Strona 1 z 1

Nie działają stabilizatory w Volvo ew160

PostWysłany: 02 Paź 2011 13:45
przez arno177
Marka i model maszyny: Volvo ew 160
Rok produkcji: 2002

Witam.
Posiadam koparkę kołową volvo ew160 w której wysiadły stabilizatory (na pulpicie wyświetla że są włączone ale w praktyce nie działają). Koparka jest mało używana, stabilizatory wcześniej działały bez zastrzeżeń, a ostatnio podczas pracy przestały działać (jest tak jak napisałem na początku postu).
Prosze o porade co może być przyczyną usterki.
Z góry dziękuje.

Re: problem ze stabilizatorami w volvo we160

PostWysłany: 02 Paź 2011 15:53
przez desmo999
Witam,

do końca nie jestem pewien czy stabilizacja działa tak jak w serii B ale jeśli tak to cały układ stabilizacji jest oparty o zawory logiczne sterowane i elektrozawory sterujące tymi zaworkami logicznymi.Trzeba by było pomierzyć napięcia na elektrozaworach (czy w ogóle coś się zmiania przy wciskaniu kolejnych włączników ) jak i ciśnienia sterujące zaworami logicznymi. Bez schematu wg. mnie może być ciężko - usterka jakby nie było może być zarówno hydrauliczna jak i elektryczna

problem ze stabilizatorami w volvo we160

PostWysłany: 02 Paź 2011 17:16
przez koowal
Tak jak desmo999 pisze pomierzyc napiecia i jeszcze może być spalona cewka przerwany przewód uszkodzony przekażnik , lub zacinający sie sam zawór , trzeba sprawdzić .....

problem ze stabilizatorami w volvo we160

PostWysłany: 02 Paź 2011 19:48
przez arno177
dzieki za przydatne rady

Nie działają stabilizatory w Volvo ew160

PostWysłany: 03 Paź 2011 23:43
przez mechanior
cewki z tyłu za rozdzielaczem, próbuj po kolei włączać je ręcznie sprawdzając jednocześnie czy stabilizatory "załapały"
trzeba przytrzymać czerwony przycisk wciśnięty lub zablokować go np podpierając kawałkiem gałązki (taki polowy "patencik")
jeśli już zidentyfikujesz cewkę, zmierz czy pojawia się na niej napięcie po włączeniu blokady, jeśli nie trzeba szukać usterki w instalacji elektrycznej (sprawdź przekaźniki) jeśli tak to zdemontuj i zmierz elektrycznie cewkę oraz sprawdź czy się magnetyzuje pod napięciem (wkładając do środka śrubokręt lub gwóźdź) jeśli jej opór wynosi ponad 50 ohm, nie przewodzi lub nie przyciąga metalu pod napięciem to trzeba wymienić cewkę, na początek można podmienić na inną z bloku pilota albo jeśli masz to po prawej stronie na tylnej części głównego rozdzielacza jest cewka używana przy opcjonalnych funkcjach hydrauliki, można ją bezkarnie podmienić