wibako

VOLVO EC 210 BL 2004, gorące paliwo i olej hydrauliczny

VOLVO EC 210 BL 2004, gorące paliwo i olej hydrauliczny

Postprzez mechanior » 16 Wrz 2012 20:54

Marka i model maszyny: VOLVO EC 210 BL
Rok produkcji: 2004

Maszyna słabnie na hydraulice po 2-3 h pracy
temperatura oleju hydraulicznego wzrasta do 60 st, siłowniki są wyraźnie gorące ale nie ma komunikatu o przekroczeniu temperatury
co ciekawe temperatura paliwa jest o około 2-3 stopnie WYŻSZA od temperatury oleju hydraulicznego
obydwa zbiorniki są tak ciepłe że trudno na nich utrzymać dłonie
najwyraźniejszy spadek mocy widać na podnoszeniu ramienia i jeździe
pompa hydrauliczna ma taką samą temperaturę ale wydaje pod obciążeniem głośne wysokie dźwięki
silnik pracuje w miarę poprawnie, w momencie spadku mocy hydrauliki najpierw obroty silnika utrzymują się na normalnym poziomie ale po kilku próbach podnoszenia i "pomagania" innymi funkcjami wyraźnie wzrasta obciążenie silnika lub też jego wydajność...

od kilku miesięcy problemy pojawiają się z mocą silnika i hydrauliki
serwis firmowy stwierdził kolejno: uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania. uszkodzenie przewodu ciśnieniowego intercoolera... elementy zostały wymienione na nowe...

maszyna jest mocno wyeksploatowana, wymieniałem w niej już wałki silników jazdy wraz z sprzęgiełkami, obydwa w zeszłym roku a w tym roku jeszcze jeden...
maszyna dużo jeździ, codziennie około 10 km dojazdu na miejsce pracy plus przemieszczanie się po budowie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

VOLVO EC 210 BL 2004, gorące paliwo i olej hydrauliczny

Postprzez peckiel » 16 Wrz 2012 21:23

maszyna dużo jeździ, codziennie około 10 km dojazdu na miejsce pracy plus przemieszczanie się po budowie...

Kurde a ja myślałem, że dużo ganiam swoją gąską. Żałowałem podwozia i zwolnic więc zacząłem przewozić nawet 2 km. A tutaj ludzie 10 km walą... :crazy:
A jaki tam motor siedzi w tym Volvo? Cummins czy deutz? Nie wiem na jakiej zasadzie działa zasilanie silnika, bo w niektórych silnikach jest duże ciśnienie paliwa przez co jego temperatura jest wysoka, wtedy w takich silnikach są chłodnice paliwa. Być może temperatura paliwa to tylko zbieg okoliczności z tymi objawami hydrauliki? Fachowcem czy mechanikiem nie jestem, ale tak na chłopski rozum biorę sprawę.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


VOLVO EC 210 BL 2004, gorące paliwo i olej hydrauliczny

Postprzez korba71 » 16 Wrz 2012 21:25

mechanior napisał(a):10 km dojazdu
na gąskach masakra, tak katować jazde ile razy do roku wymieniaja rolki? ja tez mam niekiedy tak gorące siłowniki ze ciezko utrzymac rece ale maszyna nie słabnie, zbiornik paliwa jest koło zbiornika oleju, grzeja sie pewnie razem, a ile kresek temperatury jest na wyswietlaczu? u mnie dochodzi tylko do czwartej kreski to około połowa.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


VOLVO EC 210 BL 2004, gorące paliwo i olej hydrauliczny

Postprzez mechanior » 18 Wrz 2012 00:27

temperatura ma 5-6 kresek
zbiornik paliwa nie ma szans się tak nagrzać przez sąsiedztwo zbiornika oleju, między nimi jest przerwa około 20mm
w maszynie jest DEUTZ D6D na elektronicznych pompach jednosekcyjnych (osobno pompki w bloku, osobno wtryski w głowicy

dzisiaj był serwis, stwierdzili rozregulowany zawór sterujący pompy, ciśnienie nie osiągało założonej wartości
po regulacji maszyna ożyła ale mechanik stwierdził zużycie jednej z pomp...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej