02 Kwi 2017 15:21
02 Kwi 2017 15:59
02 Kwi 2017 18:08
11 Kwi 2017 21:49
Atl napisał(a):arturhhh napisał(a):Mam pytanie ,po co w zbiorniku hydraulicznym jest sprężone powietrze?
Pompa wielotłoczkowa nie może zasysać oleju, podczas pracy można w ciągu sekundy zwiększyć jej wydajność do maksimum.
Wyobraź sobie że taka pompa przy 1 tys obrotów na minutę może pompować 75 litrów oleju pod ciśnieniem np 320bar ale oleju musi mieć podane wystarczająco dużo bo inaczej będzie się wytwarzać próżnia, co prawda tylko w jakiejś części sekundy, przez co tworzą się mikro zatarcia co ma wpływ na trwałość pompy. Tak więc powietrze jest po to by dosłownie wpychać olej do pompy.
W Atlasie jest dodatkowy kompresor lub powietrze pod ciśnieniem jest brane z ciśnienia doładowania turbosprężarki. W innych maszynach jest zawór jednokierunkowy na zbiorniku oleju i gdy wykonujesz ruch poziom oleju spada i zasysane jest powietrze a zawór ten gdy poziom wzrasta nie pozwoli by to zassane powietrze wyleciało na zewnątrz i tak wytwarza się nadciśnienie w zbiorniku.