Strona 1 z 1

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 29 Maj 2014 22:20
przez mirek07
Marka i model maszyny: Volvo EW160
Rok produkcji: 2002

po zagrzaniu maszyna słabnie cisnienie na niskich obrotach spada do około 170bar na zimnej maszynie bije 280bar co moze byc przyczyna ? natomiast jazda jest słaba niezaleznie od temperatury hydrauliki...

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 30 Maj 2014 13:26
przez mirek07
kolego mechanior masz duza wiedze na temat maszyn moze mógłbyś pomoc mam Volvo EW160 i gdy popracuje dłuższa chwile słabnie głownie na podnoszeniu ramienia głownego cisnienie spada z 280 na zimnym oleju do 170bar...zawor regulacji ciśnienia na rozdzielaczu głownym nie reaguje na przestawianie mozesz cos podpowiedziec ? i jazda jest słaba w tej maszynie ale to niezaleznie od temp. oleju...

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 30 Maj 2014 14:56
przez korba71
Kolego miałem dwa takie przypadki i raz byla to pompa paliwa a drugi raz pompa hydr.

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 30 Maj 2014 15:36
przez Coval
Najczęściej, jeżeli pompa hydrauliczna jest zużyta, to jej sprawność maleje wraz ze wzrostem temperatury oleju.

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 30 Maj 2014 18:07
przez mirek07
a gdzie koledzy najlepiej robia takie pompy na ślasku i jaki koszt mniej wiecej to jest pompa HPR105R Linde...? tylko właśnie jest tak ze na wiekszych obrotach tak 1600/min to nie chodzi zle a powinna na 1300/min juz chodzic fajnie bo na poczatku tak chodziła a teraz słabnie...pompa paliwa kolego raczej wporzadku bo pali fajnie na ciepłym i na zimnym wtryskiwacze i turbo po regeneracji a silnik ma dobre cisnienie sprezania po 30bar na kazdym równo...

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 30 Maj 2014 18:33
przez korba71
1300 to zbyt male obroty do pracy min. 1400 plantowanie niwelacja ,1500 1600 kopanie i zaladunki .

Re: Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 30 Maj 2014 22:42
przez Serwis-diagnostyka
Zanim zaczniecie wyciagać pompę, sugerowałbym sprawdzić, czy przypadkiem komputer nie wysterował pompy na najniższy wydatek, wtedy przy małej ilości oleju z pompy może być problem z uzyskaniem wymaganych 320bar na przelewie. Mimo wszystko różnica w ciśnieniach w zaleznosci od temperatury może tutaj wskazywać na pompę hydrauliczną. Jeżeli chcesz, możemy ją dokładnie sprawdzić, wyregulować, jeżeli zajdzie konieczność, to zregenerować pompę.

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 09 Cze 2014 17:23
przez truckport
zalóż na wyjściu pompy duży zawór kulowy i go domykaj na wolnych obrotach i patrz co dzieje się z ciśnieniem na pompie najprostrzy sposób na sprawdzenie twojego problemu pisz na priw to pomogę więcej

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 09 Cze 2014 17:25
przez truckport
ja taką pompę robię za około od 6000 do 10000 tyś zł netto i siedem dni termin realizacji pozdrawiam

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 19 Cze 2014 22:38
przez mechanior
Regeneracja Lindego za 6000? A części ze złomu?

Re: Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 08 Lip 2014 20:49
przez konradkam
A ciśnienie sterowania sprawdzone?

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 09 Lip 2014 19:25
przez truckport
kolego mechanior w regeneracjach pomp nie trzeba wymieniać wszystkiego co popadnie tylko wymagane części zrobiłem ich kilkanaście a rexroth jeszcze więcej i nie miałem żadnej reklamacji, więc poczekaj i pomyśl zanim coś napiszesz.

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 09 Lip 2014 19:58
przez korba71
Kolego jestes tu krucej niż oranżada ma gwarancje a prubujesz byc ważniejszy niż magi w zupie, zobacz ile kolega ma postów i pochwał dodatkowo jest jednym z administratorów ,można było odezwać sie bardziej taktownie.

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 09 Lip 2014 21:13
przez mechanior
Też tak robiłem, wymieniając tylko widocznie uszkodzone elementy, ale ponieważ daję 6-12 miesięcy gwarancji na wykonaną robotę więc jak poleciało coś nadgryzione awarią ale jeszcze sprawne w momencie rozbiórki to klient wieszał na mnie psy i nie chciał płacić za dodatkowe części, czas i dojazdy "bo panie na gwarancji jest".
Więc teraz wymieniam WSZYSTKO na zasadzie "elementów współpracujących" i mam spokojną głowę a właściciel jest zadowolony bo maszyna zarabia, jak ktoś nie umie liczyć to jego problem.
Oczywiście klient zazwyczaj otrzymuje ofertę alternatywną z zastrzeżeniem lub ograniczeniem gwarancji bo rynek jest jaki jest i niektórzy wolą wersję "budżetową".
Nazywam to co robię REGENERACJĄ czyli wymianą elementów zużytych w celu doprowadzenia urządzenia do stanu jak najbliższego z fabrycznym w odróżnieniu od NAPRAWY która polega na wymianie części USZKODZONYCH w celu przywrócenia sprawności sprzed awarii... uważam że to są dwie różne usługi.
Biorąc pod uwagę ceny MARKOWYCH części do Rexroth/Hydromatic, Kawasaki, Sauer czy Linde to do pompy o porównywalnej wydajności kompletny zestaw tłoczący kosztuje około 10-12 tysięcy pln... jedno łożysko do niektórych pomp to ponad 1500 pln!
Ja wiem że da się to kupić za 30% ale wtedy strach dać gwarancję...
Są tacy co "regenerują" pompy A10VO71/74 za 1500 pln... wiem jak to zrobić tylko ja się pytam jak to zrobić by nie popłynąć? :mrgreen:

KORBA - dzięki za wsparcie ale już się przyzwyczaiłem, na tym forum każdy jest fachowcem a ci z 3ma postami są najmocniejsi w gębie bo mają najmniej do stracenia.
Kolego TRUCKPORT - nie bierz tej ostatniej uwagi do siebie, obserwuję prawie każdego kto pisze w tematach technicznych i widzę że masz potencjał ale to co napisałeś o cenie regeneracji tej pompy wydaje mi się przesadnie optymistyczne.

Słabnie po zagrzaniu

PostWysłany: 04 Lis 2014 10:46
przez KALMAR
Proponuję sprawdzić ciśnienie na rozdzielaczu wejściu i wyjściu po zagrzaniu olej staje się rzadki i może się przelewać albo nie otwiera sekcji do końca