wibako

EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez mechanior » 02 Sie 2012 02:11

Marka i model maszyny: Volvo EC 290 BLC
Rok produkcji: 2007

3ci raz w ciągu 2 lat wymieniam uszczelkę głowicy w tej samej maszynie
problem jest ciągle ten sam: nieszczelność na 1 cylindrze spowodowana pęknięciem uszczelki w okolicy zamka tulei cylindrowej, wytarcie zamka tulei, w wyniku tego silnik najpierw w trakcie stygnięcia po pracy zasysa wodę do cylindra a po pogłębieniu uszkodzenia "gotuje" płyn który dostaje się też do oleju
wymieniłem już raz rok temu tuleję i teraz po 12-14 miesiącach od tej ostatniej naprawy znów jest to samo
głowica była planowana, tuleja i uszczelka jest oryginalna, sprawdzałem blok przymiarem ale to mało precyzyjny sposób
silnik to DEUTZ D7E, 7.1L, 195 HP, serwis twierdzi że niektóre tak mają...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez dawidg2 » 02 Sie 2012 02:21

Pewnie to jakiś feler tych silników jak tak im się to zdarza.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez mechanior » 02 Sie 2012 02:25

no fajnie... to mam wyrzucić silnik? :roll: :wall:
to że coś się często psuje nie oznacza że nie da się tego naprawić skutecznie...
może ktoś zna problem a nawet rozwiązanie?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez naprawiacz » 02 Sie 2012 17:41

Źle osadzone tuleje.Należy dokonać pomiaru osadzenia tulei. Mój znajomy miał to samo - ostatecznie serwis przyjechał i wykonał remont i jest ok.

Tuleje zaczynają pracować razem z tłokiem i powstaje na nich widoczny rowek.Ważne jest by mieć wymiary na ile powinna wystawać tuleje przed dokręceniem głowicy i ile po ściśnięciu np. jakimś płaskownikiem wkręcanym w miejsce mocowania głowicy.

Z tego co pamiętam jest też kilka grubości uszczelki pod głowicę więc zapewne dobór odpowiedniej też ma znaczenie.

Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 02 Sie 2012 18:54, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli po wysłaniu postu masz coś jeszcze do dodania to używaj opcji edytuj (prawy górny róg postu)

naprawiacz
Pomocnik operatora


EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez mechanior » 08 Sie 2012 23:39

uszczelka jest jedna związana z numerem seryjnym silnika
rzeczywiście w tulei powstaje rowek, twoje wyjaśnienie jest logiczne...
a jak z regulacją wysokości tulei? czym się to robi?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez naprawiacz » 09 Sie 2012 19:06

Osadza się na podkładkę dystansową . Trzeba jednak mieć dokładne wymiary na ile powinna tuleja wystawać względem bloku.Na 100% jest kilka uszczelek pod głowicę.

naprawiacz
Pomocnik operatora


EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez mechanior » 09 Sie 2012 19:53

w naszym przypadku zamek w bloku jest uszkodzony, z jednej strony jest skorodowany i "wydmuchany" przez przedmuch z cylindra, tuleja nie dolega całym obwodem wypustu, prawdopodobnie trzeba zdemontować blok i zregenerować zamek...

moim zdaniem tuleja powinna być równo z powierzchnią bloku zewnętrzną powierzchnią wypustu
uszczelka posiada w tym miejscu wytłoczone zgrubienie
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez naprawiacz » 09 Sie 2012 21:18

Delikatnie powinna wystawać . Jednak niestety nie dysponuje danymi na ile to jest to delikatnie. Wiem tylko tyle ile chłopaków z serwisu podpytałem a danymi się nie chcieli podzielić. Ogólnie jest to przypadłość silników D7E

naprawiacz
Pomocnik operatora


EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez mechanior » 09 Sie 2012 21:58

dzięki wielkie za informacje, daję pochwałę
teraz wiem czego mam szukać :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez naprawiacz » 09 Sie 2012 22:44

Spoko.Popytam się trochę to może uda mi się ustalić te dane co do osadzenia.

Jak co dam znać..

Pozdrawiam

naprawiacz
Pomocnik operatora


Re: EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez Kamal » 22 Lut 2013 23:56

mechanior napisał(a):Marka i model maszyny: Volvo EC 290 BLC
Rok produkcji:
silnik to DEUTZ D7E, 7.1L, 195 HP, serwis twierdzi że niektóre tak mają...

To nie jest oznaczenie Deutza domyslam się że to 1012/13 lub bardziej ze względu na rocznik 2012/13 pewnie seria TDC
Image
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


EC 290 BLC uszczelka pod głowicą

Postprzez mechanior » 24 Lut 2013 00:01

masz rację to jest silnik 2012 lub 2013
dzięki za pomoc ale problem został rozwiązany - VOLVO Kraków wymieniło silnik na fabrycznie nowy, w ramach ubezpieczenia
koszt wręcz niebotyczny, ponad 100.000 pln
mieliśmy go naprawiać ale ubezpieczalnia wymyśliła ze ma to zrobić VOLVO
znaleźliśmy nowy silnik za 50.000, do tego za wymianę jakieś 5-7 tyś, nasza oferta została odrzucona na rzecz serwisu autoryzowanego który ostatecznie wystawił im fakturę na prawie 130.000, ubezpieczalnia obniżyła wypłatę o ponad 10.000, a teraz Volvo zażądało tych pieniędzy od klienta :mrgreen:
oczywiście uśmialiśmy się setnie
dali dupy to niech teraz się martwią...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej