przez DuRock » 06 Sie 2018 21:23
W mojej maszynie do śruby plusowej na rozruszniku mam podłączony akumulator i czerwony kabel zasilający skrzynkę bezpiecznikową na zbiorniku paliwa. Alternator podłączyłem bezpośrednio do akumulatora.
Po odłączeniu przewodu zasilającego skrzynkę na zbiorniku paliwa multimetrem sprawdziłem zwarcia do masy i piszczy przy zetknięciu plusa na układzie scalonym a masa zbiornika oleju tylko przy włączonej stacyjce.
PS. Zauważyłem też że nie działają światła awaryjne, ale kierunkowskazy i światła do jazdy swieca.
-- 06 Sie 2018 20:23 --
Temat rozwiązany.
Najprawdopodobniej było zwarcie pomiędzy plusem i masą tak jak kolega wspomniał. Paliło mostek prostowniczy.
Wyczyściłem i zaizolowałem wszystkie grube przewody plusa ( do rozrusznika, alternatora i nowy do skrzynki bezpiecznikowej na zbiorniku paliwa prosto z klemy). To samo z przewodem masowym, wyczyściłem również rozłącznik.
Efekt taki że alternator ładuje 14,3V a na lampie z przodu mam 12,5V
Pozdrawiam
DuRock
Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 Sie 2018 16:06
Maszyna: Mecalaca MXT12 2004
Firma: DuRock