wibako

volvo 160b

volvo 160b

Postprzez marcin 11 » 29 Mar 2018 12:16

Marka i model maszyny: volvo ew 160 b
Rok produkcji: 2004

witam serdecznie
nabylem niedawno nowa maszyne jak w tytule , niestety bardz szybko bo po oko tygodniu zaczol sie problem a mianowicie
zaczelo zaduszac silnik tzn silnik nie kopci nawet dymka nie pusci a spada w momencie zaduszenia do 600 obrotow , a dzieje sie to w momencie duzego obciazenia przy nabieraniu lyzki lub w chwili gdy wyciagne ramie na maxa do przodu i dolacze jednoczesnie otwieranie lyzki , natomiast rownoczesnie oslabla na jezdzie brak sily oraz skacze na obrotach raz 2020 puzniej 1300 znowu 2000 po czym 1500 az rozpedzi do oko 2000 obrotow
pierwsze skojazenie filtry paliwa oczywiscie wymienilem obydwa , oraz powietrza , puzniej czujnik doladowania i tez nic nie pomoglo
wyskakuja tez bledy
128 sid
70 5
130 ppid
1092 1
niestety nie posiadam dtrki
prosze o jakies sugestie pomysl gdzie moze byc przyczyna taiego zachowania

marcin 11
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 11 Lis 2011 10:03
  • Miejscowość: Bolków
  • Pochwały: 4

Maszyna: volvo ew160b , volvo vhd 5oska

Firma: P.P.T.U "KAMAR"


Reklama

simmet

volvo 160b

Postprzez Kamal » 29 Mar 2018 21:22

Jaja sobie robisz? Nowa maszyna z 2004 roku. Skoro nowa to ma gwarancję. Wezwij serwis.
Masz niesprawny podgrzewać silnika, kabelki , wiązka. Nic do mocy to nie ma. Drugi błąd to jak mi się zdaje ciśnienie w hamulcu ręcznym, za niskie lub czujnik, wiązka. Też do mocy nic.
Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: volvo 160b

Postprzez marcin 11 » 29 Mar 2018 21:33

hehe nowa w zrozumieniu nowo nabyta ;)
a tak poważnie tak zgadzalo by sie podgrzewacz jest calkowicie odlaczony nie wiem dla czego ?
cisnienie paliwa tez chodzi mi po glowie ale po pierwsze jakie ma byc po drugie jak i gdzie sprawdzic
wymienilem wszystkie przewody od zbiornika do pompy paliwa i tez nic nie dalo
natomiast zastanawia mnie sama pompa podobno jest tam membrana i tu moze byc problem ?
kolego Kamal jezeli masz jakies informacje prosze o pomoc

marcin 11
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 11 Lis 2011 10:03
  • Miejscowość: Bolków
  • Pochwały: 4

Maszyna: volvo ew160b , volvo vhd 5oska

Firma: P.P.T.U "KAMAR"


volvo 160b

Postprzez Kamal » 29 Mar 2018 21:43

Tam siedzi silnik Deutza, brandowany przez Volvo. Poszukaj moich postów. Pokazywałem jak, gdzie i co. Pomiar paliwa i tabelka jest tu na forum.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


volvo 160b

Postprzez marcin 11 » 30 Mar 2018 18:48

Kamal, dzieki faktycznie znalazlem i zrobilem jak doradziles tzn zakup w rolniczym zegara od cisnienia silnika i podlaczylem pod pompę paliwa i tak gdy odpowietrzylem zegar reczna dobilem do 2 barow a w momencie krecenia rozrusznikiem oko 2-3 sekundy wskaznik pokazywal między 5 a 6 barow .
wiec chyba dobrze natomiast problem nie zniknol maszyna nadal sie zadusza a skończyły mi sie juz pomysly
jedyne co mi jeszcze chodzi po glowie to turbo moze niedoladowywuje ??? i z tego ja dlawi no ale nie ma nawet kapki dymu nawet jak przytrzymam na zaduszeniu i obroty spadaja do 600

-- Pią Mar 30, 2018 5:48 pm --

Hydraulika dusi silnik i jest błąd VOLVO EW160B
Postprzez zigbizi » Nie Lip 29, 2012 10:54 am

Witam

Panowie mam problem z maszyną Volvo EW160B, maszyna dusi silnik na krańcach ruchów i świeci się błąd na monitorze 130 PPID1295. Maszynę kupiłem niedawno, ma około 10000 mtg., błąd był już wcześniej, maszyną da się pracować ale przy kopaniu też czasami jak się mocniej dociągnie to mocno przydusza motor, silnik nie kopci pracuje jak żyleta.
Wszelki rady mile widziane


ktos mial problem na forum w 100% identyczny natomiast niestety nie opisal co bylo przyczyna :(

marcin 11
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 11 Lis 2011 10:03
  • Miejscowość: Bolków
  • Pochwały: 4

Maszyna: volvo ew160b , volvo vhd 5oska

Firma: P.P.T.U "KAMAR"


volvo 160b

Postprzez Kamal » 30 Mar 2018 20:15

Ty sprawdź podczas pracy jakie masz ciśnienie paliwa. Bo jak sama pompkę zaślepileś zegarem to nic z tego.
viewtopic.php?f=72&t=25908&p=145033&hilit=Ci%C5%9Bnienie+paliwa#p145033

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


volvo 160b

Postprzez mechanior1 » 30 Mar 2018 21:31

Ten błąd masz od czujnika ciśnienia pod pedałem przyspieszenia SE4201.Odkręć klapę pod kabiną i zobacz czy przewody się nie przetarły lub czy nie cieknie z niego olej.Co do duszenia silnika to może być tak,że hydraulika go dusi jak masz filtry zapchane lub zawór elektromagnetyczny na pompie nie zwiększa wydajności pompy.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

volvo 160b

Postprzez Kamal » 30 Mar 2018 23:58

No, no filtry nowe, ale zapchane. I kolejna rewelacja "zawór elektromagnetyczny na pompie nie zwiększa wydajności pompy."

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


volvo 160b

Postprzez mechanior1 » 31 Mar 2018 19:36

Kolego chodziło mi o hydrauliczne filtry i o elektromagnes na pompie hydraulicznej a nie na pompach paliwa:)

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

volvo 160b

Postprzez Kamal » 31 Mar 2018 22:55

Brniesz dalej w głupotę? Więc skoro zawór na hydrałlice nie zwiększa jej wydajności to z silnika jest pobierana mała moc, która go nie udusi. Zwiększenie wydatku pompy powoduje zwiększenie zapotrzebowania moc. Czyż nie, według tego co napisałeś.
A zapchane filtry hydrauliczne powodują zmniejszenie zapotrzebowania na moc pobierana z silnika, a nie jej zwiększenie

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


volvo 160b

Postprzez mechanior1 » 02 Kwi 2018 11:26

Dobra nie chce mi się tego tłumaczyć. Marcin 11 dwa ostatnie błędy masz spowodowane za niskim ciśnieniem z pomp serwa. Są to dwie zębate pompy zamontowane w komorze silnika. Zasysają one olej ze zbiornika w którym masz 3 filtry dlatego proponuję najpierw wymienić te filtry jeżeli jeszcze nie zmieniałeś i dodatkowo jest jeszcze jeden wysokiego ciśnienia dla serwa w aluminiowej obudowie.Jeżeli to nie pomoże to z tego co wiem masz starszy model tych pomp i ich przepływ jest za niski po pewnym czasie jak już się zużyją. Ogólnie była na to akcja serwisowa i wstawiano nowe pompy o zwiększonym przepływie.

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

volvo 160b

Postprzez Kamal » 02 Kwi 2018 19:45

Nie tłumacz, po prostu pisz zgodnie z faktami.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


volvo 160b

Postprzez marcin 11 » 04 Kwi 2018 15:31

Kamal zrobilem dzis tak jak napisales sprawdzone cisnienie w czasie pracy silnika troszke ponad 5barow
obdzwonilem juz wszystkich w kolo niestety brak dalszych pomyslow :(
mechanior1 oleju jak i filtrow hydraulicznych nie wymienialem jeszcze ze tak ujme musze chwile fundusze pozbierac
natomiast wyskoczyl mi wczoraj rano nowy blad 1310 12 i dziwny symbol jakby francuski klucz nastawny ???
ale dzis juz go nie bylo choc domyslam sie ze to moze byc spowodowane odpinaniem i czyszczeniem stykow w elektrozaworach
z tymi filtrami hydraulicznymi tez chodzilo mi to po glowie ale tak nagle, maszyna zjechalem bylo ok rano odpalona i zaczyna dusic
tym bardziej predkosc pracy oraz lzejsza praca kopareczka smiga ze az milo ale mocniejsze nabranie czy rozlozenie na maxa ramienia zadusza do 600 obrotow a juz nie mowie o jezdzie na zajacu brak szans
po glowie dalej chodzi mi turbina moze nie doladowywuje tyle ze jak pisalem czujnik doladowania wymienilem a przy zaduszeniu nawet grama dymku nie ma

marcin 11
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 11 Lis 2011 10:03
  • Miejscowość: Bolków
  • Pochwały: 4

Maszyna: volvo ew160b , volvo vhd 5oska

Firma: P.P.T.U "KAMAR"


volvo 160b

Postprzez Kamal » 04 Kwi 2018 18:19

No to manometr do kolektora i pomiar ciśnienia powietrza.
Ale raczej bez podglądu parametrów bierzacych na żywo się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


volvo 160b

Postprzez mechanior1 » 04 Kwi 2018 20:55

PPID 1310 12 to błąd od zaworu anty-kawitacyjnego na rozdzielaczu-cewka PWM9104.
Zacznij od filtrów:)Albo chociaż je wyjmij i zobacz w jakim są stanie.

Autor postu otrzymał pochwałę

mechanior1
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 19 Lis 2010 14:54
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Pochwały: 8

volvo 160b

Postprzez czesciarz » 04 Kwi 2018 21:49

spójrz do filtrów ale pewnie nic to nie da. podejrzewam, że usterka jest w sterowaniu pracą pompy hydraulicznej. Sprawdź czujnik prędkości na kole zamachowym, wieniec na kole zamachowym, ciśnienie sterowania na pompie hydraulicznej, ciśnienie serwo, pwm na pompie hydraulicznej. Znam te maszyny i 99% to usterki po stronie sterowania hydrauliką a nie silnik. Wiem, że wszystkie objawy wskazują na silnik, ale zacznij od sterowania pompą.

czesciarz
Młodszy operator

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


volvo 160b

Postprzez marcin 11 » 06 Kwi 2018 20:01

czesciarz, i chyba cos w tym jest tzn hydraulika gdyż na glownej pompie od góry dochodzi cienki przewód hydrauliczny wkręcony w kostke dolozona do pompy domyslam sie ze ma cos wspólnego ze sterowaniem pompa i w momencie zaduszenia przewod sie dosc mocno pręży
moje pyt jest następujace czy moge rozkrecic od boku na imbusy jest ptytka i sprawdzic czy nie dostal sie tam jakis paproch lub cos innego i moze przez to dochodzi to blokowania silnika

u znajomego mamy volvo 360 lc maszyna przywieziona tez niedawno ale juz z awaria i podobno symptomy bardzo podobne

marcin 11
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 11 Lis 2011 10:03
  • Miejscowość: Bolków
  • Pochwały: 4

Maszyna: volvo ew160b , volvo vhd 5oska

Firma: P.P.T.U "KAMAR"


volvo 160b

Postprzez czesciarz » 06 Kwi 2018 21:48

na pompie powinieneś mieć taki elektrozawór, gdzieś w jego okolicy powinien być króciec pomiarowy, zmierz tam ciśnienie, zmierz też ciśnienie ls i P. podstawowa diagnostyka i coś znajdziesz. rozkręcając wszystko na pałę też może coś znajdziesz ale to loteria, no i musisz uważać żeby nie zgubić nic i poskładać w dobrej kolejności.
ec360 ma dwie pompy hydrauliczne i całkiem inny system sterowania nimi.

czesciarz
Młodszy operator

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


Re: volvo 160b

Postprzez marcin 11 » 23 Maj 2018 06:59

image.jpg

witam
powoli zaczyna klarowac sie problem a mianowicie
byl serwis przy okazji wysterowania hydrauliki w volvie360 i sprawdzili kolowke i dosc nietypowe wyniki a mianowicie sprawdzili hydraulike i wyszedl problem ze sterowaniem pompy ale juz wiem ze to przezemnie moj maly blad , natomiast sprawdzili pompe paliwa i jest ok podlaczyli manometr pod kolektor ssacy i tu ciekawostka na wolnych obrotach czyli 800 wynik -0,02 bara przy maksymalnych obrotach wynik przy obciazeniu ledwo 0,52 bara doladowania i to chwilowy czyli turbo padlo
ale tak nagle no i zawsze studze maszyne nigdy odrazu nie gasz , plus brak dymu
i wróciło podejzenie czujnika doladowania ktory odpowiada za dawke paliwa czyli za doladowanie turbiny brak paliwa brak spalin brak doladowania silnik slaby i go zadusza i brak dymu itd
a tak jak pisalem pierwsze co sprawdzilem to filtry i wymienilem na nowy czujnik doladowania i tu okazuje sie ze przyszedl nowy no ale i wlasnie ha kolega sprawdza nr i okazuje sie ze wynika z niego ze dedykowany do mana a nie volvo :? w pon ma byc wymieniony

choc dla czego nie wyskakuje blad czujnika doladowania

-- Śro Maj 23, 2018 5:59 am --

witam
niestety maszyna wciąż nie naprawiona plus posypala sie jeszcze mocniej tzn wykoczyl blad ecu , koparka przed zakupem miala naprawiany vecu , wezwalismy serwis w ramach gwarancji i okazuje sie ze naprawa byla przeprowadzona 5miesiecy temu jednakże gwarancja jest na 3 miesiace :wall: :wall: :wall: serwis ma mistrza i zas trzeba gruby chajs wywalic na naprawe ,co wiecej tlumaczymy ze naprawili usterke nie przyczyne plus naprawia komputer ktory puzniej zaplombuja i udziela gwarancji na procesor ktory wymienili czyli jak puzniej moge cokolwiek udowodnic kiedy komputer jest zaplabowany i dojdzie do kolejnej awarii


panowie orjentuje sie ktos z was jak to jest naprawde z gwarancja

marcin 11
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 11 Lis 2011 10:03
  • Miejscowość: Bolków
  • Pochwały: 4

Maszyna: volvo ew160b , volvo vhd 5oska

Firma: P.P.T.U "KAMAR"


volvo 160b

Postprzez Kamal » 23 Maj 2018 16:42

Jeżeli masz pisemną to obowiązuje na tyle co wypisana. Bez tego jest dwa lata. Czujnik zapięty widzi to błędu nie zgłasza.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej