wibako

Koparka gąsienicowa Volvo EC 460

Koparka gąsienicowa Volvo EC 460

Postprzez Scatman1 » 10 Sty 2024 21:16

Witam chciałem zapytać czy ktoś miał taki problem związany z prawdopodobną przyczyną obciążenia silnika maszyny przez nierozłączoną funkcję w rozdzielaczu maszyny bo silnik się kręci ale bardzo ciężko tak jakby był w trybie pracy tak jakby nie rozłączyła się przesuwka w rozdzielaczu i pompa jest cały czas na wydatku blokując silnik silnik się kręci ale bardzo ciężko około 120 niutonometrów siły trzeba użyć i rozrusznik nie ma siły nim kręcić ręcznie idzie on przyrządem stabilnie w dwóch miejscach idzie ciężej tak jakby na obrocie podobno są to objawy które mogą się zdarzyć związane z nie wyłączeniem nie cofnięciem się przesuwki w rozdzielaczu Co powoduje że Pompa jest na wydatku kołyska w pompie się nie cofnęła. Maszyna zgasła bo pracowała na zbyt niskich obrotach prawdopodobnie bo zapalała się kontrolka człowieka ze sztangą operator chciał pracować delikatnie bo maszyna była po awarii chciał na mniejszych obrotach pracować podczas podciągania pełnej łyżki do góry na być może za niskich obrotach taka jest diagnoza ona zgasła i dalsze uruchomienie maszyny było niemożliwe rozrusznik nie był w stanie nie jest w stanie kręcić silnikiem chciałem zapytać co w tym wypadku zrobić jeden człowiek mówi o odkręceniu pompy hydraulicznej i odciągnięciem jej od silnika ale to nie rozwiąże w tym wypadku problemu jedynie stwierdzi że blokuje go pompa myślę że jest to rozwiązanie pracochłonne ale nie dające naprawy sytuacji w drugim rozwiązaniem jakie słyszałem jest to odkręcenie jakiś kapsli na rozdzielaczu nie wiem dokładnie o jakich tu kapslach jest mowa ale tam podobno trzeba zobaczyć czy wszystkie Suwaki są ustawione równo jeżeli któryś jest wychylony to znaczy że rozdzielacz nie wyłączył funkcji pompy Ale czy to prawda nie wiem dlatego pytam się być może bardziej doświadczonych osób żeby nie zrobić głupoty. Miałem też taką opinię żeby próbować kręcić na włączonej hydraulice w trybie awaryjnym odciągając funkcję ale to nic nie pomogło próbowałem i na odciąganiu ramienia i na włączonej jeździe dalej jest problem z kręceniem silnika nawet podłączenie dwóch rozruszników Bo jest tu taka możliwość i podpiąłem je równolegle żeby działały o ba na raz powoduje że wtedy ona kręci silnikiem ale bardzo powoli nie jest w stanie wytworzyć momentu obrotowego do zapalenia silnika i też cały prąd ucieka w rozruszniki na komputerze maszyny ginie napięcie 24 V na zasileniu komputera silnika także taka takie rozwiązanie jest to niemożliwe proszę o kogoś doświadczonego w temacie Co zrobić żeby nie narobić głupot jak można odblokować możliwą nie wyłączoną funkcję rozdzielacza. Mam też opinie żeby odkręcić przewody hydrauliczne dwa grube które odchodzą do od pompy i idą do rozdzielacza wtedy pompa wytworzy ciśnienie które pójdzie do pojemnika z olejem nie będzie blokowała silnika ale też w tym wypadku Wydaje mi się że nie cofnie to funkcji załączonej w rozdzielaczu. Podobno przy pracy na zbyt niskich obrotach maszyny używając funkcji które mobilizują pompę do pełnego wydatku i zadławieniu maszyny przy takim niefachowym używaniu maszyny i zbyt delikatnym traktowaniu na niskich obrotach może tak się zdarzyć i jest to dosyć Powszechny problem który się zdarza jednak nie znalazłem żadnych postów które o tym mówią jeżeli ktoś ma takie doświadczenie i mógłby pomóc Co zrobić w tym wypadku to bardzo proszę o praktyczną poradę jest to Volvo EC 460 z 2011 roku maszyna o wadze 55 ton na gąsienicy błotniaków. Nie było żadnych problemów ani błędów w hydraulice i w innych rzeczach bo były skasowane bezpośrednio po usunięciu awarii maszyna długostała nieużywana poszła do pracy w pierwszy dzień kiedy zaczęła pracę tak jak mówię na zbyt delikatnym traktowaniu przed przez operatora bo nie chciał dodawać za dużo obrotów bo chciał żeby się spokojnie wprowadziła pracę co Wygląda na to że było błędem bo tak jak sądzę silnik miał zbyt małą siłę do pracy na takich parametrach i zadusił maszynę znaczy pompa hydrauliczna zadusiła silnik miała zbyt mały moment obrotowy silnika do danych funkcji załączonych przez operatora Bardzo proszę o ewentualny komentarz lub poradę co zrobić w takiej sytuacji Jak stwierdzić że jest to ten problem wszystkie inne warianty możliwego blokowania silnika sprawdziliśmy i silnik kręci się z jedną siłą która normalnie powinna być w okolicach 20 do 40 nm A jest tutaj około 120 do 140 Nm w tych cięższych momentach kręcenia silnikiem na przyrządzie zmierzone kluczem dynamometrycznym w drugiej maszynie zmierzyliśmy czy to się potwierdza i faktycznie tam Silnik chodzi bez problemu przy sile 20 do 40 nm czyli rozrusznik nie jest w stanie wygenerować takiej siły żeby kręcić tym silnikiem gdyby silnik uległ uszkodzeniu to wówczas przypuszczam żadną siłą byśmy go nie przekręcili a jeżeli już byśmy przekręcili to siła byłaby dużo większa a tutaj kręci się on wykonując pełen cykl pracy na powtarzalnej sile Gdzie w dwóch miejscach tego obrotu jest wyczuwalny większa siła do użycia ale jest to podobno normalne ale tak jak mówię nie znam się na tym i chciałem zapytać szanownych kolegów bardziej doświadczonych w taki niecodziennej dla mnie sytuacji Bardzo proszę o komentarz i ewentualną pomoc dziękuję bardzo z poważaniem Paweł

Scatman1
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 Sty 2024 21:01

Maszyna: Volvo 460 koparka gąsienicowa

Firma: Scatman


Reklama

simmet

Re: Koparka gąsienicowa Volvo EC 460

Postprzez Jamar » 10 Sty 2024 23:38

Masz finezję do lania wody :lol: . Operator nie ma nic do tego, no chyba że złamał któryś siłownik i kawałki utknęły w rozdzielaczu. Ogółem większość tego co napisałeś to totalna bzdura. Zapnij zegary na pompy i sprawdź czy masz problem z silnikiem czy z hydrauliką, ciśnienie nie powinno przekroczyć 40 bar. Jeśli faktycznie rośnie to napisz na której pompie.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1406
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

Re: Koparka gąsienicowa Volvo EC 460

Postprzez Scatman1 » 11 Sty 2024 08:19

Witam dziękuję za odpowiedź czuję się zakłopotany twoim wyrokiem dotyczącym lania wody przeze mnie. To ja sam kopałem tą maszyną i ona zjechała po półrocznej przerwie wywołanej awarią silnika poprzedni silnik się zatarł przez awarie pompy smarującej silnik. W maszynie jest założony drugi silnik wyjęty z innej maszyny która pracowała i nie była z nią żadnego problemu Dokładnie takiej samej. Z uwagi na to pracowałem bardzo delikatny tą maszyną co w tym wypadku Wiem że jest błędem czyli pracowałem na niskich obrotach mając pełną łyżkę po nabraniu kończąc zamykanie łyżki podciągając ramię do góry maszynę zadusiłem a mrugała mi cały czas kontrolka człowieka ze sztangą nie wiedziałem co to oznacza ale teraz wiem że ta kontrolka mrugająca na komputerze w lewym dolnym rogu oznacza pracę maszyną na zbyt niskich parametrach i wszystkie fakty i stwierdzenia jakie użyłem w moim opisie są prawdziwe i nie ma tam żadnych przekłamań celowo Opisałem wszystko bardzo dokładnie bo nie jestem fachowcem w tym temacie natomiast technika nie jest mi obca wielu zagadnieniach dlatego zmierzyliśmy siłę z jaką Trzeba kręcić silnikiem i to że silnik się kręci Bo poprzedni silnik był zatarty i nie dało się go przekręcić żadną siłą. Nie wiem dokładnie o jakim miejscu do mierzenia ciśnienia mówisz jakbyś mógł i miał ochotę podał swój kontakt do siebie numer telefonu to bym zadzwonił byśmy porozmawiali i nie pisząc wiadomości Proszę o informację na maila mojego prywatnego pawel.regulski@scatman.pl dziękuję Paweł

Scatman1
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 Sty 2024 21:01

Maszyna: Volvo 460 koparka gąsienicowa

Firma: Scatman


Re: Koparka gąsienicowa Volvo EC 460

Postprzez czesciarz » 11 Sty 2024 22:46

o chłopie lać wodę to ty rzeczywiście umiesz. kontrolka ze sztangą nie oznacza pracy na zbyt niskich obrotach. kolega dobrze podpowiada żebyś zmierzył ciśnienie. zrobisz to na dwóch króćcach pomiarowych na pompie, po prawej stronie pompy są.

czesciarz
Młodszy operator

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


Re: Koparka gąsienicowa Volvo EC 460

Postprzez kruk76 » 12 Mar 2024 19:50

jak by było zablokowane suwadło maszyna by żyła własnym życiem i zazwyczaj to się dzieje jak była awaria siłownika bądź osprzętu jak wspominał kolega wyżej zdarzają się takie przypadki jeśli zgodnie z twym myśleniem zablokowane suwadło w rozdzielaczu wysterowuje pompę najprościej jest odkręcić i zaślepić przewody ls wtedy nie będzie ciśnienia by pompę wysterować
choć myślę ze to mało realne, miałem zablokowane suwadło ale maszyny nie dławiło tylko czuć było że pod obciążeniem zaraz po uruchomieniu
masz pompę wagonową czy tandem? który to rocznik maszyny?
jaka była przyczyna że zatarł się poprzedni motor i ile motogodzin przerobiła od naprawy?

kruk76
Fizol

Maszyna: volvo 210

Firma: ja


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej