wibako

Wtryski

Re: Wtryski

Postprzez medyk00 » 08 Maj 2014 22:07

kowalki napisał(a):
medyk00 napisał(a):Pomka sterowana elektronicznie przez ecu rurka I zwykly wtrysk bezprzelewowy do pompki ida dwa przewody .


To nie przy tym motorze. Wpisz w google deutz 1012. Będą pompki pokazane.


To jest ten silnik :!: :!:
silnik d6d
https://www.google.pl/search?q=d6d&sour ... d&tbm=isch

Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowany przez medyk00, 09 Maj 2014 21:57, edytowano w sumie 1 raz
Diagnostyka CATERPILLAR
CASE WX145/165/185/595/695

Awatar użytkownika
medyk00
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 28 Lis 2010 21:45
  • Miejscowość: WPL
  • Pochwały: 7

Reklama

simmet

Wtryski

Postprzez Coval » 08 Maj 2014 22:15

Masz rację. Mój błąd.

Sprawdzałeś czy nie masz może podwójnej podkładki miedzianej pod wtryskiwaczem?

Autor postu otrzymał pochwałę
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 09 Maj 2014 23:28

Dwie podkładki? Czyli że przypadkiem?
Racja D6D a nie D7E... ten drugi już na CR jest... a jak to w końcu jest, są w którymś elektroniczne wtryski czy miałem zwidy?
Swoją droga miesza mi się to strasznie, CAT z Perkiem, Perkins z Mistu i Deutzem

Kowalki - sorka za ten lemiesz ale ostatnio mam problemy z ilością zleceń, komputerem i pocztą, następnym razem proszę o kontakt na majla info@klinikamaszyn.pl lub telefon pod 607-848-217 do mojego brata Karola, on odpowiada na wszystkie zapytania.
Już mu wysyłam twoje.

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 09 Maj 2014 23:36

Często się zdarza, że kopcenie na czarno i brak mocy są spowodowane podwójnymi podkładkami włożonymi przez przypadek. Niby parę mm a robi różnicę :mrgreen:

mechanior napisał(a):CR jest... a jak to w końcu jest, są w którymś elektroniczne wtryski czy miałem zwidy?


Wiesz co piszesz? :mrgreen:

Spoko, lemiesz może poczekać nie pali się, jeszcze zęby CATA by się przydały :mrgreen:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 09 Maj 2014 23:53

No tak, masz mnie... po 20h pracy już nie myślę... widzisz jak mi się miesza? Nawet MISTU napisałem zamiast MiTSU

Zęby mam na stanie.

Ale jak podkładki pod wtryskami mogą zaburzać pracę? Końcówka za wysoko?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 09 Maj 2014 23:59

Tak. W przypadku wyższego położenia wtryskiwacza, często jest tak, że struga paliwa wydostająca się z główki końcówki rozpylacza odbija się o głowicę, jednocześnie skraplając się na niej. Nie ma odpowiedniego rozpylenia paliwa, mimo wzorowego stanu wtryskiwacza, efekt przypomina objawy lejących wtryskiwaczy. Oczywiście, wszystko zależy od konstrukcji motoru, nie zawsze jest to regułą.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 10 Maj 2014 00:39

No co kraj to obyczaj, dlatego pytam bo w Perkinsie już kilka razy widziałem po 2 podkładki zupełnie bez wpływu na pracę...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 10 Maj 2014 01:52

Zależy to jeszcze od grubości tych podkładek.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez korba71 » 10 Maj 2014 16:09

Panowie wielkie dzieki za zainteresowanie ,czekam na razie na czesci i pracuje ,maszyna kopci jest slabsza i wiecej pali ,zapomnialem sie spytac mechanika ile wsadził podkładek ,powiedzcie mi panowie skoro to pompki mechaniczne napedzane silnikiem ,po co te moduły i okablowanie na każdej pompce?

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Wtryski

Postprzez Coval » 10 Maj 2014 17:11

Pompka ma w sobie zintegrowany zawór sterujący, który jest właśnie uruchamiany cewką.
To właśnie od niego zależy początek oraz czas wtrysku-dawka paliwa. Takie rozwiązanie wprowadza już wtrysk wstępny przez głównym. Praca motoru odznaczą się wyższą kulturą , proces spalania przebiega łagodnie, przez co motor ciszej i łagodniej pracuje. Ma to również ogromny wpływ na normy spalin. Cewka steruje paliwem za pomocą informacji dostarczonych od sterownika silnika.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez ksieciunio » 10 Maj 2014 19:26

kultura pracy ? mam bf6m i tcd2012 l3 ,pierwszy osobne pompki osobne wtryski,drugi CR i oba tak samo glosno chodza ,cr wcale mniej nie pali a kopcic kopca porownywalnie . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor postu otrzymał pochwałę

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Wtryski

Postprzez Coval » 10 Maj 2014 20:08

Analizatora spalin w oczach nie masz tak samo jak decybelomierza w uszach :wink:

Oczywiście , nawet sam tłumnik może zmylić. Generalnie zasada jest podobna jak w osobówkach. Odpal zimnego 1.6d vw na jednosprężynowych wtryskach a 1.6 w CR :mrgreen:

Duże znaczenie mają mapy w sterowniku. Niektórzy nawet wyrzucają(obniżając wartości do minimum) ze sterownika mapy odpowiadające za dopalanie spalin(zazwyczaj dwie ostatnie) w komorze spalania kosztem norm emisji spalin, przez co CR nawet potrafi mniej spalić.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez Kamal » 12 Maj 2014 23:20

Tak masz rację mechanior, że jestem uparty, ale gdybym nie był to do niczego bym nie doszedł i odpuszczał sobie trudne tematy zastawiają sobie zasiłek dla bezrobotnych a tak nie jest. A podawanie nazw systemów raz z angielska raz z niemiecka w zależności jak wiatr zawieje mnie nie odpowiada. I czy to cośkolwiek przybliżyło autora do rozwiązania? Z tym systemem nie miałem do czynienia, ale zawsze mogę się podeprzeć wiedzą z serwera Deutz, który jest dostępny tu. http://207.37.9.103/ . Co prawda jak nie masz włożonego klucza HASP To cię przekieruje na stronę domową Deutz. Ale jak wiesz, co potrzebujesz lub ktoś ci podeśle linka to możesz sobie ściągnąć materiały. Np.
http://207.37.9.103/Service/Technik/Ser ... 8_Lev4.pdf
Autorze przede wszystkim dymienie i gryzący dym to najczęściej skutek niewłaściwego włożenia wtryskiwaczy. Ważne są tez podkładki pod wtryski. Nieoryginalne mają różna grubość, co w systemach z ECU wpływa na pracę silnika. Końcówki dobierasz po mumerze silnika. Pytanie co ci ktoś włożył i na jakie ciśnienie nastawił. Tu masz rysunek
Image
Chcę też żebyś zajrzał do tego tematu, bo pompka paliwa to ważna rzecz.
viewtopic.php?f=72&t=25908&hilit=deutz
Ustaliliśmy, że masz MVS
Image
Z rozbudowanym systemem diagnostycznym czyli EMS
Image
Razem wygląda to tak
Image
Chcę żebyś zidentyfikował czujniki, jakie masz na maszynie, edytuj obrazki i wykreśl niepotrzebne. To, że nie masz błędów jeszcze o niczym nie świadczy dobrze by było podejrzeć wartości bieżące. Wymieniałeś też cylinder i tłok. W jakiej grupie selekcyjnej masz ten tłok i czy w tej samej, co reszta cylindrów? Jak dobrałeś uszczelkę pod głowicę? Na forum opisywałem jak to się robi.
Ostatnio bardzo mnie goni dzień wczorajszy.
Kopcenie na czarno to. W skrócie. Niewłaściwe wtryskiwacze, źle założone. Za dużo paliwa a za mało powietrza. Sprawdź też kompresję i ciśnienie doładowania. W kolektorze ssącym masz zaślepkę lub podłącz się zamiast czujnika ciśnienia. Całe te chocki klocki z sterowaniem to efekt norm czystości spalin.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wtryski

Postprzez Coval » 13 Maj 2014 02:12

Kamal napisał(a):Nieoryginalne mają różna grubość, co w systemach z ECU wpływa na pracę silnika


Dodam tylko, że nie tylko w z ECU. Kanaliki wtryskowe, znajdujące się w końcówce rozpylacza, są umieszczone pod różnymi kątami i są one ściśle dostosowane do kształtu komory spalania. Więc podniesienie wtryskiwacza nawet o 1 mm może spowodować zakłócenia podczas przebiegu procesu spalania.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Wtryski

Postprzez Kamal » 13 Maj 2014 13:20

W systemach mechanicznych różnic na oko nie zauważyłem. Widać to natomiast na analizatorze spalin.. Czasem podniesienie wtryskiwacza znacznie poprawia jakość spalin. W końcu planując głowicę powodujesz większe zagłębienie wtryskiwacza. Dlatego też niektórzy producenci nie zezwalają na planowanie głowicy nakazując jej wymianę w razie skrzywienia, np., co niektóre silniki z grupy VAG. Zastanawia mnie też, co za awaria spotkała korba71, że musiał wymieniać tłok i tuleję. Więc pewnie usterka jest czysto mechaniczna i fejsik z lapkiem nie na wiele się tu zada.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wtryski

Postprzez mechanior » 13 Maj 2014 22:22

Pewnie kiwała się tuleja i pocięła uszczelkę a silnik nabierał wody... pisaliśmy kiedyś już o tym.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 13 Maj 2014 22:36

Kamal napisał(a):A podawanie nazw systemów raz z angielska raz z niemiecka w zależności jak wiatr zawieje mnie nie odpowiada. I czy to cośkolwiek przybliżyło autora do rozwiązania?


Wie przynajmiej jaki posiada typ układu wtryskowego :D A co do nazw, są one przydatne podczas opisywania problemu, wiadomo przecież co tam siedzi i czego można się spodziewać.

mechanior napisał(a):Pewnie kiwała się tuleja i pocięła uszczelkę a silnik nabierał wody... pisaliśmy kiedyś już o tym.


Pewnie wada fabryczna w tym motorze.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 13 Maj 2014 23:09

Pisaliśmy - jest mój temat w dziale Volvo.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez korba71 » 14 Maj 2014 20:20

Panowie opisywałem juz jaka spotkała mnie usterka ,maszyna miała problemy z paliwem ,wydzieliła sie parafina ,nie mogliśmy sie z tym uporać ,po kturejś prubie odpowietrzenia padło na samostart ,prysnąłem pare krutkich dawek i pierdolneło,wciągnęło tuleje do cylindra ,i tu sie zaczyna historia ,wymiana tulei tłoków pierscieni ,plus naprawa głowicy regeneracja wtrysków i turbiny ,niestety po remoncie maszyna kopci sporo pali i jest słabsza,ukłony dla kolegi MECHANIORA ,dzis był mechanik z laptopem i stwierdził ze nie pracuje trzeci cylinder wiec jutro znowu rozbiórka ,ehhhh to sie nie kończy.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Wtryski

Postprzez Coval » 14 Maj 2014 21:29

Sprawdzaliście korbowody? Krzywy korbowód spowoduje wyraźne podlewanie danego cylindra. Zauważymy to na korektach dawek, między innymi cylindrami.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej