wibako

Wtryski

Wtryski

Postprzez mechanior » 14 Maj 2014 21:30

kowalki napisał(a):Krzywa spowoduje wyraźne podlewanie cylindra z krzywym korbowodem. Zauważymy to na korektach dawek, między innymi cylindrami.

nie rozumiem :?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Wtryski

Postprzez Coval » 14 Maj 2014 21:37

Zacytuj on nowa, bo zdążyłem poprawić :)

Jak tłok dostał strzała z samostarta tak mocno, że spadła tuleja, to jest również prawdopodobieństwo skrzywienia korbowodu przy tej okazji. Krzywy korbowód powoduje, że tłok nie dochodzi pełnej wysokości. Nie ma odpowiedniego ciśnienia sprężania. Sterownik obserwując motor za pomocą czujników, chce doprowadzić do jak najlepszej pracy. Więc tam, gdzie są inne rozbieżności na danym cylindrze(np. spadek kompresji) delikatnie zwiększa dawke paliwa , aby wyrównać pracę motoru. Ta dawka pewnie jest na tyle duża, że sterownik zanotował błąd cylindra na którym to się stało.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 14 Maj 2014 22:27

Takiej technologii jeszcze w DEUTZu ani innym znanym mi silniku nie ma (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) aby ECM wykrył spadek kompresji, czy mocy JEDNEGO CYLINDRA bo niby jak?
Dawki przewidziane są równe dla każdego wtryskiwacza i podstawą jest by ECM miał prawidłowe dane dot. różnic w poszczególnych wtryskach/pompkach by je kompensować, żaden ze znanych mi układów nie kompensuje dawek "ad hoc" na podstawie danych z poszczególnych cylindrów bo (powtórzę) niby jak?
Gdyby tak było jak napisałeś to jaki sens miałaby kalibracja pompek podkładkami/kątem albo w przypadku elektronicznych trymowanie/kalibracja plikami wgrywanymi do ECM dla każdego numeru seryjnego/grupy selekcyjnej?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 14 Maj 2014 22:51

Nie na podstawie pomiaru kompresji, tylko z czujnika wału korbowego.
Wpisz korekta dawek Vag w google. Z nich między innymi można wywnioskować co jest nie tak. Jeśli w Deutz siedzi Edc 15 to powinien to mieć. Dotyczy to motoru z PDE jak i PLD.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 14 Maj 2014 23:17

Zaraz... a co czujnik obrotów jest w stanie stwierdzić oprócz obrotów, prędkości kątowej czy przyspieszenia/opóźnienia?
Zauważyłem że własnie sobie wytłumaczyłem - Diesel zaczyna mnie przerażać...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 14 Maj 2014 23:37

Jak będą krzywe korby to wytłumacze to dokładnej. Teraz nie ma co pisać.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez korba71 » 15 Maj 2014 09:45

Panowie moim skromnym zdaniem jesli skrzywiłby sie korbowod to dało by sie odczuć silne drgania ,on jest przecież wyważony .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Wtryski

Postprzez mechanior » 15 Maj 2014 10:33

Masa korbowodu się nie zmienia, wyboczenie to tylko kilka procent zmiany przyłożenia tej masy więc byłoby to moim zdaniem niewyczuwalne...
Korbowody wyważa się by były wszystkie jednakowe.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez ksieciunio » 15 Maj 2014 12:48

wskutek skrzywienia korbowodu zmniejsza sie stopien sprezania,w silnika sterowanych elktronicznie ECU wyczuwa zmiany predkosci obrotowej i koryguje dawke paliwa ,dlatego nie czuc zadnej wibracji,nic silnik pracuje zupelnie normalnie.
Dopiero podlaczenie pod komputer i odczytanie korekcji odkrywa problem.
Zanozony tlok moze doprowadzic do jego zniszczenia wskutek zbyt wysokiej temp. pracy ,komp dowala paliwa ale komora spalania jest w niewlasciwej pozycji do pocztku wtrysku.

ponizej przyklad z silnika osobowki

Image

zanizony tlok widac spalony szczyt na srodku komory spalania

Image

sprawny tlok

Image

pierscienie

Image

silnik pracowal jak zegarek,odpalal przy -30°C

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Wtryski

Postprzez korba71 » 15 Maj 2014 19:13

To moze być panowie dobry trop ,bo gość z laptopem stwierdzil ze trzeci cylinder (ten ktury był uszkodzony)pracuje niewlasciwie,po wyłączeniu na kompie tego cylindra nic sie nie zmieniało silnik pracował normalnie ,po wyłączeniu innych była wyrazna zmiana w pracy silnika,dzis mieliśmy rozbierać i sprawdzać kompresje ale musiałem popracować jakiś czas ,wiec chyba jutro ,bede opisywał na bieżąco .

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Wtryski

Postprzez Coval » 15 Maj 2014 19:20

Dobry fachowiec z oscyloskopem sprawdzi pomiar stopnia sprężania bez ingerencji w motor. (na podstawie przebiegu prądu). Jeżeli różnice w sprężaniu będą widoczne jak na 1 zdjęciu wyżej, to wiadomo, że coś jest nie tak. W innym przypadku nie widziałbym sensu rozbiórki motoru.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez ksieciunio » 15 Maj 2014 21:39

Nowe silniki w ciezarowkach maja czujniki cisnienia zintegrowane ze swieca zarowa mozna komputerem sprawdzic stan silnika ,taka mal dygresja :)

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Wtryski

Postprzez Coval » 15 Maj 2014 21:44

Wiem, że są takie czujniki zintegrowane ze świecą. Ale w tym motorze tego nie ma. :roll:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez mechanior » 15 Maj 2014 23:54

kowalki napisał(a):Dobry fachowiec z oscyloskopem sprawdzi pomiar stopnia sprężania bez ingerencji w motor.

jak się podepnie pod czujnik obrotów czyli magnetyczny pick-up...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wtryski

Postprzez Coval » 15 Maj 2014 23:58

Nie musi.Tym razem podłączy się pod rozrusznik :mrgreen: i zmierzy jego przebieg prądu... Czujnik obrotów też może sobie podłączyć pod drugi kanał, żeby wiedzieć który cylinder, jaką wartość względem innych posiada.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Wtryski

Postprzez Kamal » 16 Maj 2014 08:14

5.1.1 Compression test MVS.
The compression test enables the different compression values for each cylinder to be obtained. To do this
the engine is started using the starter motor, but no fuel is injected and the engine cannot run indepen
dently. Those cylinders possessing a lower compression value require less energy for compression to take
place. As the starter speed is virtually constant, the engine accelerates more with those cylinders with lower
compression. The acceleration of each cylinder is obtained. If acceleration is unnaturally high, the cylinders
in question can be recognised as defective.
Owszem korba może się ugiąć po takim strzale. Ale czerwona lampka powinna się zapalić najpóźniej przy pomiarze wysokości tłoków. Silnik z tego powodu nie będzie miał powiększonego wyczuwalnie poziomu drgań. Z jednej strony tłok będzie wyżej a z drugiej niżej. Jak różnic znaczna to zaczynasz mierzyć go dokładniej w 8 punktach a nie w dwóch jak normalnie. Po czasie będzie już widać rysy na cylindrze jak zajrzysz endoskopem. W MVS siedzi EDC 15 i koryguje dawki paliwa na podstawie przyspieszania silnika po zapłonie. I nie ma, co się temu dziwić to stara technologia tak no oko to 15-20 lat się ją stosuje w układach sterowanych. Pytanie też czy masz dobrze założone pierścienie tłokowe.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wtryski

Postprzez Coval » 16 Maj 2014 09:36

Korekte dawek dla każdego cylindra też powinien mieć.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Wtryski

Postprzez korba71 » 16 Maj 2014 20:56

Kolego nie ja zakładałem pierscienie ,jestem tylko operatorem ,mechanike stopniowo poznaje ,może jakieś uwagi na temat zakładania pierścieni ?

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Wtryski

Postprzez Kamal » 16 Maj 2014 23:05

Image
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wtryski

Postprzez Coval » 16 Maj 2014 23:21

Każdy z pierścieni nie powinien być ułożony względem siebie o 90 stopni?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej