Biorąc pod uwagę walory użytkowe pomiędzy 12 i 14 to według mnie zdecydowanie wygrywa 14.
Większa masa większa stabilność, do tego rozsówane podpory, wyżej osadzona kabina, zdecydowanie solidnej wykonane ramie, rama, większe koła. Co do części to faktycznie do 14 jest chyba słabszy dostęp. Przez 3lata użytkowania zdarzyło się pęknięcie sworznia na łamaczu i jakiś problem z rozdzielaczem ale nie robiliśmy jeszcze więc nie wiem co jest przyczyną. "Dupa" czasem kolidowała ale do wszystkiego można się przyzwyczaić
teraz może byśmy wybrali 714 ale to inny przedział cenowy. Nie wiem jak z trwałością zwrotnic i przegubów bo np w kop-ład jak się zaniedba smarowanie łożysk na skręcie to lecą gniazda i trzeba naprawiać otwory.
W 12 i 14 ten problem odpada bo jest jeden Sworzeń na łamaniu, do tego sztywne mosty i tyle.
-- 30 Sie 2017 23:15 --
MARIO/MECALAC napisał(a):14 12 jak się nie mylę
Na tabliczce podane są 2 wartości 12860 i 13500 kg ale nie wiem która wartość. Może 12860 na sucho.