wibako

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 05 Wrz 2011 17:34

Witam wszystkich jak wyżej w temacie chciałem zwiększyć mechanicznie lub elektrycznie lub w jakiś inny prosty sposób na krótko wydajność pompy głównej, sterownik od pomp jest prawdopodobnie uszkodzony, dodam jeszcze że maszyna cały czas pracuje ale jest wolna tak jak by wychył pomp był w jednej pozycji nie zmieniał się, oprócz tego dodawanie gazu diesla odbywa sie na linkę, nie odbywa sie to tak jak powinno byc na automacie co podejrzewam też coś ma wspólnego z wydajnością pomp głównych, jak by tego było mało coś też jest uszkodzone przy obrocie hamulca maszyny, po nagłym puszczeniu manetki w stan neutralny, maszyna zatrzymuje sie prawie ze w miejscu tak jak by chciała sie obrócić cała z podwoziem, jednym słowem obrót wieży zatrzymuje się za ostro, za wszelkie sugestie z góry dziekuje i pozdrawiam wszystkich kopaczy

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Reklama

simmet

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez korba71 » 05 Wrz 2011 20:45

U mnie tez hamuje ostro ,mamy dwie ec 210 kolega w swojej cos pokrecił i ma mocniejszą ja sie nie zdecydowałem,a z tym regulatorem gazu masz chyba racje kolego nie wiem dokładnie bo mam ksiazke po niemiecku ale sa tam priorytety na każdym poziomie inaczej sa napełniane siłowniki pewnie oprócz obrotów silnika jest tam jeszcze jakis sterownik hydrauliki,

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 06 Wrz 2011 08:56

Widziałem że na pompie jest cewka prawdobodobnie od wychyłu kołyski , sterowana jest chyba ze sterownika prądem , a może cewkę na krótko pod 24 v podłączyć na próbę, ewentualnie na regulatorze śrubą może coś by pomogło , ale nic poczekam jeszcze może ktoś się odezwie z większą wiedzą od mojej i coś podpowie bardziej sensownego żeby zwiększyć wychył na pompie głównej .... pozdrawiam

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 07 Wrz 2011 00:35

nie da się pominąć elektroniki sterującej i normalnie eksploatować maszyny, tak naprawdę nie wiesz od czego są regulatory na pompie, które odpowiadają za wydatek, które za ciśnienie a które za inne parametry
cały system ma działać w oparciu o ciągłe regulowanie mocy pompy w zależności od obciążenia silnika i hydrauliki oraz zadanych parametrów np klawiszem wyboru priorytetu lub pokrętłem obrotów...
jeśli elektronika nie działa to obciążenie hydrauliki spowoduje zaduszenie silnika,
za samo "pobudzenie" pompy do działania czyli wychył płyty odpowiada układ hydrauliczny a dokładnie rozdzielacz który po każdym przesterowaniu szpuli wysyła hydrauliczny impuls przestawiający pompę... ewentualna elektroniczna korekta tego sygnału jest wykonywana przez komputer hydrauliki aby właśnie dostosować chwilowe obciążenie do obrotów silnika...
brak pobudzenia pompy może być wynikiem uwalenia elektroniki
trzeba znaleźć odpowiedzialną za to cewkę i włączyć ja ręcznie
może to być cewka na pompie ale nie ryzykowałbym z podpinaniem 24V bo może być proporcjonalna...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 07 Wrz 2011 08:22

Teoretycznie tak wszystko sie zgadza ze na regulacje wychyłu wpływa wiele czynników w danej chwili , ale elektronika bardziej to wszystko kontroluje i koryguje podająć sygnały elektryczne i na hydraulikę i sterownik ,u nas jest taka charakterystyka pracy maszyny że po odpaleniu przez 6-8 godz jest potrzebne 70%-90% mocy i wydajnośći pompy i maszyny podam taki przykład w jednej z Liebherr 932 którą mamy już od połowy gazu diesla jest max wydajność na pompie i na cewkach przy pompie proporcionalnych jest 27,5 V i 770 miliamper dalej już wychył i wydajnośc zwiększa się tylko z podniesieniem obrotów przez diesla i maszyna jest szybka i diesla hydraulika nie dusi a silnik ma jeszcze zapas mocy ....

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 07 Wrz 2011 09:15

bo tak właśnie to ma działać, obciążenie z pompy jest zdejmowane tylko w przypadku spadków obrotów silnika, a regulacją wydajności pompy zajmuje się nie tylko cewka proporcjonalna, każda funkcja podaje na pompę odpowiedni do jej zapotrzebowania sygnał LS, w przypadku pracy kilku funkcji na raz ten sygnał się sumuje, elektronika dba o to by sygnał NIE PRZEKROCZYŁ wartości powodującej przeciążenie maszyny,
w VOLVO powinieneś mieć wyłącznik pod którymś podłokietnikiem, możesz nim zablokować pracę układu kontroli, pompa powinna wtedy chodzić na maksymalnej wydajności
tylko że wtedy nie ma sensu stosować systemu regulacji obrotów silnika, trzeba je ustawić na stałą wartość zależną od wysiłku maszyny

btw, pomiar prądu i napięcia zasilania cewki proporcjonalnej za pomocą zwykłego multimetru nie jest miarodajny bo są zasilane napięciem o charakterystyce prostokątnej i nie zawsze maksymalna wartość zmierzonego napięcia odpowiada maksymalnemu wychyleniu zaworu, a w waszym Liebherrze wszystko hula bo jest po prostu sprawny...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 07 Wrz 2011 19:52

spróbuje z tym przełącznikiem pod łokietnikiem zobaczymy czy maszyna zacznie sie lepiej zbierać, odnośnie regulacji hydrauliki przez elektronikę i zaawansowane układy sterowania i sposobu działania poszczególnych układów i funkcji w maszynach, poprzez różne stopniowanie pracy hydrauliki i silnika itd jestem jak najbardziej za, wygoda komfort i ergonomia operatora z roku na rok sie pooprawia co mnie ogromnie cieszy gdzie np klimatyzacja za kilka lat może bedzie standardem w nowo zakupionych maszynach budowlanych , tylko właśnie czasami jest problem z naprawą tych nowych maszyn przez indywidualnych użytkowników bo naprawa waha sie 1/3 wartości maszyny w większych firmach jest z tym mniejszy problem i co wtedy maszyna stawiana jest na kołki albo zaczynaja sie schody, jakieś kombinacje w stylu omijanie sterowników, cewek na krotko aby maszyna tylko nie stała, a producenci maszyn nie zawsze stosują przełączniki awaryjne omijając całą elektronikę jeśli już to tylko w 40%-50% wydajności pompy żeby tylko nie stanąć gdzieś w polu czy rozkopanej drodze...
Ostatnio edytowany przez koowal, 07 Wrz 2011 19:55, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez korba71 » 07 Wrz 2011 19:54

Moze kolega coś przyblizy na temat tego wyłącznika który blokuje układ kontroli ,gdzie on by miał się znajdować nic takiego nie widze .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 07 Wrz 2011 23:05

pod prawym łokciem na tylnym końcu konsoli masz plastikową klapkę na zatrzaski
po jej otwarciu widzisz 3 lub 2 wyłączniki
jeśli są dwa to lewy wyłącza elektronikę regulującą pracę maszyny, prawy pozwala wtedy regulować obroty silnika (na środku bieg jałowy , do tyłu maksymalny gaz) lub go zgasić (popchnięcie do przodu maszyny i przytrzymanie przez 3 sek)
trzeci przełącznik jeśli jest to z przodu przed lewym (tym od wyłączania elektroniki) i służy do wyboru czy instalacja młota/nożyc ma być zasilana przez jedną pompę czy przez obydwie...

kutwa nie mam czasu zeskanować do końca tej DTRki...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez korba71 » 08 Wrz 2011 19:49

Są trzy jeden tak jak kolega pisze włacza lub wyłącza drugą pompę drugi to jałowe obroty albo automat albo manual a trzeci myslałem ze to regulacja predkosci jazdy namalowany jest tam stop, zając i żółw muszę to jutro sprawdzić, jest mnóstwo rzeczy których nie znam zwłaszcza obsługa panelu, licze bardzo na kolegę.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 08 Wrz 2011 23:28

stop - przytrzymaj 3 sekundy to zgaśnie silnik
żółw - obroty biegu jałowego
zając - maksymalne obroty silnika (1900-2000)

w przyszłym tygodniu skończę skan DTRki to wyślę ci zaraz
na razie na weekend w końcu ruszam w góry zaorać quadem trochę Beskidu Żywieckiego w ramach marnej namiastki tegorocznego urlopu...

