wibako

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 27 Maj 2012 22:20

przyczyną spadku ciśnienia paliwa okazały się pompy wysokiego ciśnienia, po ich wymianie maszyna hula aż miło
ustąpiły wszelkie objawy
koszt pomp to ponad 10.000 pln netto....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez IP » 29 Maj 2012 10:58

trochę dziwne ze diagnostyka komputerowa silnika tego nie wykazała...
Części do maszyn budowlanych.Naprawa serwis.
Hydraulika siłowa.Pompy hydrauliczne sprzedaż części i naprawa.Siłowniki,reduktory,zwolnice.
Kompletne podwozia gąsienicowe.

WWW.CZESCIMASZYN.EU
e-mail: BIURO@IPPARTS.PL
tel. 607 671 332
Image

Awatar użytkownika
IP
Operator

  • Posty: 224
  • Rejestracja: 18 Kwi 2009 11:13
  • Miejscowość: Hyundai Doosan Daewoo
  • Pochwały: 3

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 30 Maj 2012 00:26

wykazała spadek ciśnienia w układzie CR, ale jak sam wiesz przyczyn może być wiele... i do końca nie ma pewności która jest prawdziwa...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez cznor » 06 Lip 2012 12:58

Ważne że maszyna hula i zarabia.

cznor
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 04 Lip 2012 20:56

Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez Kamal » 22 Wrz 2012 23:18

Wtrysków do tego silnika nie trzeba kodować. A przestój tej maszyny to błąd człowieka odpowiedzialnego za wezwanie serwisu. Przyjechał serwis VOLVO zamiast DEUTZ, który zajmuje się tylko silnikami i ma znacznie większe doświadczanie. Nie wspomnę o tym, że błędy silnika można sobie wybłyskać na kontrolce bez potrzeby podłączenia interfejsu.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 23 Wrz 2012 23:43

na jakiej kontrolce?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez pzwolak » 27 Wrz 2012 15:51

masz jak najbardziej rację. Błędy wyświetlają się na panelu sterującym maszyną lub na lampce diagnostycznej na pulpicie w postaci błysków. Musisz zwrócić uwagę na ilość błyśnięć

pzwolak
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Lis 2011 16:44

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 27 Wrz 2012 19:45

ta maszyna ma zaawansowany system diagnostyczny, nie zauważyłem żadnych błyśnięć
po prostu na wyświetlaczy pojawiają się komunikaty o błędach, wystarczy przeczytać temat od początku i przeanalizować wypowiedzi

żaden autoryzowany serwis DEUTZ nie podejmie się naprawy silnika w maszynie VOLVO bo ryzykują utratą autoryzacji, to informacja z pierwszej ręki, zwracaliśmy się o pomoc do DEUTZa i taką dostaliśmy odpowiedź
rozmawiałem z wieloma firmami zarówno w Polsce jak i za granicą, niektóre firmy zajmujące się DEUTZem nawet nie wiedzą że takie silniki są montowane w VOLVO więc proszę nie oskarżać o brak kompetencji zleceniodawcę, żaden nieautoryzowany serwis DEUTZ nie posiada sprzętu diagnostycznego odpowiedniego dla VOLVO a przynajmniej nikt się do tego nie przyznał
podobny problem mamy z silnikiem D7E w EC290, usterka jest zupełnie inna ale rozwiązania nie widać, chodzi o tzw "pływające tuleje cylindrowe" już wymieniliśmy 3 uszczelki i jedną tuleję a problem się powtarza co 6 do 12 miesięcy, serwis VOLVO twierdzi że to się da naprawić za pomocą "magicznych" podkładek dystansowych, serwis DEUTZa twierdzi odwrotnie, że należy regenerować blok i zrobić kapitalkę bo nic innego nie przyniesie efektu a nawet oferują silnik na wymianę w logicznych pieniądzach ale tutaj znów bariera autoryzacji
więc nie jest to takie proste jak się koledze KAMAL wydaje
jeśli uważasz że posiadasz wiedzę by się zająć tymi przypadkami to zapraszam serdecznie - cały czas szukamy skutecznego serwisu dla VOLVO (EW160, EC210, EC290 była jeszcze EC240 ale została sprzedana)

kilka lat temu przyjeżdżali na Śląsk serwisanci z Czech i Słowacji, byli kompetentni, dobrze wyposażeni i relatywnie tani, nie żądali nawet gotówki - rozliczenia były dokonywane przelewami
ale to się urwało ponieważ zaingerowało VOLVO Polska i 2-3 lata temu na prośbę o przyjazd otrzymałem informację o zakazie wyjazdów do Polski z firm zagranicznych pod groźbą utraty autoryzacji...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez t--o--t » 06 Paź 2012 20:31

troche dziwne jest to ze uwalilo 4 wtryski razem. maszyna ktora nie trzyma cisnienia na liswie musi chwile pokrecic przed zapaleniem poniewaz pompa musi to cisnienie dobic. kiedys mialem ze uwalił sie jeden wtrysk i silnik nie chcial palic, nie trzymal wolnych obrotow, gasl. moze byl bledny odczyt z kompa diagnostycznego i boli go calkiem w innym miejscu...

Dodane 19:33
sorry --dopisalem sie nie czytajac nastepnej strony

t--o--t
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 28 Sty 2011 21:37
  • Miejscowość: kielce

EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez ksieciunio » 17 Paź 2012 21:46

moze byc jakis pierdolek. jakis miesiac temu 4 dni walczylem z tcd2012 deutz. ni stad, ni z owad silnik gasl i wywalal rozne bledy na wyswietlaczu komputera sterujacego. najczesciej blad can sterownika. niekiedy jakis inny zalezy co mu sie uwidzialo.
chlopaki na budowie mysleli ze zasysa powietrze wiec probowali odpowietrzyc, efekt rozwalony filtr wstepny paliwa, pompka reczna pompuje paliwo do ukladu i podnosi rowniez cisnienie w filtre wstepnym (separator wody)
pierwsze moje podejrzenie -zawor przelewowy. zamontowany jest w sterowniku obok pomp cisnieniowych, wymieniony problem pozostal. wymienilem zawor gaszacy problem zniknal ale tylko na jeden dzien. maszyna wrocila na warsztat podejrzewałem czujnik położenia walu podmienilem z innej maszyny silnik odpalil pracowal pol godziny i znow to samo.
podejrzenie padlo na wizke przewodow w koncu przez przypadek potracilem glowny przekaznik obok sterownika silnika i silnik zgasl. okazalo sie ze konektorki pod przekaznikiem zgnily ze starosci i powodowaly krotkotrwale przerwy w zasilaniu.
koszta: 4 dni poszukiwan, czesci od deutz za ok 180€. na koniec przekaznik za 4,5€.

p.s. wymielem jeszcze wszystkie przewody paliwowe od zbiornika do pompy paliwa. podejrzewajac jakas nieszczelnosc.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 18 Paź 2012 00:22

te pompki wstępne w VOLVO mają power :mrgreen:
znajomy zrobił to samo, wyrwało dno separatora a po założeniu zamiennika z CATa bez tzw "szklanki" wycisnęło uszczelkę między filtrem a korpusem...
teraz już nie pompujemy "do oporu"

co do twojego opisu: jeśli eksperymentujesz z nieznanym sprzętem to zgadzam się z takim postępowaniem, ale fachowcy z VOLVO powinni mieć wiedzę na temat pewnych problemów (szkolenia firmowe), zwłaszcza że mają odpowiedni sprzęt diagnostyczny...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez ksieciunio » 18 Paź 2012 20:08

mechanior napisał(a):te pompki wstępne w VOLVO mają power :mrgreen:
co do twojego opisu: jeśli eksperymentujesz z nieznanym sprzętem to zgadzam się z takim postępowaniem, ale fachowcy z VOLVO powinni mieć wiedzę na temat pewnych problemów (szkolenia firmowe), zwłaszcza że mają odpowiedni sprzęt diagnostyczny...

i tutaj sie zgodze, serwis autoryzowany powinien miec troche pojecia o tym co robi. ale nie tylko w polsce tak jest tutaj Zeppelin w garching ma w zasadzie jednego mechanika ktory mysli i ma pojecie o robocie reszta potrafi tylko wymieniac czesci metoda prob i bledow.

co do mojej metody "eksperymentowania" nie mam interfejsu do deutza a w blad wprowadzilo mnie rozwalenie filtra i rozne dziwne bledy na wyswietlaczu.
co do filtra wstepnego deutz montuje teraz inne filtry z duzo mniejsza miska, najprawdopodobniej zorientowali sie w problemie.
w ogole troche dziwny jest ten patent ale no coz... tak sobie to umyslili. :mrgreen:

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez Kamal » 11 Lut 2013 22:20

mechanior napisał(a):żaden autoryzowany serwis DEUTZ nie podejmie się naprawy silnika w maszynie VOLVO bo ryzykują utratą autoryzacji, to informacja z pierwszej ręki, zwracaliśmy się o pomoc do DEUTZa i taką dostaliśmy odpowiedź
rozmawiałem z wieloma firmami zarówno w Polsce jak i za granicą, niektóre firmy zajmujące się DEUTZem nawet nie wiedzą że takie silniki są montowane w VOLVO więc proszę nie oskarżać o brak kompetencji zleceniodawcę, żaden nieautoryzowany serwis DEUTZ nie posiada sprzętu diagnostycznego odpowiedniego dla Volvo.

Mylisz się kolego to są normalne silniki Deutza tylko pomalowane na zielono i dostają naklejkę Volvo penta. Po wpisaniu numeru silnika do Serpica (to program deutza) dostajesz pełną dokumentacje na temat tego silnika. Oczywiście jak maszyna na gwarancji to Deutz się do tego nie będzie dotykał, bo kto za to zapłaci i z jakiego funduszu. Serwis deutza do tego silnika przyjedzie Trzeba był zapytać u głównego przedstawiciela, jakim jest, BTH Fast na pewno by nie odmówili. Inne serwisy mogą ci odmówić, bo deutz w swoich silnikach daje dla diagnozy okrągłą wtyczkę 12pin w ciągnikach Deutz Far 9pin, a u Volva jest podłużna 8pin i problem leży w przejściówce. Dodatkowo często i gęsto Volvo w swojej wtyczce daje tylko zasilanie i sygnały diagnozy odczytywane przez ich diagnoskop, który nie komunikuje się bezpośredni z silnikiem, ale pośrednio przez inne moduły maszyny. Nie ma CAN czy linii K i L.
Pomny takich doświadczeń brałem do tych silników wiązkę od ECU i było miodzio. Jak nie miałem to rozbierałem wtyczkę i zarabiałem te dwa/cztery piny i kabelki do nich i miałem cały silnik jak na dłoni. Więc przeszkodą dla Deutza jest tylko kabelek. A w serwisach pracują tylko ludzi i też nie wszystko muszą wiedzieć. A tak z ciekawości mogę ci dodać, że jeszcze 12 lat temu to interfejs do silnika miały tylko 2 ASO w Polsce. Główny i w Łodzi dziś mają je 4 ASO główny na poziomie 4 jeden na poziomie 3 i dwa na poziomie 2.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 12 Lut 2013 00:49

serwis DEUTZa odmówił przyjazdu do maszyny twierdząc że nie są w stanie jej zdiagnozować bo właśnie nie mają pieprzonej wtyczki do VOLVO, nie zmusisz ich do tego by ją mieli
nie ma żadnych naklejek PENTA, bo PENTA to silniki przemysłowe i morskie Volvo a nie te montowane w maszynach
na dowód zdjęcie tabliczki:
Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez Kamal » 12 Lut 2013 10:24

mechanior napisał(a):żaden autoryzowany serwis DEUTZ nie podejmie się naprawy silnika w maszynie VOLVO bo ryzykują utratą autoryzacji, to informacja z pierwszej ręki, zwracaliśmy się o pomoc do DEUTZa i taką dostaliśmy odpowiedź.


mechanior napisał(a):serwis DEUTZa odmówił przyjazdu do maszyny twierdząc że nie są w stanie jej zdiagnozować bo właśnie nie mają pieprzonej wtyczki do VOLVO, nie zmusisz ich do tego by ją mieli.


Kolega uściśli zeznania, bo to się kupy nie trzyma. Rozmawiałem z deutzem, że stracą autoryzacje ( wymysł kolegi, bo z nikim nie rozmawiał) żeby na końcu stwierdzić, że kabelek...

mechanior napisał(a):nie ma żadnych naklejek PENTA, bo PENTA to silniki przemysłowe i morskie Volvo a nie te montowane w maszynach

Przemysłowe owszem, a deutz właśnie robi silniki przemysłowe. Natomiast morskie to inna bajka i mają dodane do nazwy „marine” także znowu kolega nie trafił. Ja mam kolekcję różnorakich zdjęć żeby to potwierdzić a nie tylko jedno.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


EC 240 - gaśnie silnik, błąd cisnienia paliwa

Postprzez mechanior » 12 Lut 2013 23:04

nie trzeba zdjęć
wystarczy googiel
wpisz Volvo Penta i ciesz się z wyników...

skoro wiesz lepiej ode mnie kto i jak naprawi DEUTZa, w co nie wątpię, to następnym razem zwrócę się do ciebie, zostały mi jeszcze 3 maszyny VOLVO w tym EW160 w którym trzeba zrobić kalibrację systemu regulacji wydajności hydrauliki (temat otwarty - słucham propozycji)
jak potrzebowałem pomocy w temacie który kontynuujemy to nikt nie był tak mądry, teraz jak jest już po problemie, maszyna naprawiona a nawet sprzedana to jest milion znawców którzy wszystko wiedzą najlepiej i doradzają gdzie zadzwonić i z kim jak rozmawiać...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej