Strona 2 z 2

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 14 Lut 2012 21:48
przez korba71
być moze kolego ze ci umknoł to taki mały srebrny walec wielkosci małej literatki ,drugi filtr juz taki zwyczajny to filtr przecieków z pomp ,mówie o filtrach umiejscowionych w komorze pomp głównych .

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 15 Lut 2012 14:02
przez robson36
witam filtry wszystkie wymienione co jeszcze zauważyłem dzisiaj na wysokich obrotach silnika drugie ramie podnosi sie ale jak trzyma sie dwa joysticki na raz i zaczeło cos syczec z głównego rozdzielacza

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 15 Lut 2012 22:41
przez mechanior
może to prozaiczne ale wezwij serwis...

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 03 Kwi 2013 15:48
przez Louis
Witam

Mam podobne objawy w EC210, możesz napisać jak się skończyło?
U mnie mam słabe zamykanie łyżki, podnoszenie ramienia i jazda ale tylko jednej gąsienicy (druga kręci ok).

Pozdrawiam

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 03 Kwi 2013 20:14
przez mechanior
miałem taki przypadek w EC210BLC
jedna z pomp straciła regulacje lub padła bo w tym systemie pompy zasilają funkcje na przemian bądź wspólnie
silniki jazdy są zasilane przez osobne pompy, podnoszenie ramienia dwie razem, opuszczanie jedna, zamykanie i otwieranie łyżki jedna, obrót też jedna
zazwyczaj jest tak że łyżkę i stick obsługują różne pompy by ulżyć pracy systemu

trzeba podpiąć manometr do poszczególnych pomp i zmierzyć ciśnienia

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 04 Kwi 2013 12:52
przez Louis
sprawdziliśmy, jedna sekcja pompy ledwo daje.
Czy jest sposób na wstępne zdiagnozowanie przyczyny - sterowanie lub pompa?

Przed awarią mieliśmy dwa zdarzenia:

1) wyjmowaliśmy pompę w celu wymiany simeringu wału silnika - ok 10 mg przed awarią
2) na 15 min przed awarią uszkodziliśmy dławnicę siłownika przy nożycach wyburzeniowych, uszkodzenie objawiło się małym wyciekiem ale tłok, dławnica i cylinder zdrowo zestrugane

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 04 Kwi 2013 16:18
przez peckiel
Louis, a jak regulacja? Kręciliście regulatory? U mnie w JCB jest dokładnie taka sama pompa Kawasaki K3V112DT i miałem podobny objaw i sprawa się rozeszła po regulacji przez konkretnego fachowca.

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 04 Kwi 2013 20:33
przez konradkam
Pompy najlepiej sprawdzać jazdą. Jedna pompa napędza jedną gąsienicę a druga pompa drugą. Dobrze jest zablokować gąsienicę do pomiaru ciśnienia, to zobaczysz maksymalne. Najprostszym sposobem żeby stwierdzić czy sterowanie czy pompa, to po pomiarze zamienić regulatory- powinny byc takie same na obu pompach. Jeśli po zamianie regulatorów cisnienia na pompach się zamienią, to znaczy że regulator. Jeśli nie to pompa.

Oczywiście to tylko wstepna diagnoza. Mówiąc pompa może okazać się że pompa będzie dobra, a usterka może być w rozdzielaczu. Mógł zawiesić się główny zawór przelewowy. Też można zamieniać bo powinny być dwa.

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 05 Kwi 2013 00:02
przez mechanior
jeśli masz coś do dodania do swojego postu zaraz po jego napisaniu to używaj opcji edycji

peckiel napisał(a):U mnie w JCB jest dokładnie taka sama pompa Kawasaki K3V112DT i miałem podobny objaw i sprawa się rozeszła po regulacji przez konkretnego fachowca.

dokładnie tak miałem w Volvo EC210, fachowiec z serwisu autoryzowanego, mimo znacznej różnicy w zużyciu pomp doprowadził do równej pracy układu (Volvo Skawina)

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 05 Kwi 2013 10:07
przez konradkam
Taką regulację przeprowadza się jesli zużycie jednej pompy jest większe od drugiej. Tutaj nastąpiło uszkodzenie w jednym momencie. Wstrzymałbym się z regulacją a raczej poszukałbym usterki. Miałem juz podobny przypadek gdzie serwis załatwił sprawę regulacją. Potem gdy znalazłem uszkodzenie i je naprawiłem okazało się że pompy znów nie pracują równo więc znów trzebabyło regulować.

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 05 Kwi 2013 10:23
przez Louis
Dzisiaj spróbujemy zamienić regulatory i zobaczymy czy wyjdzie diagnoza, potem niezależnie od wyniku zamawiam fachowca bo sami pewnie nie naprawimy/wyregulujemy. Dam znać co wyjdzie.

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 22 Kwi 2013 12:55
przez Louis
Dziękuję Wam za pomoc i sugestie, gdyby nie one to zostałbym naciągnięty na remont pompy lub zakup nowej.

Po przyjeździe serwisu okazało się że obie sekcje dają takie samo ciśnienie, a w pierwszej sekcji brak jest sterowania wydajności. Regulacja nic nie dała. Pompa pojechała do warsztatu. Na miejscu rozebrano pompę i sugerowano j.w.
Po rozmowie osobistej rozmowie z mechanikiem okazało się że tłoczek suwaka sterowania był zblokowany przez wiór.

Po złożeniu pompy (co nie było po myśli kierownictwu serwisu) okazało się że wszystko działa :) Za rozebranie i złożenie pompy zapłaciłem rozsądne pieniądze, podobno podocierano co się dało (cokolwiek to oznacza). Koparka działa :)

Zakładam że po zakończeniu sezonu pompie faktycznie trzeba będzie zrobić remont, związku z czym szperałem w internecie i znalazłem na ebay'u oferty z USA oferujące części zamienne do remontu mojej pompy(tłoczki, separatory, uszczelniacze ogólem wszystko oprócz obudowy - czy ktoś z Was miał styczność z częściami z internetu? jakiej są jakości?

Pozdrawiam

Louis

Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 22 Kwi 2013 20:57
przez mechanior
uważaj na oferty z "USA", bo bardzo często są chińskie albo rosyjskie
każdy może założyć legalną stronę w Stanach czy Anglii a rzeczywiste pochodzenie tych części jest niewiadome
masz symbol pompy na tabliczce (to Kawasaki o ile dobrze pamiętam) więc z częściami nie będzie problemu, poszukaj tylko porządnej firmy która ci to zrobi
korzystałeś teraz z serwisu fabrycznego VOLVO?

Re: Brak jazdy i żadnego ruchu ramienia EC290BLC

PostWysłany: 22 Kwi 2013 22:40
przez Louis
Nie korzystałem z VOLVO, ale z dużej firmy pod Krakowem a w zasadzie Wieliczką/Nowym Wiśniczem.
Mechanik-hydraulik który przyjechał na plac budowy rewelacyjny, w warsztacie, a w zasadzie olbrzymiej hali to już naciągacze.