Strona 1 z 3

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 25 Sty 2013 13:55
przez kaz556
Marka i model maszyny: EC240
Rok produkcji: 2004

Witam jestem posiadaczem maszyny volvo EC240 bnlc musze wymienić łańcuch gąsienicy oryginał odpada wiadomo kasa. Ale jest na rynku dostępność różnego rodzaju zamienników i tu zaczyna sie problem co wybrać producentów i sprzedających masa pieniądze porównywalne. Jakiego producenta wybrać Włochy Belgia Indie no i wiadomo Chiny prosze o kilka opinii na ten temat zaznaczam że szukam kompletu tzn. rolki, gwiazdy, itd.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 26 Sty 2013 00:48
przez mechanior
każdy chwali swoje, wymieniam teraz klientowi zestaw w podobnej maszynie (290) i zakładamy JSB...

Re: Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 29 Sty 2013 11:47
przez Bartek Glimat
Witam.

Generalnie musisz wybrac firmę w Polsce która ma porządny magazyn. W takim przypadku jeżeli coś się stanie z towarem który kupiłeś zostanie on natychmiast wymieniony na nowy. Nie musisz wtedy czekac do 14 dni tylko na nastepny dzien masz nowe części.
Renomowane marki na europejskim rynku ( i mam tu na mysli takie które istnieją przynajmniej 10 lat ) to ITR, BERCO i ITM.
To są marki które możesz kupowac w ciemno. Jeżeli chcesz oferte najlepsza w polsce na Itra to zapraszam na maila.
Jeżeli chodzi o kraj pochodzenia to nie słyszałem o Belgijskich łańcuchach ani o Indyjskich. Na pewno wiodącym krajem w produkcji podwozi gąsienicowych są oczywiście Chiny ( np. w/w marka JSB ) no i generalnie Azja wschodnia.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 29 Sty 2013 18:54
przez mechanior
nie jestem pewien ale jak rozmawiałem z przedstawicielem JSB to chyba coś wspominał o Indiach
niezaprzeczalnym potentatem w produkcji podwozi są Włosi ale zareagowali na kryzys odwrotnie tzn zamiast walczyć o klienta podnieśli ceny,
bardzo dobre wbrew pozorom mają też Rosjanie
żółtki mają mocny przemysł ciężki (nie tylko Chiny) więc nie dziwi że zalewają świat wyrobami lanymi i walcowanymi w racjonalnej cenie i jakości...

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 09:29
przez Bartek Glimat
Też coś o tych ruskich słyszałem. Jak chodzi o włochów to moi ceny obniżyli serio więc jak coś to zapraszam z zapytaniami :faja:
Natomiast JSB to marka Jemco o ile się nie mylę. Produkcja na 100% Chińska a gdzie to później wiozą to nie wiem, słyszałem coś o malezji ;)

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 14:25
przez maciekneo
tak dla jasności - JSB (JEMCO) - firma jakościowo bezkonkurencyjna w porównaniu do pseudo "włoskiego" ITR'a, który na 100% produkowany jest w Chinach..

Kaz556 najlepszym dowodem dla Ciebie będzie opinia firm, które posiadają kilka lub kilkanaście maszyn na podwoziu gąsienicowym - zapytaj o jakość JSB i pseudo "włoskiego" ITR'a - każdy klient, który miał z tymi produktami do czynienia powie Ci, że JSB (JEMCO) jest produktem jakościowo o wiele lepszym.

Dla porównania łańcuch 49 ogniw do KOMATSU PC210/240

(produkt ITR) waży 577 kg

(produkt JSB) waży 607 kg

czy ta różnica wagi wynika ze składu chemicznego (CIĘŻARU WŁAŚCIWEGO ZASTOSOWANEJ STALI)? czy z odchudzenia (osłabienia) łańcucha?

Czy kolega Bartek zapomniał już, że chciał mieć produkty JSB (Jemco), które tak teraz krytykuje w swojej ofercie? Na dowód mogę załączyć korespondencję mailową do producenta.

Czy kolega Bartek informuje swoich klientów, że sprzedaje chińskie łańcuchy KMF a jednocześnie przedstawia się/chwali jako partner/przedstawiciel ITR?

Czy wszyscy klienci są świadomi co kupują?!


na koniec żeby nie było tak, że krytykuje „w czambuł” wszystkich innych – BERCO na dzień dzisiejszy jest poza wszelką konkurencją jeśli chodzi o jakość – cena to oddzielny temat.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 14:34
przez mechanior
ups, robi się groźnie :mrgreen:
chłopaki nie nakręcajcie się
czyżby kolega maciekneo reprezentował firmę Kramer? :faja:

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 14:47
przez maciekneo
mechanior napisał(a):ups, robi się groźnie chłopaki nie nakręcajcie się

nikt się nie nakręca - poinformowałem uczciwie, kto czym handluje

mechanior napisał(a):czyżby kolega maciekneo reprezentował firmę Kramer?

oczywiście

Re: Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 15:01
przez Bartek Glimat
Po 1.

Nigdy nie sprzedaliśmy nic INNEGO pod szyldem ITR jak to miała w zwyczaju pewna firma z warmińsko-mazurskiego.
My traktujemy klienta uczciwie i poważnie.

Po 2.

Czy pytałem kiedyś o Jemco w Jemco.. hmm nie pamiętam pytam się w tyg. wielu firm :)
Wy nie pytaliście o Itra w Usco nigdy? :)
Po 3.

Nie znam jakości marki JSB i się o niej nie wypowiadam.. Natomiast znam markę ITRa tak jak znają ją setki klientów w Polsce i na świecie którym nie przeszkadza łańcuch o wadze 565 kg ( nie 577 :) ) dopóki jeździ tyle ile jeździ :)

Generalnie troche się uniosłeś kolego niepotrzebnie.. ale każdy robi to co lubi, ja sprzedaje podwozia a Ty sie denerwujesz :D
pozdro

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 16:20
przez maciekneo
zacznę od końca

Bartek Glimat napisał(a):Generalnie troche się uniosłeś kolego niepotrzebnie

przekazałem klientom trochę istotnych informacji

Bartek Glimat napisał(a):Ty sie denerwujesz

jestem oazą spokoju

Bartek Glimat napisał(a):Nie znam jakości marki JSB i się o niej nie wypowiadam

wypowiedziałeś się o niej negatywnie kilka postów wyżej

Bartek Glimat napisał(a):Natomiast znam markę ITRa

także ją znam, mam produkty ITR'a w sprzedaży i od użytkowników maszyn wiem, że produkty JSB (JEMCO) są trwalsze - lepsze jakościowo

Bartek Glimat napisał(a): łańcuch o wadze 565 kg ( nie 577

łańcuch "odchudzony" = łańcuch osłabiony - tak na marginesie "cieniutki" ten łańcuszek

Bartek Glimat napisał(a):dopóki jeździ tyle ile jeździ

wiele to on nie pojeździ....

Bartek Glimat napisał(a):Czy pytałem kiedyś o Jemco w Jemco

pytałeś/pytaliście - na dowód mogę przesłać korespondencję mailową

Bartek Glimat napisał(a):Wy nie pytaliście o Itra w Usco nigdy?

prehistoria..

Bartek Glimat napisał(a):Nigdy nie sprzedaliśmy nic INNEGO pod szyldem ITR jak to miała w zwyczaju pewna firma z warmińsko-mazurskiego

czy to oznacza, że nie sprzedajesz chińskich łańcuchów KMF?

Bartek Glimat napisał(a):My traktujemy klienta uczciwie i poważnie

nie wątpię ;)

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 16:28
przez Bartek Glimat
Stary jesteś dziwny :) Wygrałeś ze mną i się poddaje ide sprzedawac podwozia.

pozdro.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 21:29
przez Cortez
Te wasze przepychanki nic tu nie wnoszą wiec proponował bym zmienić dział albo wcale nie poruszać takich tematów i te wasze rozważania co do wagi łańcucha to już żenada!!

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 30 Sty 2013 21:55
przez korba71
No i dowiedziałem sie ile ważą łancuchy :D jutro zabłysne na sniadaniu, nikomu nie pomagacie tylko chcecie zarobic jestescie na forum po kilka lat a macie raptem po kilkanascie postów kasa kasa.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 31 Sty 2013 09:29
przez Bartek Glimat
Owszem jestem tutaj w celach reklamowych oraz żeby się czegoś nauczyc od mądrzejszych od siebie w temacie.
Nie uważam żeby to było jakieś ujmujące albo niepoprawne.


pozdrawiam,

Re: Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 03 Lut 2013 12:19
przez IP
A ja Ci powiem tak

pozbieraj oferty przekalkuluj

Jesli masz zamiar maszynę mieć jeszcze długi czas to
weź pod uwagę czy bedzie ona raczej pracowała stacjonarnie ( żwirownia, kopalnia)
czy raczej będzie się czesto przemieszczać ( drogi, rurociągi)

weź pod uwagę cenę do jakości i szybkość amortyzacji

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 03 Lut 2013 12:52
przez korba71
Wiadomo ze podstawa to koszty, ale ja jesli miałbym maszyne potrzymac nie kupowałbym taniochy, a sadze ze kolega posiadajac koparke volvo, na pewno szybko nie bedzie chciał jej zbyc (mamy dwie 210 z 2006 roku, jedna 4 lata druga na której pracuje dwa lata, koparki starzeja sie bardzo powoli poza lakierem nie widac wiekszego zużycia, a robimy sporo ponad 1000 mtg rocznie) mam jeszcze w podwoziu oryginalne czesci volvo, sporo sie poruszam, pracujemy w różnych warunkach, przewaznie cięzkich i dobre podwozie to jednak wazna sprawa, nakładanie gasienicy w błocie to czysta przyjemnosc :wink: luzne rolki, powyginane płyty gasienicowe, albo zuzyte koła napedowe i napinajace nie podnosza komfortu pracy a wygeneruja dodatkowe koszty.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 09 Sie 2013 20:56
przez korba71
Nie wiedziałem gdzie się podpiąć, a nie chcę tworzyć nowego tematu. Ostatnio zaczęło mi strzelać w łańcuchu. Myślałem, że sucho plus beton kamienie i stąd odgłosy, ale nie dawało mi to spokoju i zacząłem szperać. Niestety mam wytarte tuleje łańcucha aż tak bardzo, że zrobiło się kilka dziur i zęby koła napędowego robią tam straszne spustoszenie. Dodam, że koła napędowe też mam zużyte. Ostatnio sporo jeździłem, pisałem już o tym w jakimś temacie. Koparka nie jest moja więc muszę robić co karzą, ale takie traktowanie koparki jak ładowarkę to nieporozumienie. Dbam o ten sprzęt i widok nadmiernego niepotrzebnego zużycia mnie rozpierd... Zrobiłem na niej ok 3500 mtg, jak ją dostałem stan był idealny więcej stała niż pracowała, nie sądziłem że tak szybko zużyję łańcuch. Ciekawe co za łańcuchy kupią, mam nadzieję że nie jakieś dziadostwo.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 09 Sie 2013 22:19
przez mechanior
nie rozumiem dlaczego wszyscy się tak boją zakładać nowe tematy...
ale wracając do twojego posta - chciałeś o coś zapytać?

zresztą i tak zaraz pojawią się tutaj handlowcy z ofertami swoich wyrobów...

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 20 Sie 2013 14:28
przez Bartek Glimat
Oryginalne podwozie zrobiło w koparce 3500 mtg?
Trochę mało jak na koparkę.

Wymiana łańcucha EC240

PostWysłany: 20 Sie 2013 17:32
przez mechanior
widziałeś jak pracują maszyny na budowie DTŚ? to jedź tam i obejrzyj, niektóre gąsienice robią po 20km dziennie...
reszta przepisu to piasek, grys i żwir, woda oraz oczywiście główna przyczyna czyli zero dbania o stan, naciąg czy smarowanie komponentów - zryta rolka czy zębatka/gwiazda załatwi łańcuch w 100 mth a nie w 3000...