mnie, tylko ze u mnie roznica w jezdzie pojawia sie po ok 1,5 godz,
1 zacznij od pomiaru przy hydromotorze na zimnym i rozgrzanym oleju,
2 potem zmierz na pompie na zimnym i rozgrzanym oleju, powinno Ci wskazać powód slabej jazdy , jest jeszcze jedna sprawa mniej prawdopodobna ale warto sprawdzić .
-pomierzyc prad Ampery ( nie napiecie volty) na cewkach na zimnym i rozgrzanym , bo jak mawiają najstarsi górale "w meclacach każdy volt na wage złota"
pozdrawiam
ps pamietaj że mierzysz na maksymalnych obrotach silnika zapierając sie o skarpe lyzka , ale koła nie mogą ci boksować
17 Mar 2014 00:42
Logika chłopaki: nie da się zmierzyć osobno ciśnienia pompy a osobno hydromotoru bo ten drugi NIE WYTWARZA CIŚNIENIA, poza tym dokonując pomiaru na jednym obwodzie wynik będzie taki sam niezależnie od miejsca pomiaru, złączki są dwie bo pompa jest nawrotna i jedna złączka pokazuje ciśnienie robocze a druga ciśnienie spoczynkowe zazwyczaj równe ciśnieniu ładowania, a to mierzy się na wylocie pompy ładującej (charge). Zależnie od kierunku jazdy/pompowania oleju zmienia się ciśnienie na przyłączach.
Pomiar ciśnienia nie daje jednoznacznej odpowiedzi co jest zepsute w układzie, może być tylko jednym z parametrów na podstawie których wyciągamy odpowiednie wnioski.
W układzie hydrostatycznym powinno się jeszcze zmierzyć wartość ciśnienia lub przepływu przecieków z obudowy pompy i hydromotoru. To daje znacznie większe pojęcie o zużyciu elementów.
17 Mar 2014 14:00
Mechnior ale czy jeśli zmierze samą pompe i na zimno i gorąco beda takie same parametry to czy nie bedzie to wskazywalo na hydromor? jest to punkt zaczepienia , moge wtedy go zdemontowac i niech sprawdzaja dokladnie w serwisie.
17 Mar 2014 18:07
Sprawdzając ciśnienie na zablokowanej jeździe niejako pomijasz hydromotor (bo się nie obraca), spadek może jedynie świadczyć o rosnącym przecieku wewnętrznym dlatego trzeba go też zmierzyć.
Jeśli spadek jest jednakowy w obydwu kierunkach jazdy to nie jest spowodowany uszkodzeniem zaworów nadmiarowych (na wszelki wypadek zamieniłbym je miejscami).
20 Mar 2014 23:01
Mechanior miałes racje ze sprawdzając ciśnienie na zablokowanej jeździe w hydromotorze wychodzi na to samo co podłączając sie bezpośrednio do pompy, wychodzi 90-100 barów spadku w obydwu kierunkach.
napisales ze spadek może świadczyć o przecieku wewnętrznym, a zużycie elementów można sprawdzić porzez zmierzenie przecieków w obudowie:
http://www.boschrexroth.com/RDSearch/rd ... 008-04.pdf na str 32 sa przyłącza przecieku , w jaki sposób sie go mierzy jakie są normy?
pozdrawiam
21 Mar 2014 21:58
mierzy się przepływ w L/min (kawałek węża i wiaderko 10L, mierzysz w jakim czasie się napełni)
niestety nie znam danych do tej pompy, są podawane jako parametr diagnostyczny w instrukcjach serwisowych
23 Mar 2014 12:04
Panowie w Mecalacu powinno być 460 bar na zablokowanej jeździe przy rozgrzanym oleju do ok. 50 stopni. Przy max. obrotach bez włączonej jazdy powinno być 26 bar
08 Kwi 2014 15:03
Panowie mam ten sam problem i szukam mechanika który by podjechał, zmierzył, wyregulował hydraulikę (około 60 kilometrów od Wrocławia w stronę Kłodzka )
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.