wibako

Dymienie EC 210BLC

Dymienie EC 210BLC

Postprzez korba71 » 19 Paź 2012 21:01

Marka i model maszyny: volvoec210 blc
Rok produkcji: 2006

Koparka jak w temacie zaczęła delikatnie kopcic, niekiedy mniej niekiedy więcej, zwłaszcza na jałowych obrotach, moc jest, niczego nie ubywa, pali tyle samo, silnik deutz na pompowtryskach, wczesniej albo wcale nie kopciła albo na pewno mniej, czy trzeba sie juz martwić?

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Reklama

simmet

Dymienie

Postprzez master123 » 19 Paź 2012 21:15

a na jaki kolor?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Dymienie

Postprzez korba71 » 19 Paź 2012 22:25

Kolor?? zwyczajny jak z tłumika, tylko bardziej intensywny, raczej szary.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Dymienie

Postprzez master123 » 19 Paź 2012 22:58

no wiesz kolego są różne odcienie dymienia :wink: niebieskawy, czarny, biały....
Nie znam się specjalnie tylko tak spytałem o kolor, ale jak szarawy to pewnie coś z paliwem (pompa, wtryski)
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Dymienie

Postprzez mechanior » 19 Paź 2012 23:15

czarny - złe rozpylanie, za mało powietrza - wtryski, pompa, filtry powietrza, filtry paliwa, paliwo
siwy/niebieski - ciśnienie wtrysku, rozpylanie, olej (spalony) czyli uszczelnienia turbiny
biały - ekstremalnie dużo paliwa, lejące wtryski lub WODA w cylindrach (szukaj w moich tematach)

zacznij od wymiany filtrów i sprawdzenia turbiny

DEUTZ w twojej maszynie to zapewne D6D nie na pompowtryskach tylko na jednosekcyjnych elektronicznych pompach BOSCHa
podobno te silniki są wieczne...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Dymienie

Postprzez korba71 » 20 Paź 2012 19:39

mechanior napisał(a):zacznij od wymiany filtrów

miesiąc temu wymieniałem filtry paliwa, powietrza i odstojnik, wymieniłem dzis znowu (jak radziłeś) filtr paliwa i jakby mniej dymi, ale jednak, kolego jak sprawdzic turbine - co nalezy zdemontowac gdzie zaglądnąć?

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Dymienie

Postprzez mechanior » 21 Paź 2012 01:36

zmierzyć ciśnienie doładowania...
zdjąć rurę wlotu i sprawdzić czy turbina luźno się obraca...
filtr powietrza też zmieniłeś?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Dymienie

Postprzez korba71 » 21 Paź 2012 12:11

mechanior napisał(a):filtr powietrza też zmieniłeś?

Miesiąc temu wymieniłem oba filtry powietrza, mamy uszkodzonego deutza (korbowód zrobił dziure w bloku mam nadzieje ze turbina tam jeszcze jest), jesli to turbina mam szanse na wymiane bez kosztów.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Dymienie

Postprzez mechanior » 21 Paź 2012 16:51

raczej układ wtryskowy ale sprawdzić nie zawadzi
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Dymienie EC 210BLC

Postprzez pzwolak » 25 Paź 2012 09:34

wiesz co powiedz jaki typ silnika Deutz zamontowany jest w Twojej maszynie.
Przyczynami dymienia na biało przez silnik Deutz może być :
- poniżej granicznej minimalnej temperatury rozruchu;
- nie właściwy luz zaworowy;
- uszkodzenie świec płomieniowych;
- uszkodzenie wtryskiwaczy;
- jakość paliwa niezgodna z wymaganiami.

Przyczyna dymienia na czarno przez silnik Deutz może być:
- niewłaściwy luz zaworowy;
- uszkodzenie wtryskiwaczy;
- zanieczyszczenie filtra powietrza / usterka turbosprężarki
- wskaźnik ?(czujnik) zanieczyszczenia filtra powietrza uszkodzony;
- uszkodzony LDA (układ regulacji dawki paliwowej w zależności id ciśnienia powietrza doładowującego) - nieszczelny przewód;
- nieszczelność układu doładowania;
- zanieczyszczona chłodnica powietrza.

Przyczyną dymienia na niebiesko przez silnik Deutz może być:
- za wysoki poziom oleju
- za duże pochylenie silnika (praca maszyny na zboczu);

pzwolak
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Lis 2011 16:44

Dymienie EC 210BLC

Postprzez mechanior » 25 Paź 2012 23:34

mechanior napisał(a):DEUTZ w twojej maszynie to zapewne D6D nie na pompowtryskach tylko na jednosekcyjnych elektronicznych pompach BOSCHa


te silniki nie mają świec płomieniowych tylko grzałki powietrza dolotowego
nie zgadzam się z diagnozą dymienia na niebiesko, oprócz spalania oleju takie objawy daje też zły kąt wtrysku
a oprócz opisanych przyczyn spalania oleju (obydwie są spowodowane zaburzeniem poziomu oleju) dochodzi jeszcze masywny wyciek z uszczelnień turbiny...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Dymienie EC 210BLC

Postprzez korba71 » 26 Paź 2012 19:44

Silnik dymi na szaro (biało jak piszecie) na jałowych intensywniej, pod obciążeniem zakopci troche, w czasie miarowej pracy mniej, kiedys nawet dymka nie pusciła, od kolegi volvo (ten sam model) po wymianie silnika kopci jeszcze bardziej, niczego nie ubywa, pali tyle samo co wczesniej (tej wielkosci koparka pali mi smieszne 8-9l) wymieniłem wszystkie filtry, moc jest, ogladałem turbinke -byłoby troche roboty rozebrc, nigdy tego nie robiłem, wyczytałem w poscie wyzej o chłodnicy powietrza, jest taka mozliwosc?? albo za niska temperatura silnika -ma biede zagrzac sie do czwartej kreski (to połowa skali)

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: Dymienie EC 210BLC

Postprzez pzwolak » 29 Paź 2012 12:43

Nie zgadzam się z tobą ponieważ objawy polegające na złym kącie wtrysku silnik będzie dymił na biało.
Charakterystyczną objawami palenia się oleju w silniku podczas spalania ropy jest niebieski dym.
A jeśli chodzi o dymienie w przejścia z wolnych obrotów na obroty robocze, zawsze przydymi każdy silnik diesla ponieważ przechodzi tak zwaną strefą czarnego dymienia. Jest to jak najbardziej prawidłowe i przydymi na chwilę i przechodzi do normalnego koloru spalin.

pzwolak
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Lis 2011 16:44

Dymienie EC 210BLC

Postprzez mechanior » 29 Paź 2012 22:55

normalny kolor spalin to brak koloru
jeśli uważasz że na niebiesko dymi tylko olej to zapraszam, dla ciebie specjalnie przestawię kąt wtrysku w Perkinsie 1004 i wtedy empirycznie się przekonasz jak to jest...

VOLVO jest niesamowicie oszczędne, 290tka z 2 kubikową łychą spala mojemu znajomemu poniżej 20 w dosyć ciężkiej pracy (silnik Deutz D7E na CR)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Dymienie EC 210BLC

Postprzez adaxserwis » 07 Lis 2012 19:20

sprawdź czujnik ciśnienia doładowania na turbinie

adaxserwis
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 21 Sty 2009 21:37
  • Miejscowość: łódzkie

Dymienie EC 210BLC

Postprzez korba71 » 07 Lis 2012 20:01

Kolego jak dla mnie zbyt tresciwie, nie jestem mechanikiem wiec moze cos wiecej na ten temat?

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Dymienie EC 210BLC

Postprzez mechanior » 08 Lis 2012 01:46

czujnik nie jest na turbinie tylko po lewej stronie (stojąc na podeście nad rozdzielaczem i patrząc na silnik) na kolektorze ssącym pod blaszana osłonką przykręcony jedną śrubką na klucz 8 lub 10
tylko JAK go sprawdzić?
bo miałem już takie spięcie z serwisem V (opisałem go na forum) gdzie padł temat czujnika ciśnienia
tylko że wtedy maszyna była słaba, absolutnie nie dymiła (brak wskazań ciśnienia ogranicza dawkę paliwa)
w sumie mieli rację bo uszkodzony był przewód intercoolera więc ciśnienia nie było
tylko ze najpierw wymienili klientowi 2 czujniki po grubo ponad 1000 za sztukę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Dymienie EC 210BLC

Postprzez korba71 » 18 Gru 2012 22:13

Pisałem o problemach z koparka - po nadejsciu mrozów maszyna zaczeła gasnać, nie mogłem sie z tym uporac, wymiana filtrów nic nie dała (wode i brud ze zbiornika i odstojnika spuszczam czesto) wiec nie wiedziałem co jest, jakos wjechałem na podczołgówe i na firme, tam spuscilismy paliwo zdemontowalismy pokrywe dolna zbiornika przewody paliwowe, umylismy wszystko karcherem przedmuchali powietrzem powycierali do sucha, na przewodzie ssacym w zbiorniku jest geste mosiężne sito, było całkowicie zatkane przedmuchałem, przepłukałem, wymieniłem odstojnik, zalałem nowym paliwem, maszyna odpaliła i pojechalismy na budowe, na to dymienie od dawna nie zwracałem uwagi i co sie okazało zauważyłem ze maszyna nie dymi, nic nawet dymka, czyżby zanieczyszczone zbiornika i filtrów powodowało dymienie, moze maszyna nie mogła zassac tyle paliwa ile potrzebowała?? paliwo wozimy w bankach i beczkach pewnie niejedna beczka była oblepiona brudem w srodku, to nie do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Dymienie EC 210BLC

Postprzez HYDROKOP » 17 Sty 2013 09:08

witam panowie ktos tam w polowie tematu pisal ze volvo malo pali to jest chyba nienor...

pracowalewm na paru modelach volvo roczniki 2008-2012 modele 150,180,210 ,290 jezeli uwazasz ze spalanie koparki na gasienicaxch 210 przy automacie 12 l na godzine to ja nie wiem gdzie ty chcesz tym zarobic w tej chwili mam dwa zm19 lyzki 1m i pala w ciezkiej pracy 6 l na godzine silnik deutz fahr. roznica pomiedzy tymi koparkami sa dwie spalanie- wygoda operatora. nie wspominam o kupnie czesci zamiennych. w dzisiejszych cenach paliw to jest tragedia przy spalaniu koprki nawet i 8 litrow .

HYDROKOP
Pomocnik operatora

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 16 Sty 2013 20:30

Maszyna: ZEPPELIN ZM 19


Dymienie EC 210BLC

Postprzez korba71 » 17 Sty 2013 21:04

Kolego twoja wypowiedz jest bardzo chaotyczna, do jakiej wypowiedzi sie odnosisz? a stawki sie ustala dla maszyn a nie dla spalania jesli żal ci tankowac to moze lepiej robic cos innego, pytanie co według ciebie to ciezka praca, bo z tym moze być różnie, pracowałem na koparkach kilku producentów i róznych wielkosci i powiem ze 10 12 14 l na mtg to nic nadzwyczajnego, a jesli sobie staniesz ta kołówką przy kanalizacji, gdzie czesc czasu poswieca sie na osadzanie studni transport i oczekiwanie na podłaczenie, to możesz sobie spalic nawet 4l, gasienica musi spalic, mam łyżke 2 kb i jesli kopie z 5 metrów ładujac jakies samochody spale w porywach ponad 10l to i tak jest niewiele, jesli klient nie zapłaci godziwej stawki za 23 tonowa maszyne to niech mu kopia emeryci, fajne porównanie miedzy 25 letnimi zepelinami a maszynami z 2012 spalanie i komfort, poczytaj i zobacz kto kim jest a potem mozesz sobie pisac cokolwiek, ja mam w nosie ile pali koparka dla mnie to moze nawet wciagac 30l, utrzymuje ja tylko w sprawnosci, sami dla siebie robice konkurencje, słyszałem o stawkach za gąsienicówki w okolicach 100 zł sami sie na to godzicie, wiem ze kazdy chce żyć ale bez przesady.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej