Strona 1 z 1

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 05 Mar 2018 19:57
przez Krzysiek366
Marka i model maszyny: Liebherr A311
Rok produkcji: 2007

Witam,

Niedawno zakupiłem w/w maszynę i mam pytanie o obrót mianowicie przy nagłym przechyleniu dżojstika w lewo lub prawo słychać uderzenie, tak samo kręcąc się w koło pełną prędkością i puszczając dzojstik rownież, lub gdy nagle z prawej strony skrecimy w lewo w celu szybkiego zahamowania, jest to coś podobnego do luzu na półośkach w samochodzie gdy jedziemy ze stała predkoscią np. Na 3cim biegu i odejmiemy nagle gazu i dodamy to mamy podobny stukot..
Lecz gdy podniesiemy się na lyżce i energicznie dajemy prawo lewo to luzu ani stuku nie ma...
Pytanie do was jeśli to luz na obrocie to czy wymiana zębatek to ciężka sprawa ?

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 06 Mar 2018 12:55
przez dawidg2
Wysuń ramię na maksa i zobacz ile jest luzu. Druga sprawa sprawdź czy masz dobrze dokręcony reduktor obrotu.

Tak propo stuk jakiś zawsze będzie ze względu na pasowanie zębów i ich zużycie.

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 06 Mar 2018 17:44
przez Krzysiek366
Luzy na wyciagnietym ramieniu jest malutko..

A powidz mi bo gdzies tez czytałem o tym reduktorze obrotu, gdzie to szukać?
To tej ten wyglądjacy jak silnik hydrauliczny wchodzący w doł, mniej wiecej na środku kolumny obrotu ?
Trzeba coś rozkręcać czy ma on śruby na około i jen dociągnąć ?

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 06 Mar 2018 17:50
przez dawidg2
Tak tam gdzie silnik hydrauliczny, umiejscowienie to nad wieńcem albo od środka albo od zewnątrz. Dokręcić samo mocowanie tzn bardziej je sprawdzić bo to może być jedna z przyczyn. Potem mogą być luzy w reduktorze.

Re: Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 07 Mar 2018 03:05
przez rado735
Sworzeń siłownika wychyłu ramienia- ten przy kolumnie obrotu, może być gniazdo sworznia wybite.

Re: Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 07 Mar 2018 20:41
przez lukas76pl
Tak jak kolega napisał sprawdź mocowanie bo może się luzować a na marginesie to nie wolno pracować na kontrze. Zobacz jaki jest olej w przekładni obrotu. Jeżeli jest w porządku to radziłbym Ci wyciągnąć silnik obrotu i zajrzeć do przekładni bo może komuś się coś posypało i do sprzedaży poskładał na sztukę ( dorobione elementy ? )

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 07 Mar 2018 22:26
przez Krzysiek366
Olej w przekładni obrotu to ten biały zbiorniczek obok ramienia zamykany na kluczyk tak ?

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 08 Mar 2018 18:35
przez Pisak312
Kolego.znalazłes przyczyne ? Mam taki sam problem.w 316 fajnie byloby wiedziec jak skonczylo sie to u Ciebie

Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 08 Mar 2018 19:44
przez lukas76pl
Tak kolego ale w zbiorniczku możesz nie zauważyć pewnych rzeczy. Dobrze byłoby upuścić z dna przez korek spustowy. Pod ramą nadwozia między silnikiem a obrotem jest taka mała klapka, jak ją odkręcisz to tam jest spust.

Re: Stuknięcie przy nagłym obrocie/zmianie kierunku A311

PostWysłany: 13 Mar 2018 11:36
przez madej_t
Miałem podobny problem w R944,strasznie stukało w obrocie. Pomogło obfite przsmarowanie obrotu.Póki co 1500h przepracowane i jest ok.