Co do chłodnicy...polecam kolegom usunąć na stałe jej obudowę (tą od strony wentylatora), poprawia to dostęp do wyżej wspomnianych elementów, a więc paska, napinacza, pompy wody, alternatora. Wentylator zabezpieczamy wygiętą blachą np 1,25 przymocowaną przyspawanymi do niej uchwytami do górnej części chłodnicy, której demontaż w wypadku awarii trwa dosłownie 3min.
Wracając na chwilę do pompy wody to idealnie nadaje się pompa z Daf55 z silnikiem 240km, mocna, wirnik stalowy, tańsza i łatwiej dostępna od ręki a zarazem trwalsza.
Co do paska i napinacza...wszystko może być nowe, oryginalne, ogólnie piękne i ładne, ale...nie zapominajmy o inspekcji poduszek pod silnikiem gdyż to od nich w głównej mierze zależy jak te podzespoły będą się zachowywać, również ciśnienie w tylnych oponach jest w tej materii ważne gdyż dzięki odpowiedniemu ich dobraniu możemy w dużej mierze przyczynić się do lepszej amortyzacji silnika....ja mam z tyłu 2,6 i jest ok.
To tak na marginesie jeżeli chodzi o lewą stronę silnika