Strona 1 z 1
Światła 12MX
Wysłany:
13 Mar 2014 23:58
przez grzesiek1234
Marka i model maszyny: 12MX
Rok produkcji: 2000
Witam
Mam problem ze swiatłami, pali bezpiecznik po przełączeniu na mijania (pozycja działa).
Sprawdziłem wiązki które idą do przednich swiateł i nie znalazłem uszkodzeń.
Ktoś ma pomysł jak to naprawić?
pozdrawiam
Re: Światła
Wysłany:
14 Mar 2014 00:51
przez raudek
Jak daleko zapuściłeś się z tym sprawdzaniem wiązek? Miałem kiedyś przetartą wiązkę od lewego światła pod boczną klapą. Leży sobie ona grzecznie na podłodze a na niej prężą się węże. Można się trochę pobrudzić, ale należałoby to wyjąć zmyć porządnie benzyną i... A co ze światłami drogowymi?
Re: Światła 12MX
Wysłany:
16 Mar 2014 22:23
przez grzesiek1234
Sprawdziłem tylko pobieznie czy nie ma uszkodzeń mechanicznych
Muszę dokładnie wymyć te kable pod lewą klapą. Drogowych nie mogę zapalić ponieważ jak tylko włącze mijania to od razu pali bezpiecznik
Re: Światła 12MX
Wysłany:
17 Mar 2014 07:38
przez raudek
Światła drogowe można zapelić z pominięciem świateł mijania. Przełącznik przy kierownicy w dół i przekręć. Światła drogowe i mijania oraz postojowe są zabezpieczone niezależnie. Istnieje mała szansa, że zwarcie robi żarówka (spalone włókno zwiera do masy w bańce żarówki). Wiązce pod tą klapą przyjrzyj się starannie.
Światła 12MX
Wysłany:
17 Mar 2014 21:57
przez grzesiek1234
Wiesz może jeszcze od czego jest kontrolka w 12, górny rząd druga od prawej?
Światła 12MX
Wysłany:
18 Mar 2014 07:24
przez raudek
Pisz proszę zrozumialej. Co to jest "kontrolka w 12"? Jeżeli chodzi Ci o górny rząd, to czerwona kontrolka druga z prawej to "światło ostrzegawcze zabrudzenia filtra zwrotnego oleju hydraulicznego: światło zapala się, gdy filtr jest zabrudzony - wymienić wkład filtra. Jeżeli po wymianie wciąż się pali, skontaktować się z serwisem Mecalac." tyle jest na ten temat w dtr'ce. Jak nie masz, to Ci wyślę. Co z oświetleniem?
Światła 12MX
Wysłany:
18 Mar 2014 21:34
przez grzesiek1234
Z oświetleniem dzisiaj walczyłem, przejrzałem dokładnie wiązkę pod lewą klapą i nie ma nigdzie uszkodzenia. Ale ciekawe jest to że po odłączeniu żarówek H4 nie pali już bezpiecznika, więc wynikałoby z tego że nie ma zwarcia w instalacji.Wymieniłem żarówki na inne i bezpiecznik znów spaliło,halogeny na górze działają a drogowych nie ma wogóle ale do nich jeszcze nie zaglądałem. Czy do swiateł mijania powinien być bezpiecznik 3a? Jak mógłbyś mi pszesłać dtr'ke na adres
syrena105b@wp.pl byłbym bardzo wdzięczn,. niedawno kupiłem ten sprzęt i byłaby mi bardzo pomocna
Światła 12MX
Wysłany:
18 Mar 2014 21:47
przez MARIO/MECALAC
Kolego przejrzyj wiązkę kabli koło silnika.
Światła 12MX
Wysłany:
18 Mar 2014 21:52
przez dawidg2
grzesiek1234 napisał(a):Czy do swiateł mijania powinien być bezpiecznik 3a?
3 Amperowy? chyba trochę za mały jak na 2x55W.
Re: Światła 12MX
Wysłany:
18 Mar 2014 22:05
przez raudek
Bezpiecznik świateł mijania (o ile pamiętam) to10A świateł drogowych 15A. Wiązka koło silnika nie jest powiązana ze światłami mijania, ani drogowymi, tylko z postojowymi. Może miałeś mniejszy bezpiecznik, bezpieczniki 3A zabezpieczają cewki przekaźników.
Światła 12MX
Wysłany:
18 Mar 2014 22:35
przez grzesiek1234
Właśnie był włożony spalony bezpiecznik 3A, też wydawał mi się za mały ale myślałem że widocznie taki ma być. Jutro dam 10A i zobaczę co się stanie.
Światła 12MX
Wysłany:
19 Mar 2014 09:42
przez MARIO/MECALAC
Panowie bezpiecznik bezpiecznikiem, ale w Mecalacach w okolicach silnika wiązka kabli uwielbia się przecierać aż do miejsca "łamania" się Mecalaca. Warto tam kontrolować kable oraz połączenia wiązek kabli lubią sniedziec
Światła 12MX
Wysłany:
19 Mar 2014 19:27
przez raudek
Z problemem wiązki w okolicach silnika zgoda, ale te światła naprawdę nie mają nic wspólnego z tym problemem. Postój zgoda.
Światła 12MX
Wysłany:
19 Mar 2014 20:39
przez MARIO/MECALAC
Kolego ja jestem uczulony na te okolice bo w Mecalacu 10 cała wiązka była do wym i takie jaja robiła że szok
Światła 12MX
Wysłany:
19 Mar 2014 21:28
przez raudek
Oczywiście masz rację. Nie jast to miłe jak się prądy pochowają po kątach i nie chcą zdradzić gdzie są, ale pomyśl logicznie: postój jest, światło robocze też, czyli prądy jakieś dochodzą. Światła przednie są podłączone pod kabiną do przełącznia przy kierownicy. Więc co mają wspólnego z tylną inst.