wibako

Olej w paliwie

Moderatorzy: PiatyElement, peckiel

Olej w paliwie

Postprzez Hubik » 12 Paź 2012 10:35

Marka i model maszyny: 316
Rok produkcji: 2000

Zauważyłem ze mam czarne paliwo w zbiorniku i maszyna straciła na mocy, oraz po odkręceniu przewodu wysokiego ciśnienia z pompowtrysku jest słabsze ciśnienie niż na pozostałych, uszkodzona pompka? Silnik deutz 1013e, wymieniać odrazu czy dać do sprawdzenia (warunki polowe)

Awatar użytkownika
Hubik
Operator

  • Posty: 285
  • Rejestracja: 20 Lis 2007 18:17
  • Miejscowość: Mazowieckie, okolice Radomia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Liebherr A316 Cat M312 Atlas 1304


Reklama

simmet

Re: Olej w paliwie

Postprzez lkop » 13 Paź 2012 09:04

Czarne paliwo w zbiorniku nie świadczy o uszkodzeniu układu zasilania, wielokrotnie zdarzało się to w nowych maszynach i Deutz twierdził że nie ma żadnego uszkodzenia choć dało się to usunąć. Piszesz że na jednej sekcji/PLD masz niskie ciśnienie, jakie??
mierzyłeś manometrem?? mierzyłaś dawki na poszczególnych sekcjach?? czy podczas pomiarów miałeś właściwe ciśnienie zasilania na listwie??
Wyklucz po pierwsze układ zasilania (przewody, filtry, pompkę zasilającą,zawór ciśnienia na listwie)
Możesz jeszcze wymontować cewkę gaszenia i zobacz czy listwa chodzi lekko (uważaj by potem właściwie złożyć)

daj znać jak sobie poradziłeś.
Naprawa Maszyn
TO MOJE HOBBY I PASJA
508512921

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Olej w paliwie

Postprzez Hubik » 15 Paź 2012 14:17

Narazie muszę się wstrzymać z tą naprawą, stawiam na uszkodzenie wtrysku, ale nie ma kiedy się za to wziąć, (terminy gonią)
Napewno napisze co i jak

Awatar użytkownika
Hubik
Operator

  • Posty: 285
  • Rejestracja: 20 Lis 2007 18:17
  • Miejscowość: Mazowieckie, okolice Radomia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Liebherr A316 Cat M312 Atlas 1304


Re: Olej w paliwie

Postprzez pzwolak » 16 Paź 2012 11:14

Witam

Olej w paliwie jest nieukiony. Przyczyną przedostawaniem się oleju do Paliwa może byc przyczyną zbyt duży luz na tłoku nurnikowym na samej pompie wtrsykowej. Pompa w połowie zanurzona jest w paliwie i oleju. Olej od paliwa rozdzielony jest uszczelnieniami na pompie. Możesz mieć uszkodzone uszczelnienia samej pompy lub zbyt wyrobione osadzenie pompy w bloku.

pzwolak
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 Lis 2011 16:44

Olej w paliwie

Postprzez mechanior » 17 Paź 2012 13:28

uszczelki na pompach...
nie wiem czy mam rację ale jak znam konstrukcję DEUTZa (nie jestem specem)to pompki nie są zanurzone w oleju tylko smarowane opadowo (i to tylko stopka)
ciśnienie na tłoku nurnikowym jest znacznie wyższe po stronie paliwa więc raczej wyciekało by do oleju a nie odwrotnie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Olej w paliwie

Postprzez g.k. prace ziemne » 09 Lis 2012 21:18

Bywały takie przypadki, że pękał zbiornik oleju hydraulicznego i olej przedostawał się do zbiornika ropy.

g.k. prace ziemne
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 09 Lis 2012 21:12

Maszyna: liebherr 900, Liebherr 912, Jcb 3cx, Schaeff 831,


Olej w paliwie

Postprzez mechanior » 10 Lis 2012 01:02

mają wspólną ścianę? niespotykane...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Olej w paliwie

Postprzez Hubik » 09 Sty 2013 15:52

Pompa zamówiona orginał boscha 900 zł netto, teraz czekamy na przesyłke, kocówki wtrysków również sprawdzone, podobno leją więc też będą założone nowe, a teraz mam pytanie dotyczące zasady montażu pompy jednosekcyjnej, mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to zrobi? podobno jest jakaś zasada. Z góry dziękuję,,

Awatar użytkownika
Hubik
Operator

  • Posty: 285
  • Rejestracja: 20 Lis 2007 18:17
  • Miejscowość: Mazowieckie, okolice Radomia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Liebherr A316 Cat M312 Atlas 1304


Olej w paliwie

Postprzez ma_ni_ek » 21 Lip 2018 09:30

Witam wszystkich chciałem odświeżyć temat. Kolego Hubik czy mógłbys napisać co było przyczyną czarnego paliwa w Twojej maszynie? Pracuje od kilku miesięcy na koparce Liebherr A 314 2002r z silnikiem Deutz BF4M1013EC i zauważyłem również czarne paliwo zarówno w filtrach jak i baku. Raz miałem przypadek że maszyna straciła na mocy ale po wymianie filtrów paliwa i hydrauliki wszystko wróciło do normy. Wtedy też postanowiłem oczyścić bak ale tylko wypuściłem całe paliwo z baku i kilka razy tylko przepłukałem gdyż z braku czasu nie miałem możliwości dokładnego umycia. Po zalaniu czystym paliwem maszyna pracowała przez tydzień na normalnym paliwie po czym znowu zmienił się kolor na ciemny prawie czarny. Podejrzewam że olej silnikowy przedostaje się do paliwa bo muszę uzupełniać stan. Olej silnikowy wywala trochę odma. Czy problem jest gdzieś na uszczelnieniach pompowtrysków paliwa czy w innym miejscu? Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

ma_ni_ek
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 Lis 2011 22:05
  • Miejscowość: Łódzkie

Maszyna: JCB 3CX, Liebherr A 314

Firma: Własna


Olej w paliwie

Postprzez Kamal » 21 Lip 2018 12:34

Temat barwienia paliwa znany i opisywany na forum. Jak masz 12tyś to nie ma problemu da się zrobić. Jak nie to też nie ma problemu. Bo to tylko kosmetyka. Na nic nie wpływa. Żaden z opisywanych dalej przez ciebie problemów nie ma na to wpływu.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Olej w paliwie

Postprzez ma_ni_ek » 21 Lip 2018 21:15

Dziękuje za odpowiedź kolego Kamal. Puki co na razie maszyna pracuje i chciałem się upewnić czy mogę jakoś ten sezon tak przepracować czy lepiej to naprawić żeby się nie naciągnąć później na jakieś większe uszkodzenia i dodatkowe koszy? Silnik faluje mi trochę na obrotach i nie wiem czy to również może być powiązane z przedostawaniem się tego oleju do paliwa czy przyczyna jest w innym miejscu?

ma_ni_ek
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 Lis 2011 22:05
  • Miejscowość: Łódzkie

Maszyna: JCB 3CX, Liebherr A 314

Firma: Własna


Olej w paliwie

Postprzez Kamal » 21 Lip 2018 23:12

Napisał ci te barwione paliwo na nic nie wpływa. Nic a nic. Falowanie to coś innego. Przyczyny różne. Pytanie czy na biegu jałowym czy też podczas pracy.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Olej w paliwie

Postprzez ma_ni_ek » 22 Lip 2018 10:11

Skoro mogę pracować na takim paliwie to w porządku. Po prostu chciałem się upewnić gdyż po konsultacji z pewnym znajomym mechanikiem co majstruje trochę przy różnych maszynach i koparkach stwierdził żeby jak najszybciej to naprawić bo mogą się uszkodzić pompy i maszyna może kiedyś nie odpalić i będzie problem na robocie. Jeśli chodzi o falowanie to silnik delikatnie faluje zarówno na biegu jałowym jak i podczas pracy ale nie ma tragedii na razie da się pracować.

ma_ni_ek
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 Lis 2011 22:05
  • Miejscowość: Łódzkie

Maszyna: JCB 3CX, Liebherr A 314

Firma: Własna


Olej w paliwie

Postprzez lukas76pl » 22 Lip 2018 18:43

Jeżeli chodzi o paliwo to tak jak Ci koledzy odpisywali nie przejmuj się tym. Nawet w nowych silnikach pewna część oleju przedostaje się do paliwa i producent nie uznaje tego jako usterki. Jeżeli chodzi o falowanie to musiałbyś sprawdzić czy na odpiętej lince gazu też będzie falować. Jeżeli tak to problem w regulatorze a jeżeli nie to w maszynie ( czujnik obrotów, siłownik gazu, potencjometr , komputer )
Łukasz 609654134

lukas76pl
Fachoperator

Maszyna: liebherr

Firma: Już własna
serwis, części , filtry LIEBHERR
609654134


Re: Olej w paliwie

Postprzez ma_ni_ek » 22 Lip 2018 20:44

Dobra dziękuję za pomoc. W wolnej chwili spróbuje odpiąć tą linkę od gazu i sprawdzić to falowanie. Pozdrawiam

ma_ni_ek
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 Lis 2011 22:05
  • Miejscowość: Łódzkie

Maszyna: JCB 3CX, Liebherr A 314

Firma: Własna


Olej w paliwie

Postprzez Kamal » 22 Lip 2018 23:07

Zobacz czy regulacja droop pomoże.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej