Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Podcisnienie w zbiorniku hydraulicznym

02 Kwi 2017 15:21

Marka i model maszyny: Liebherr 308
Rok produkcji: 2004

Witam.
Proszę o podpowiedz odnośnie podciśnienia w zbiorniku hydraulicznym. Zaznaczam , że maszyna stała nie pracując 3 dni, chciałem dolać do niej olej hydrauliczny ponieważ na miarce nic nie było widać. Po odkręceniu śrub górnej zaślepki na zbiorniku zauważyłem nagłe spiętrzanie się oleju hydr. Poziom oleju automatycznie się podniósł i nie trzeba było nic dolewać. Jaka może być przyczyna podciśnienia. Pragnę dodać ,ze mam tez problem z jazdą jest ona bardzo wolna(na biegu szosowym około 5km/h)Czy ma to jakiś wpływ na jazdę ?Czy wystarczy wymienić sam odpowietrznik w zbiorniku? Gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam

Re: Podcisnienie w zbiorniku hydraulicznym

02 Kwi 2017 15:59

Odpowietrzenie zbiornika nie załatwi ci szybszej jazdy.

Re: Podcisnienie w zbiorniku hydraulicznym

02 Kwi 2017 18:08

Jeżeli chodzi o zbiornik to raczej powinno w nim być nadciśnienie a nie podciśnienie. Spróbuj wymienić odpowietrznik ale tak jak napisał kolega powyżej nie pomoże Ci to w szybkiej jeździe. Tutaj trzeba pomierzyć ciśnienia i spróbować przeregulować pompę ale do tego już są potrzebne odpowiednie narzędzia. Jeżeli masz manometry to zmierz ciśnienie na rozdzielaczu. I jeszcze pytanie jak maszyna się zachowuje na wolniejszych biegach, czy jest reakcja na załączenie żółwia

Podcisnienie w zbiorniku hydraulicznym

11 Kwi 2017 21:49

Mogę się mylić, ale jeśli po odkręceniu poziom oleju podniósł się, to znaczy, że w zbiorniku było raczej nadciśnienie (powietrze o ciśnieniu większym od atmosferycznego naciskało na lustro oleju, przez co obniżył się jego poziom), a czemu tak jest wyjaśnia post z tematu o Atlasie, ale dotyczy to też innych koparek
Atl napisał(a):
arturhhh napisał(a):Mam pytanie ,po co w zbiorniku hydraulicznym jest sprężone powietrze?

Pompa wielotłoczkowa nie może zasysać oleju, podczas pracy można w ciągu sekundy zwiększyć jej wydajność do maksimum.
Wyobraź sobie że taka pompa przy 1 tys obrotów na minutę może pompować 75 litrów oleju pod ciśnieniem np 320bar ale oleju musi mieć podane wystarczająco dużo bo inaczej będzie się wytwarzać próżnia, co prawda tylko w jakiejś części sekundy, przez co tworzą się mikro zatarcia co ma wpływ na trwałość pompy. Tak więc powietrze jest po to by dosłownie wpychać olej do pompy.
W Atlasie jest dodatkowy kompresor lub powietrze pod ciśnieniem jest brane z ciśnienia doładowania turbosprężarki. W innych maszynach jest zawór jednokierunkowy na zbiorniku oleju i gdy wykonujesz ruch poziom oleju spada i zasysane jest powietrze a zawór ten gdy poziom wzrasta nie pozwoli by to zassane powietrze wyleciało na zewnątrz i tak wytwarza się nadciśnienie w zbiorniku.
Wyślij odpowiedź