Strona 1 z 1

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 30 Sty 2018 19:06
przez wanderlei
Marka i model maszyny: VOLVO EW 160 C
Rok produkcji: 2007

Witam
Mam problem z koparka volvo ew160c z silnikiem deutz, mianowicie do zbiornika paliwa dostaje się płyn chłodniczy, prawdopodobnie dostaje się gdzieś na powrocie paliwa do zbiornika. Może miał ktoś podobny problem i co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za jakieś info i pozdrawiam

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 30 Sty 2018 20:24
przez zeppelin zm 15
Numer seryjny? Typ silnika?

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 30 Sty 2018 22:07
przez wanderlei
Nr seryjny 10398387
typ D6E EDE3

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 11:07
przez Kamal
Brak możliwości. Ciśnienie paliwa jest większe niż w układzie chłodzenia. Więc paliwo mogło by się dostać do płynu.. ale nie może. Bo się nie stykają.

Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 11:57
przez intermachines
Przeglądam ten schemat właśnie i próbuje wytypować miejsce, gdzie coś mogło "pęknąć" etc, żeby doszło do mieszania się paliwa z płynem, ale póki co nie mam pomysłu jeszcze. Może chłopaki z forum coś zasugerują. Zrzuty poniżej.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 12:06
przez Kamal
Ma wodę w zbiorniku i tyle. A że jeszcze nieszczelność i płyn mu spier... No wyciek znaczy ma. ;) To tyle.

Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 12:23
przez wanderlei
Na sto procent jest to płyn chlodniczy, bylo to sprawdzane przez serwis panowie

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 12:45
przez intermachines
Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale przyglądnąłbym się wtryskom.

Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 13:31
przez wanderlei
Problem polega własnie na tym, że wtryski sie posypały przez płyn w paliwie, tak serwis stwierdził.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 15:30
przez mechanior1
Jedyne miejsce gdzie mogło dojść do przecieku to głowica. Paliwowe kanały powrotne z wtryskiwaczy są w głowicy obok kanałów wodnych i zapewne tam coś pękło. Jak wyjmiesz wtryskiwacze to może zobaczyć czy na ściankach głowicy nie ma pęknięć ale równie dobrze uszkodzenie może być pomiędzy wtryskami od wewnętrznej strony i tu niestety bez demontażu głowicy się nie obejdzie.Chyba, że ktoś wężyki pomieszał i podłączył płyn do powrotu paliwa:)

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 16:09
przez intermachines
O tym samym myślałem, czy gdzieś w głowicy przy wtrysku nie przecieka. Warto sprawdzić. W końcu trzeba znaleźć przyczynę.

Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 17:39
przez Kamal
wanderlei napisał(a):Problem polega własnie na tym, że wtryski sie posypały przez płyn w paliwie, tak serwis stwierdził.

Nie ma szans. Masz filtr z odstojnikiem. Musiała by ubyć tak ilość że spokojnie byś silnik zarżnoł. Ale nie wtryski. Nic nie piszesz o ubytku chłodziwa. A powrót paliwa jest przewodami. Nie idzie przez nic.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 18:47
przez mechanior1
W tych maszynach często nie ma czujnika w odstojniku paliwa i operator nawet nie wie,że ma w układzie wodę.Oczywiście prawie nikt nie spuszcza regularnie kondensatu,który się tam zbiera i gotowe.Płyn czy woda przejdą przez cały układ czyli filtry i pompy i jako pierwsze polecą wtryski,ponieważ się zatrą z powodu braku smarowania przez paliwo.Podobny efekt jak masz złej jakości paliwo z jakimiś rozpuszczalnikami, które powodują,że jest suche.Woda też wytrąca się na ściankach zbiornika z powietrza, szczegulnie przy takiej pogodzie jak mamy teraz gdzie raz jest ciepło a drugim razem zimno.Zawsze po zakończonej pracy zbiornik powinien być zatankowany do pełna,żeby przy studzeniu się zbiornika i resztek paliwa nie kondensowała się woda wewnątrz.Oczywiście nikt nie tankuje do pełna bo zaraz ktoś spuści:) dlatego trzeba co jakiś czas czyścić zbiornik (od spodu na klapkę) i regularnie sprawdzać i spuszczać kondensat z odstojnika.

-- 31 Sty 2018, o 17:47 --

Zastanawia mnie jakim sposobem serwis stwierdził,że to płyn z maszyny a nie np.woda z paliwa lub skondensowana.Trzeba by było chyba próbkę do laboratorium wysłać.Olej z silnika zauważysz bez problemu w paliwie ale płyn.Często jak spuszczałem gdzieś paliwo ze zbiornika żeby go wypukać to na początku lała się woda ze rdzą a po chwili dopiero paliwo.
Proponował bym Ci najpierw wyczyścić zbiornik i wymienić filtry i obserwować czy na pewno pojawia się coś w paliwie.Głupio by było wydać sporo kasy na demontaż głowicy jak ma się okazać,że jest z nią wszystko w porządku.

Re: Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 20:19
przez wanderlei
Płynu chłodniczego ubywa, trzy razy w tygodniu odstojnik pełen, zbiornik wyczyszczony i szczelny. Serwis także podejrzewa głowice prawdopodobnie gdzieś wewnątrz nieszczelność. Wtryski zostały wymienione, maszyna jak narazie chodzi ale problem z ubytkiem płynu i dostawaniu się do paliwa pozostał. Posta założyłem z myślą, że może miał ktoś podobny problem i tylko przedstawiam sprawę

-- 31 Sty 2018, o 19:19 --

Troszke pogrzebałem na forach i np w ciężarówce MAN Tg też się zdarzają przypadki że płyn dostaje się pomiędzy obsadę wtrysku a wtrysk i miesza się z nadmiarem paliwa, powraca tą drogą do zbiornika paliwa.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 31 Sty 2018 23:40
przez Kamal
A co ma silnik MANA do Deutza?
Przecież to zupełnie inna konstrukcja. Wtryski nie mają obsadki uszczelniającej. I nie przechodzą przez płaszcz wodny.

@mechanior1 przecież tam są ogromne filtry. Płyn pierw musi trafić do zbiornika a że smok nie sięga dna to spokojnie wejdzie 3-5 litrów zanim pompa to zaciągnie. Mielenie płynu przez pompę wstępna, a potem ciśnieniowe nie pozostaje się bez wpływu na ich pracę. Szybko padają.
Jeżeli jest tego dużo tak jak pisze autor.
Dodanie niewielkiej ilości kontrastu do płynu chłodniczego i obejrzenie potem pod UV nie jest problemem w dzisiejszych czasach, test na CO² też.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 01 Lut 2018 06:49
przez mechanior1
W tych maszynach nie masz żadnego smoka paliwa tylko od spodu zbiornika wychodzą węże paliwowe (zasilanie i powrót).Na zasilaniu jest jedynie sitko założone i to wszystko. Natomiast maszyna nie pracuje idealnie w poziomie i bez problemu zazsa wszystko co jest na dnie.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 01 Lut 2018 21:51
przez Kamal
Smok to nazwa potoczna ujęcia. To że są na spodzie to nie znaczy że biorą z dna. A w środku zbiornika są dalej przewody. Zapoznaj się z warunkami technicznymi zabudowy silnik. Jest na forum podawałem. To że paliwo się buja w zbiory to normalne w takiej maszynie.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 02 Lut 2018 21:41
przez czesciarz
Zdarza się to w tych silnikach. Już parę przypadków miałem. w poniedziałek jadę zresztą diagnozować taki sam przypadek tylko w ładowarce. Pierwszym winowajcą może być brok w głowicy taki malutki jak naparstek, często przerdzewiały jest nawet jak maszyna nigdy nie jeździła na wodzie. drugim winowajcą są miedziane tulejki w których siedzą wtryskiwacze.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 02 Lut 2018 23:51
przez Kamal
Diagnozuj. Rzeczy których nie ma.

Płyn chłodniczy w zbiorniku paliwa

PostWysłany: 05 Lut 2018 21:24
przez czesciarz
no i zdiagnozowałem. winny brok.
Kamal masz racje, trochę nowszy silnik ma obsady wtrysków ten nie ma. Mea culpa.