oczywiście z umiarem i coolturą - tylko po prywatnych drogach, nie dewastując lasów i łąk, nie rozjeżdżając turystów pieszych, rowerowych, krów, owiec, koni, psów a nawet wiewiórek czy żab...
czysty coolturalny OFFROAD niekoniecznie EXTREME (tym razem) ale zawsze bez dziczenia i robienia wszystkim na złość
szanujmy się nawzajem

sorka za OT - propagacją coolturalnego 4x4 zajmę się w innym temacie :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 21 Wrz 2011 00:48

Sprawdzałem u siebie w Volvo pod prawym i lewym podłokietnikiem i u mnie nie ma tych przełączników pod klapką od sterowania pompą i obrotami, ale zauważyłem że w skrzynce bezpiecznikowej obok bezpieczników jest taki duży przełącznik góra dół z napisem Auto -Manual może to jest ten przełącznik od pomp głównych, maszyna jest z 2000 roku?

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 21 Wrz 2011 10:07

Auto-Manual to wyłącznik elektroniki sterującej, nie znam maszyny z tych lat i nie mam do nich dokumentacji...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 23 Wrz 2011 17:52

Sprawdziłem u siebie w Volvo ten przełącznik Auto-Manual i przełącznik czuć że działa, daje max wydajność z pompy, tak jak Mechanior pisał, jest wyraźna różnica w szybkosci ruchów maszyny ale musze dawać jakieś 70% gazu żeby diesel pociągnął bo silnik nie daje rady, spada z obrotów jak dam tylko np 50% gazu to dławi silnik aż do zatrzymania, mamy kilka liebherr w firmie i tam są silnik deutz 4 tłokowe i w żaden sposób nie da sie zaduścić silnika a w Volvo ten silnik Cummisa 6 tłokowy to jest jakiś bardzo słaby, nie wiem czemu taki słaby ten silnik, dopiero co po remoncie 2 lata temu, może by tak zwiekszyc odrobine dawke paliwa na pompie wtryskowej, pompa typu Bosch, rzędowa w następnym poście podam dane pompy wtryskowej, to moze ktoś podpowie jak zwiekszyc tą dawke paliwa na pompie..

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 26 Wrz 2011 10:26

przeginasz chłopie, nie zrozumiałeś zasady działania tego systemu
wyłączając sterowanie automatyczne powodujesz obciążenie silnika maksymalną mocą pomp bez korekty umożliwiającej "rozpędzenie" motoru do prawidłowych obrotów pracy co skutkuje "zaduszaniem"
w Liebherkach system sterowania jest odrobinę inny, pewnie mają korektor hydrauliczny na pompie zapobiegający przeciążeniu
to nie silnik Volvo (zresztą też DEUTZ) jest słaby tylko po prostu moc pomp zbyt duża i niekontrolowana

nie kombinuj z dawką bo nic to nie zmieni, maszyna będzie dymić jak Batory w sztormie a mocy przybędzie tyle co nic
sam napisałeś że da się pracować bez automatyki na 70% obrotów, siłą nie bierze się z powietrza tylko z obrotów silnika czyli z ilości spalonego paliwa
podniesienie dawki nie spowoduje że będzie się dało pracować na 1000 rpm...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 29 Wrz 2011 12:31

Na zimnym oleju to przydusza silnik na Manual do zatrzymania całkowitego ale jak popracuje jakieś 25 min to wtedy już daje rade jak się olej zagrzeje , wiem Panie Mechanior że w takim układzie po przełączeniu na Manual nie ma prawie żadnej kontroli nad sterowaniem pompy bo elektronika nie działa trzeba bedzie może w przyszłości dorobić jakiś układ z potencjometrem żeby troszke regulowac tą pompę , albo usprawnic fabryczną regulacje tak by było najlepiej Sam Mechanior kiedyś w jakimś temacie o kop-ład Gościowi hydraulika dusiła silnik podpowiadałeś żeby spróbował podnieśc odrobinę dawkę paliwa i Facet zawiózł do Pompiarza pompe wtryskową i zwiększył dawkę paliwa i silnik nabrał mocy na tyle żeby normalnie można było pracowac. A ja usiebie w Volvo tez nie moge być pewny że pompa wtryskowa jest dobrze ustawiona i ma dawkę taką jak trzeba Także z dawką paliwa zawsze można odrobinę spróbować jeśli nie będzie poprawy to wrócę do starego ustawiena , zawsze jak kręcę jakimiś śrubami regulacyjnymi to sobie zaznaczam położenie pierwotne żeby w razie czego można było wrócić do właściwego starego położenia zresztą znam dobrego pompiarza to powie mi dokładnie przy pompie którą śrubą ustawia się dawkę paliwa , a o Wynikach napisze Pozdrawiam Tomek....
Ostatnio edytowany przez koowal, 29 Wrz 2011 20:29, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez korba71 » 29 Wrz 2011 18:18

Kolego czemu tak na około nie lepiej naprawic sterowanie jesli bedziesz obciążał silnik i pompę w niekontrolowany sposób pewnie skrócisz ich żywotność ,sory za sugestie .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 29 Wrz 2011 20:56

Szanowny Kolego korba 1971 oczywiście że bym chciał usprawnić fabryczne sterowanie pompą główną i sterowanie obrotami żeby elektronika to kontrolowała i żeby układ pracował tak jak powinien i nie kombinowac oraz mieć 4 tryby pracy jak to jest fabrycznie zrobione , ale jak policzyłem wszystko te wszystkie potrzebne czesci sterownik serwis Volvo oraz jeszcze inne brakujące cześci wykonawcze elektroniczne których brakuje lub są uszkodzone to by wyszło ponad 20 tyś tak serwis Volvo wycenił naprawe tej maszyny a maszyna była kupiona juz z tymi wszystkimi usterkami za 1/3 ceny rynkowej także kupujący był tego świadom że elektonika jest w dużym stopniu uszkodzona tylko że nie wiedział że naprawa bedzie tak dużo kosztować ? ....

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez mechanior » 29 Wrz 2011 21:25

z całym szacunkiem sam sobie zaprzeczasz, bo i tak warto ją naprawić jeśli została kupiona za tak marne pieniądze
bo te 20 patyków to ledwie 5-10 procent wartości maszyny, skoro świadomie została kupiona z uszkodzeniem to wydawało się że 60 tyś "rabatu" uda się obgonić kilkoma stówkami ? kto normalny kupuje uszkodzoną maszynę bez zbadania ile wg najczarniejszego scenariusza będzie kosztować naprawa ?
co zrobicie jeśli trzeba będzie ją sprzedać ? taką maszynę ciężko zbyć, trzeba znaleźć takiego samego napaleńca któremu się wydaje że za 1000-2000 pln da się załatać dziurę ozonową i załatwić problem głodu na świecie

sorka za ton wypowiedzi ale dostaję białej gorączki czytając takie treści
jeśli ci się wydaje że ktoś amatorsko skonstruuje system odpowiadający fabrycznej elektronice tanio szybko i jeszcze w dodatku dobrze to żyjesz w błędzie
jeśli uważasz że podniesienie wydajności silnika przy pracy pomp w trybie awaryjnym coś pomoże to też żyjesz w błędzie bo silnik musiałby być ze dwa razy większy by "uciągnąć" to obciążenie bez kontroli wydatku
łatwiej poniekąd zdjąć obciążenie z pompy i skutek będzie ten sam, ale tobie zależy na wyśrubowaniu maszyny powyżej jej fabrycznych ustawień nawet mimo leciwego wieku sprzętu i w związku z tym utraty części sprawności motoru... a to nie może i nie skończy się dobrze
moja porada podniesienia dawki dotyczyła wypadku gdy podejrzewaliśmy spadek wydajności silnika a nie pominięcie sterowania
poza tym NIGDY nie doradzałem ręcznej i niekontrolowanej zmiany dawki paliwa, zawsze polecam wizytę u WYKWALIFIKOWANEGO pompiarza, najlepiej takiego co jest drogi, nie ma czasu się zająć naszym problemem i odsyła nas gdzie indziej bo to świadczy o zdolnościach i fachowości które jednoznacznie wiążą się z ilością zleceń ...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Volvo EC 210 jak zwiekszyć wydajnośc na pompie

Postprzez koowal » 29 Wrz 2011 22:44

Już Panie Mechanior znalazłem elektronika który naprawia zaawansowaną elektronike sterowniki w Volvo w maszynach i innych pojazdach a jeśli sie sterownika nie da usprawnic to powiedział ze ominie sterownik i dorobi sterowanie pompy i silnika żeby można było normalnie pracować i kontrolować wydatek w kilku zakresach pracy ....

Awatar użytkownika
koowal
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 16:16

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej