Strona 1 z 1

Wtryski d904

PostWysłany: 19 Gru 2016 18:45
przez szczepan84
Marka i model maszyny: liebherr 902r
Rok produkcji: 1992
Numer seryjny: 364-0383

Witam
Tym razem mam problem z zacieraniem sie wtrysków już 3 raz wymieniam po remącie silnika
1 raz 50h oryginał boscha,drugim razem polskie 100h teraz zakłAdam juz 3 komplet
Filtry są czyste zbiornik również stan oleju w silniku się nie zmienia trzyma sały poziom
Miał może ktoś taką sytuację co może powodować zacieranie.

Wtryski d904

PostWysłany: 20 Gru 2016 05:58
przez Coval
Może być :
-tańszy zamiennik filtra paliwa - przepuszcza więcej zanieczyszczeń.
-jakość paliwa
-uszkodzenie pompy wtryskowej/sekcji tłoczących, łuszczenie się elementów odpowiedzialnych za wytworzenie wysokiego
ciśnienia-opiłki wtedy przedostają się do wtryskiwaczy.
-zanieczyszczenie zbiornika
-zbyt późny zapłon - wysoka temp spalania
-uszkodzone turbo - wyższa temp spalania

Czy końcówki mają barwę fioletową?

Re: Wtryski d904

PostWysłany: 20 Gru 2016 19:05
przez szczepan84
Filtr filtrona.
Paliwo z pewnego źródła inne maszyny chodzą bez problemu nowe silniki na pompo wtryskach.
Pompę mam zamiar wymontować i dać do sprawdzenia bo nie wiem co w niej siedzi ale chodzi i pali dobrze na niej.
Zbiornik czysty sam do niego zaglądałem przy remoncie na wiosnę.
zapłonu nie przestawiałem ale nie wiem czy ktoś wcześniej tego nie zrobił.
Turbo po regeneracji.
Końcówki nie sa fioletowe nie przegrzane.
Dzisiaj mialem już montować wtryski ale okazało się ze nakrętka przytrzymująca koncówke rozpylacza pekła i dalej czekam na części
Zanim doszło do remontu silnika to własnie przez turbinę silnik wymagał remontu dobrze że udało się do zgasić czy w tedy coś mogło sie z zapłonem samo przestawić.

Wtryski d904

PostWysłany: 22 Gru 2016 14:23
przez Coval
szczepan84 napisał(a):Zanim doszło do remontu silnika to własnie przez turbinę silnik wymagał remontu dobrze że udało się do zgasić czy w tedy coś mogło sie z zapłonem samo przestawić.



Nie.

Re: Wtryski d904

PostWysłany: 24 Gru 2016 15:10
przez szczepan84
Po zmianie koncówek wtryskiwaczy maszyna pracuje dobrze utrzymuje stale obroty nawet pod obciążeniem.
Mam taki przycisk na pulpicie sensor jak ustawię gaz recznie po włączeniu sensora jak nie dotykam joysticków to obroty same spadaja ale silnik wtedy tak faluje nie chodzi równo tak jak jest ustawiony na recznym gazie czy tu może być jakaś przyczyna
zacierania się wtrysków.

Wtryski d904

PostWysłany: 25 Sty 2017 23:04
przez Pomoc Liebherr
zobacz czy cięgno od gazu nie ma luzu być może ono faluje

Wtryski d904

PostWysłany: 17 Maj 2017 12:44
przez szczepan84
Dużo używałem sensora na pulpicie i wtedy na wolnych obrotach falują obroty.
Po zmianie koncówek wtryskiwaczy już tego nie używam więc zobaczymy co będzie teraz.

-- 17 Maj 2017 13:44 --

Co do cholery może być przyczyną zacierania się wtryskiwaczy co 100 godzin szlach je trafia nikt nie maił takich problemów

Wtryski d904

PostWysłany: 17 Maj 2017 19:39
przez MARIO/MECALAC
Wyczyść cały układ paliwa wraz ze zbiornikiem. Dziwne że pompa działa.

Wtryski d904

PostWysłany: 17 Maj 2017 22:10
przez auto-wag
obstawiałbym pompę wtryskową...... zrób jeszcze taki test kolego; weź wstaw jakiś prosty dokładny filtr na rurce przelewowej z wtrysków do zbiornika paliwa np: http://www.motorstore.pl/7413-thickbox_ ... CZYSTY.jpg ; i weź mały magnes najlepiej neodymowy przymocuj do tego filtra i popracuj z trochę na maszynie, później odczep magnes i zobaczysz czy będą bardzo drobne zanieczyszczenia metaliczne wewnątrz filterka. Jeśli coś znajdziesz to pompa do regeneracji + płukanie całego układu paliwowego + wtryski + filtr paliwa.

Re: Wtryski d904

PostWysłany: 18 Maj 2017 21:24
przez szczepan84
No waśnie jeśli to wina pompy to dlaczego chodzi pali na dotyk nic nie pokazuje że to pompa
dzisaj zamąntowałem nowe wtryski silnik cyka ani dymu nic jutro będę pracował kilka godzin zakupiłem ten filter więc zrobię tak jak mi radzisz a jak nie to i tak wyciągnę pompę i dam do sprawdzenia.

Wtryski d904

PostWysłany: 19 Maj 2017 16:05
przez auto-wag
Kolego różne przypadki się zdarzają..... A czy masz to falowanie obrotów na biegu jałowym po włożeniu nowych wtrysków? Sprawdź jeszcze czy masz olej w pompie wtryskowej, nie pamiętam jak tam jest dokładnie bo możesz mieć smarowanie pompy olejem silnikowym. Dobrze byłoby jakbyś zrobił filmik jak zapala na zimnym i jak pracuje na wolnych obrotach jak jest ciepły. Acha, jak silnik pracuje dotknij naraz palcami tych rurek wysokiego ciśnienia od pompy zasilających wtryski, powinieneś wyczuć takie "cykanie" charakterystyczne i czy na wszystkich rurkach podobnie "cyka"

Wtryski d904

PostWysłany: 25 Maj 2017 06:39
przez szczepan84
Tak jest falowanie na biegu jałowym jak sa nowe koncówki to jest lepiej z czasem coraz bardziej faluje
chyba tak z silnika się smaruje
Zapala bardzo dobrze na zimnym i pracuje równo pod obciązeniem
sam nie wiem szkoda tych koncówek które zamątowałem teraz może zdemątować pompę dać do sprawdzenia będzie to mniej kosztować bo tylko regeneracja pomby będzie a wtryskiwacze sa nowe

-- 25 Maj 2017 07:39 --

Wiec tak pompa jest sprawna sprawdzana na stole koncówki wtryskiwaczy zostały zregenerowane i wymienione przekladki co więcej nie chciał mi powiedzieć ale mają chodzić powiedział tyle wiem zobaczymy w praniu jedziemy montować

Wtryski d904

PostWysłany: 25 Maj 2017 12:21
przez auto-wag
no to ciekawe co on tam naprawiał, trzeba było wziąść protokół kontrolny albo jakiś wydruk z pracy pompy i wtrysków po regeneracji, a w ogóle dostałeś na nie jakąś gwarancję?

Re: Wtryski d904

PostWysłany: 26 Maj 2017 06:59
przez szczepan84
Nie mam pojecia co on tam robił powiedział że będa teraz chodzić
A jaki powinien być kąt zapłonu w tym silniku po ustawieniu pompy byl opuźniony jeśli powinien być tak jak w innych dieslach 20 stopni

Wtryski d904

PostWysłany: 26 Maj 2017 14:03
przez lukas76pl
26 stopni +/- 1

Re: Wtryski d904

PostWysłany: 27 Maj 2017 21:10
przez szczepan84
Ustawiłem zapłon na 26 i jak silnik chodzi tak żywo ale jak pracuję ramieniem czy jadę to tak jak by bardziej odczuwał każdą funkcję hydauliczną silnik nie wiem czy to ma tak być na 20 stopniach nie było tego tak czuć silnik nie odczuwał jak opciążałem hydraulikę

Wtryski d904

PostWysłany: 27 Maj 2017 22:55
przez lukas76pl
Taki zapłon przewiduje producent silnika. Możesz się troszkę pobawić, np. spróbuj na 24 ale być może przy odpowiednio ustawionym zapłonie warto by było przeregulować hydraulikę. Może tu jest problem chyba że przy regulacji zapłonu coś się przytkało w układzie paliwowym. Sprawdź czy może gdzieś nie ma jakiejś nieszczelności

Wtryski d904

PostWysłany: 29 Cze 2017 23:50
przez Coval
szczepan84 napisał(a):Co do cholery może być przyczyną zacierania się wtryskiwaczy co 100 godzin szlach je trafia nikt nie maił takich problemów


Wszystkie 4 się zacierają? Daj foto tych wtryskiwaczy.

Wtryski d904

PostWysłany: 30 Cze 2017 19:24
przez szczepan84
Już temat ogarnołem źle ustawiony zapłon był przyczyną przegrzewania się układu paliwowego
zamontowałem zewnętrzy cyjnik temperatury na bloku silnika prze ustawieniem zapłonu temperatura była na bloku 96stopni a po ustawieniu według lukas76pl który mi podał fabryczne ustawienia temp zeszła na 76 silnik teraz pracuje lepiej słychać że ma moc

Wtryski d904

PostWysłany: 30 Cze 2017 23:13
przez Coval
No to podziękuj koledze :)