Strona 1 z 1

Orbitrol

PostWysłany: 24 Cze 2019 10:12
przez lolko20
Dzień dobry. Mam do znawców Mecalaców pytanie odnośnie orbitrola. Czy orbitrol jest uszkodzony ponieważ są takie objawy:
- kręcąc w prawo do oporu po dobiciu siłownika dalej mogę delikatnie kręcić kierownica, w lewo tak samo tylko wolniej niż w prawo
-w czasie kopania gdy jest już duży opór na łyżce słychać z orbitrol syczenie a czasem pisk oleju, a siłownik skrętu wykonuje delikatny ruch. Jak popuszczę na łyżce to siłownik skrętu cofa się. Delikatnie poruszam kierownica prawo, lewo to się to uspokoi.
- i tak się mi wydaje że zawór priorytetowy nie zawsze działa kręcąc w prawo.
Czy może być coś innego uszkodzone, (zawór priorytetowy). Pan ze serwisu twierdzi że to nie jest możliwe. Podobno hydraulika z pompy głównej nie jest połączona z układem skrętu to dlaczego wzrasta ciśnienie na orbitrorze.

-- Pon Cze 24, 2019 10:12 am --

Witam. Mam nową sugestię, może już przepuszczać kolumna obrotu i przebija ciśnienie z którejś linii na linię od siłownika skrętu a wiadomo że tam ma być mniejsze ciśnienie i w tedy orbitrol przepuszcza ,zawór przeciążeniowy?

Re: Orbitrol

PostWysłany: 24 Cze 2019 14:14
przez Chuck_M
Jaka maszyna?

Orbitrol

PostWysłany: 26 Cze 2019 07:18
przez lolko20
Mecalac 12mxt z 2007

-- Śro Cze 26, 2019 7:18 am --

Witam. Czy samemu wymienię uszczelnienia na kolumnie obrotu czy trzeba mieć jakieś przyrządy? Jaki jest koszt takich uszczelnień?

Orbitrol

PostWysłany: 02 Sty 2021 03:32
przez Tomiks
lolko20 napisał(a):może już przepuszczać kolumna obrotu i przebija ciśnienie z którejś linii na linię od siłownika skrętu a wiadomo że tam ma być mniejsze ciśnienie

Kolumny obrotu budowane są w taki sposób, że taki przepływ w wyniku awarii uszczelnień jest niemożliwy.

Orbitrol

PostWysłany: 02 Sty 2021 09:35
przez lolko20
To gdzie się traci olej? Kiedy pierwsze zaczne kręcić kierownica w lewo i następnie dołączam np dźwiganie ramienia jest brak reakcji do puki nie przestanę kręcić kierownica. Kiedy zacznę pierwsze dźwigać ramię a potem kręcąc to wszystko gra. Kręcąc w prawo nie ma tego efektu. Tak jakby ciśnienie ls się traciło w chwili kręcenia w lewo i pompa nie przestawia się.

Orbitrol

PostWysłany: 05 Sty 2021 20:25
przez Tomiks
Zwróć uwagę, że nie pisałem, że obrotnica nie może tracić ciśnienia.

Jeśli siłownik skrętu nie zachowuje się symetrycznie, to może być objawem zwykłej awarii uszczelnień na jego tłoku.

Orbitrol

PostWysłany: 05 Sty 2021 21:13
przez lolko20
Problemem nie jest skręcanie przynajmniej nie jest uciążliwe, tylko "zanik ciśnienia" w hydraulice głównej podczas skrętu.

Orbitrol

PostWysłany: 09 Sty 2021 03:03
przez Tomiks
Uruchomienie pompy osprzętu jest uzależnione od ciśnienia w obwodzie krytycznym - kierowniczym.