wibako

Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Moderatorzy: PiatyElement, peckiel

Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 08 Maj 2014 21:37

Marka i model maszyny: Liebherr A900 B koparka kołowa
Rok produkcji: 2000

Witam kolegów:).Mam taką sprawę moja koparka miała teraz dłuższy przestój.Nie pracowała około miesiąca czasu.Dziś rano jak odpalałem maszynę zapaliła od razu ale po chwili zgasła.I nie mogłem jej uruchomić.Sprawdzając po kolej wtryski w dwóch wtryskiwaczach nie było paliwa.Czyli spadło ciśnienie samo.Po odpowietrzeniu tych dwóch wtryskiwaczy koparka zapaliła na dotyk.Przepracowałem 10 h pracowała bez żadnych zarzutów.Zgasiłem ja na półgodziny na przerwę.Po przerwie zapaliła normalnie.Kiedyś za obserwowałem takie zjawisko po kilku dniach postoju maszyny ale zgasła raz drugi i było ok.Dziś bez odpowietrzenia się nie dało jej odpalić.Panowie co jest przyczyną tego zjawiska.Silnik w tej maszynie To Deutz cztery cylindrowy.

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Reklama

simmet

Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 08 Maj 2014 21:39

Jakie oznaczenie motoru?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 09 Maj 2014 19:31

Motor w tej maszynie to Deutz 1012.

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Pomoc Liebherr » 10 Maj 2014 14:19

możliwe że puszcza zaworek zwrotny na pompie i dla tego tak sie stało
Naprawa maszyn LIEBHERR dojazd cała PL 669-304-322

SERWIS MOBILNY na terenie całego kraju

SerwKop@wp.pl

Pomoc Liebherr
Operator

  • Posty: 325
  • Rejestracja: 20 Sty 2012 11:13
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Pochwały: 17

Maszyna: Liebherr


Re: Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 10 Maj 2014 16:33

Więc co z tym robić wymieniać?Założyć dodatkowy zaworek na przewodzie?Czy pozostawić i obserwować?

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 10 Maj 2014 17:14

Możliwe, że pompka wstępna ma swój zaworek, założenie dodatkowego powinno pomóc o ile jest on uszkodzony(w pompce wstępnej).
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Kamal » 10 Maj 2014 21:51

MaxTczew napisał(a):Założyć dodatkowy zaworek na przewodzie?



kowalki napisał(a):Możliwe, że pompka wstępna ma swój zaworek, założenie dodatkowego powinno pomóc o ile jest on uszkodzony(w pompce wstępnej).


Świetny sposób na uszkodzenie układu wtryskowego.
Czy masz filtr wstępny przed pompką paliwa? Jeżeli nie to możesz wyjąc i wyczyść zawór. Chociaż bardziej stawiam na to, że po prostu wysiada ci pompka paliwa. Dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa w układzie podczas pracy silnika. Kolejne pytanie to, jaki masz zawór paliwowy w magistrali 2 czy 5bar? Możesz też mieć drobną nieszczelność w układzie paliwowym przed pompą paliwa. Podczas pracy będzie OK., ale po dłuższym postoju będą problemy. Rysunki wstawię ci jutro lub w poniedziałek za bardzo mnie czas ostatnio goni.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 10 Maj 2014 22:40

Super kolego kamal dzięki za zainteresowanie.:)Tak myślałem że ingerencja jakimś zaworkiem to nie lekarstwo.Skoro fabrycznie go tam nie ma to go być nie powinno.To nie był mój pomysł dla tego zapytałem na forum.

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 10 Maj 2014 23:01

Kamal napisał(a):Świetny sposób na uszkodzenie układu wtryskowego.



Co tam może się uszkodzić jeżeli zaworek zwrotny założymy przed filtrem oraz pompką wstępną paliwa?

MaxTczew napisał(a):Tak myślałem że ingerencja jakimś zaworkiem to nie lekarstwo.Skoro fabrycznie go tam nie ma to go być nie powinno.To nie był mój pomysł dla tego zapytałem na forum.


Zgadzam się z Tobą jak najbardziej, aczkolwiek założenie takiego zaworka pomoga niekiedy ustalić przyczynę awarii, to jest coś w rodzaju kroplówki.

Teoretycznie możesz wymienić pompkę, potem się może się okazać, że to nie to, winny będzie peknięty przewód paliwa w którymś miejscu. I co wtedy?

Zawsze tego typu awarię powinno się zaczynać od sprawdzenia najprostszych rzeczy.
Nie jest problemem napisać - wymień pompkę wstępną, pompy sekcyjne, podstawę filtra...

Dlatego propozycja założenia zaworka zwrotnego powinna być potraktowana jako element diagnostyki...
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 11 Maj 2014 17:06

Ok rozumiem:)

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Re: Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Kamal » 12 Maj 2014 23:18

Syf się leczy nie pudruje. A założenie zaworka to właśnie pudrowanie. Zaworki dostępne w handlu mocno zawężają przekrój paliwa, co prowadzi do kawitacji układu paliwowego i zniszczenia pompek. Oczywiści taki proces może trwać długo i od razu nie zauważysz nic niepokojącego. Ale jednak Najdłuższy znany mi przypadek powodował konieczność wymiany pompek wtryskowych w przedziale 1500-2000h Pompa paliwa w tym silniku jest geratorowa, więc nie ma zaworka zwrotnego. Jest ciśnieniowy. Tak wygląda pompa dla systemu 2bar.
Image
Dla 5bar jest taka sama ma tylko podłożoną podkładkę regulacyjną pod sprężyną, która wymusza otwarcie zaworu przy wyższym ciśnieniu. Sprawne pompy są szczelne. Pomiar ciśnienia dokonujesz w tym miejscu jak na rysunku.
Image
Ciśnienie paliwa obliczasz ze wzoru.

Image
Do tego silnika jest dedykowana specjalna ręczna pompka, która nie powoduje zaburzeń w układzie paliwowym.
Image
Ma duży przekrój wewnętrzny a zaworek ( kulka) jest lekka i bez sprężyny. W gnieździe trzyma ją tylko grawitacja. Dlatego ważne jest aby ją odpowiednio zamontować.
Image
Jak nie masz ciśnienia paliwa to wykonujesz czynności w takiej kolejności jak poniżej aż wróci do prawidłowej wartości.
Napięcie paska klinowego, wymiana filtra paliwa wymiana zaworka paliwa, wymiana pompy paliwa.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 13 Maj 2014 02:35

Kamal napisał(a): Zaworki dostępne w handlu mocno zawężają przekrój paliwa, co prowadzi do kawitacji układu paliwowego i zniszczenia pompek.


To w takim razie trzeba koniecznie uważać na przewody, każde zagięcie, przewężenie powoduje kawitację, nawet zanieczyszczenie które dostanie się do przewodu.

Tylko najdziwniejsze jest to , że za pompką wstępną jest ciśnienie stałe 2 bar lub 5 bez jego spadku aż do sekcji tłoczących. W momencie kiedy pęcherzyk kawitacyjny wydostanie się z przewężenia z zaworu zwrotnego, i przedostaniu się do strefy wyższego ciśnienia, pęcherzyki kawitacyjne gwałtownie zanikają. Średni czas potrzebny do wytworzenia pęcherzyka kawitacyjnego wynosi 0.002[s], natomiast do zanikania 0.001[s]. Więc pęcherzyki pary powstające w tym zjawisku znikają znacznie szybciej , niż powstają. Zjawisko zanikania pęcherzyków jest bardziej intewsywne, im mocniejszy jest wzrost ciśnienia. Oczywiście, w tym momencie nie wykluczam implozji, jest obecna. Jej obecność prowadzi do wżerów kawitacyjnych, prowadzących do uszkodzenia nawet pompy wstępnej, natomiast drobne opiłki metalu , które wydostaną nam się z korpusu pompy wstępnej, zatrzymają nam się na filtrze paliwa. Więc w najgorszym wypadku w tej sytuacji nastąpi uszkodzenie tylko i wyłącznie pompy wstępnej. Obecność wody w paliwie w dużym stopniu podnoszą intensywność powstawania zjawiska kawitacji, tak samo jak przepływ cieczy przez zwężenie, w tym przypadku oleju napędowego, którego jego prędkość jest niewielka, w porównaniu do awarii pomp wodnych o dużym przepływie cieczy po stronie ssawnej.

Odnośnie zaworka zwrotnego nie spotkałem się osobiście z przypadkiem zwężonego przepływu przez niego. Z reguły są one tak skonstruowane , aby był swobodny przepływ. Dobierając odpowiedni do średnicy przewodu, nie powinien spowodować problemów w przepływie. W razie wątpliwośći co do stosowanego zaworka i obecnośći zjawiska kawitacji, można posłużyć się przezroczystym przewodem. W przypadku pojawienia się pęcherzyków gazu , zauważymy je. Wtedy mamy opinię o danym zaworku.

Przy stosowaniu oryginalnego filtra paliwa, oraz jego regularnej wymianie uszkodzenie sekcji tłoczących jest niemożliwe, nie wierzę w to.

Więc, jeśli uszkodzony został kompletny układ wtryskowy, to musiało dojść do rozerwania filtra paliwa, lub został zamieniony dużo tańszym zamiennikiem. Nie wykluczone też jest zaniedbanie speratora wody, której obecność prowadzi praktycznie gwałtownego zniszczenia układu wtryskowego, jednak o tym mało który użytkownik pamięta... tak samo jak w przypadku filtrów, są często przeciągane!

Zakładając, że jest zastosowany oryginalny filtr paliwa, jest założony seperator wody, i ten zaworek zwrotny przed pompą wstępna i filtrem paliwa, ryzyko uszkodzenia pompy wstępnej przez jest praktycznie ZNIKOME, dlatego że Autor tematu jeszcze problemu nie rozwiązał, a moja propozycja z zaworkiem miała służyć tylko do CELÓW DIAGNOSTYCZNYCH , tak jak KROPLÓWKA, podłączamy, badamy, sprawdzamy , silnik pracuje kilka - kilkanaście minut i następnego dnia sprawdzamy czy motor pali na strzała, następnie przywracamy instalację do pierwotnego stanu, tak jak chciała fabryka. Tak jak wcześniej napisałeś, proces Kawitacji jest długotrwały, więc w tym przypadku nie ma mowy o jakimkolwiek niebezpieczeństwie uszkodzenia układu wtryskowego. Tymbardziej że nie zawsze jesteśmy w stanie zabobiec kawitacji, wystarczy że dojdzie do zawężenia przewodu ssawnego lub przedostana się zanieczyszczenia, tworząc zwężkę Venturiego, więc często na to nie mamy wpływu.


Dlatego też zwracajcie uwagę na tego typu rzeczy, dbajcie o układ wtryskowy swoich maszyn, wymieniajcie filtry paliwa nawet cześciej niż zaleca producent maszyny, nie oszczędzajcie na nim, stosujcie tylko i wyłącznie markowe produkty, zwracajcie uwagę też na obecność wody w oleju napędowym!


Kamal napisał(a):Syf się leczy nie pudruje


Ale żeby go wyleczyć, trzeba znać przyczyny jego powstania i starać się zapobiegać jego powstawaniu, co nie? :faja:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 13 Maj 2014 12:26

Witam kolegów :) Bardzo dziękuje za informację.Napewno przydatne,za interesowała mnie opcja podłączenia ręcznej pompki paliwa. W moim silniku jej nie ma jakby była to było by dobrze zawsze można by po dłuższym postoju pod pompować motor.Moje pytanie w jakim dokładnie miejscu się ją montuje, bo na tym rysunku średnio widać.

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 13 Maj 2014 12:46

Odnośnie pompki, jest to może jakieś rozwiązanie, ale ja proponuje Tobie naprawić układ niskiego ciśnienia, znaleść usterkę, przeciek. Założenie pompki, mimo nieszczelnego układu nic nie da, będzie schodziło paliwo, będzie obecność powietrza, mimo że zalożysz pompkę, zawsze część powietrza w układzie będzie. Każdy rozruch silnika w takim stanie może przyczynić się do uszkodzenia sekcji tłoczących. Ten układ wtryskowy jest za drogi w naprawie, aby dokonywać takich rzeczy. Oczywiście, pompkę możesz założyć, zawsze się przyda.

Na 1 rysunku podanym przez Specjalistę KAMALA, pod numerem 2, jest przedstawiona kulka, pełniąca 2 funkcje - utrzymujące odpowiednie ciśnienie pod wpływem naprężenia sprężyny oraz funkcje zwrotną. Prawdopodobnie ona przyczynia się do schodzenia paliwa z układu niskiego ciśnienia.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez ksieciunio » 13 Maj 2014 13:01

pompka jest zintegrowana z filtrem wstepnym paliwa,montowana jest miedzy zbiornikiem a pompka podajaca.
wieczorem gdy ktoras z maszyn wroci zrobie fotke jak wyglada.

Pompka reczna z rysunku nr. 5 jest juz normalnie nie do zdobycia.chyba ze wdeutz chodzi o obudowe nie sama pomke,jeszcze 3-4 lata temu byly do kupienia.chyba ze jakies stare zapasy magazynowe.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Re: Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Kamal » 13 Maj 2014 14:14

Pompka do kupienia w Deutz. Natomiast układ zintegrowany z filtrem jest wyposażana cześć maszyn i tam pompka wygada inaczej.
kowalki, tu rozchodzi się o kawitację pompek wtryskowych a nie pompy paliwa. Zwężenie przekroju przez zawór i sprężynę, która go dociska powoduje Ze pompa nie jest w stanie przetłoczyć przez magistrale wymaganej ilości paliwa tym samym spada ciśnienie. A przy niskim ciśnieniu pompka wtryskowa, która gwałtownie się rozpręża ( krzywka na wałku rozrządu schodzi dość ostro) może wytworzyć spore podciśnienie prowadzące do kawitacji. Zaworek ciśnieniowy paliwa wkręcony w magistralę ma przeciętą kryzę. Brakuj mu tak mniej więcej około 1/3 obwodu. Więc wytworzenie ciśnienia w magistrali wymaga wpompowania w nie ogromnej ilości paliwa. Dlatego nawet na próbę mowie takim patentom stanowcze NIE! Bo za chwilę się okaże, że po założeniu takiego zaworka jest pozornie wszystko OK. maszyna pali działa, ale w krótkim czasie padnie układ HP. A taki pateńciarz jeden z drugim będzie się chwalił na forum, że on to naprawił maszynę za 5zł wstawiając zaworek i chodzi już dobrze pół roku, a taki fachowiec z bożej łaski to chciał go naciągnąć na wymianę pompy paliwa za 500zł + robota. Deutz w warunkach zabudowy wyraźnie precyzuje przekroje przewodów, odległości, wysokość podnoszenia paliwa, jaki i konstrukcje samego zbiornika paliwa. Która jest dość specyficzna dla tego silnika. Pamiętam jak jakieś 16lat temu były jaja w śp. już teraz stoczni Gdańskiej agregatami spawalniczymi jakiejś Hiszpańskiej firmy. Za cholerę to nie chciało chodzić. Obwiniają za wszystko Deutz-a, bo silniki nie chciały chodzić jak należy. Jak się okazało winny był zbiornik paliwa nie spełniający wymogów wyszczególnionych w specyfikacji zabudowy silnika.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 13 Maj 2014 14:47

Kamal napisał(a):kowalki, tu rozchodzi się o kawitację pompek wtryskowych a nie pompy paliwa. Zwężenie przekroju przez zawór i sprężynę, która go dociska powoduje Ze pompa nie jest w stanie przetłoczyć przez magistrale wymaganej ilości paliwa tym samym spada ciśnienie. A przy niskim ciśnieniu pompka wtryskowa, która gwałtownie się rozpręża ( krzywka na wałku rozrządu schodzi dość ostro) może wytworzyć spore podciśnienie prowadzące do kawitacji. Zaworek ciśnieniowy paliwa wkręcony w magistralę ma przeciętą kryzę. Brakuj mu tak mniej więcej około 1/3 obwodu. Więc wytworzenie ciśnienia w magistrali wymaga wpompowania w nie ogromnej ilości paliwa. Dlatego nawet na próbę mowie takim patentom stanowcze NIE! Bo za chwilę się okaże, że po założeniu takiego zaworka jest pozornie wszystko OK. maszyna pali działa, ale w krótkim czasie padnie układ HP. A taki pateńciarz jeden z drugim będzie się chwalił na forum, że on to naprawił maszynę za 5zł wstawiając zaworek i chodzi już dobrze pół roku, a taki fachowiec z bożej łaski to chciał go naciągnąć na wymianę pompy paliwa za 500zł + robota.


Tak, piszesz o przepływie. Zgadzam się z Tobą, ratowanie maszyny za 5 zł nie jest wskazane. Ok.

Tylko nie wierzę, aby zawór zwrotny o srednicy wewnętrznej 10 mm, aż tak gwałtownie zmiejszył przepływ co mogłoby spowodować kawitacje pompek wtryskowych. Zręsztą , jeżeli pompka wstępna wytwarza odpowiednie ciśnienie, bez spadku jego podczas pracy, zwracajać szczególną uwagę na połozenie igły w manometrze, to jest ok. Odpowiednie ciśnienie i przepływ. Co innego , gbyby te ciśnienie faktycznie spadało lub falowało.

A co w przypadku zanieczyszczenia filtra wstępnego przed pompa wstępną? Kiedy właściciel wie, że jest on zanieczyszczony, i pompki się kończą przez kawitację? Jest dużo wiele innych przypadków, nawet bez zakładania tego zaworka zwrotnego. Zresztą, zbyt mały przepływ oleju napędowego objawiałbym się niewłaściwą pracą motoru, choć jest niekonieczne.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez MaxTczew » 13 Maj 2014 17:22

Witam kolegów.Widzę że mój temat z pozoru wydawał się prosty a tak do końca nie jest.Czyli cały szkopuł tkwi w pompie wstępnej paliwa tak?Czy wymieniając zaworek ciśnieniowy coś da widziałem zaworki dostępne w sprzedaży w sklepach z częściami Deutz.Czy generalnie wymienić całą pompkę paliwa i po temacie?Pozdrawiam i czekam na propozycję.Ps miło poczytać fachowego nazewnictwa.:)

MaxTczew
Pomocnik operatora

Maszyna: Liebherr A900 B

Firma: Firma własna:)


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez Coval » 13 Maj 2014 17:33

Jeśli sam zaworek możesz dostać , to go spróboj wymienić. Zwróć szczególną uwagę na powierzchnię do której przylega zawór.

Jeśli masz ochotę na wymianę całej pompy możesz to zrobić, sprawdź połączenia przewodów przy okazji.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Schodzi paliwo z wtryskiwaczy

Postprzez ksieciunio » 13 Maj 2014 19:56

w zasadzie ta pompka (podstawa) jest tylko w deutz dostepna gdyz po numerach bosch znajdziesz tylko sama pompke. nie bede sie spieral,szukalem wychodzac z zalozenia ze nie dam zarobic deutzowi za nic.Pare lat temu byla dostepna jeszcze w boschu.

Pompa zintegrowana z filtrem dla silnika 2012 wyglada tak ,w zasadzie to parker-racor ale w wersji dla deutz podobne mozna znalezc na stronie Parker.Roznia sie pompka zamiast tlokowej jest membranowa.

Image

numer podstawy filtra deutz

Image

numer filtra deutz
Image

zamiennik parkera (a w zasadzie oryginal)

Image

Starsza wersja miala filtr z plastikowa podstawa duzej srednicy ,jednak czesto przy odpowietrzaniu przezroczysta podstawa wskutek cisnienia spadala powodujac wyciek paliwa.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej