Strona 1 z 1

Wymiana oringów pod tulejami

PostWysłany: 15 Kwi 2018 12:55
przez MichuBR
Marka i model maszyny: Liebherr A904B
Rok produkcji: 1998
Numer seryjny: 6656176

Witam.

Opiszę w skrócie mój problem.

Rok temu zakupiłem w/w koparkę. Miała delikatne wycieki płynu chłodzącego spod głowic. Pracowałem tak do tej pory. Płynu ubywało około 1 litr na tydzień). Mam chwilową przerwę, więc zrzuciłem głowice, a tam niespodzianka, płyn owszem wycieka, ale nie spod uszczelek, tylko pomiędzy tulejami a blokiem. Wyciągnąłem tuleje i górne oringi spalone, nawet nie dało się ich zdjąć, rozsypały się po prostu. Dolne oringi trzymały, płyn chłodzący nie przedostawał się do oleju.

I teraz moje pytanie: czy wystarczy sama wymiana kompletów oringów, czy pod górny oring trzeba dodać jakieś uszczelnienie typu hermetic? Tuleje nie maja śladów korozji pod kryzą, rowek w którym siedzi oring też w super stanie, blok również w bdb stanie. To samo jeśli chodzi o wyżłobienia na dolne oringi, nie ma śladów korozji. I gładźie w bloku też w porządku.

Silnik jaki mam w koparce to: D 924 TE 135KM.

Proszę o radę, bo wolny czas już się kończy a maszyna w proszku..

Pozdrawiam.

Wymiana oringów pod tulejami

PostWysłany: 15 Kwi 2018 15:08
przez zeppelin zm 15
Górne oringi zazwyczaj siadają w pierwszej kolejności. Wystarczą tylko nowe oringi bez żadnych klejów. Ewentualnie czymś je delikatnie zatluścić aby się nie zcieły podczas montażu.

Re: Wymiana oringów pod tulejami

PostWysłany: 15 Kwi 2018 19:52
przez MichuBR
Dzięki kolego. Tak myślałem, ale zbyt dużo roboty, lepiej się upewnić niż popełnić błąd:)

Wymiana oringów pod tulejami

PostWysłany: 15 Kwi 2018 20:43
przez zeppelin zm 15
Dokładnie :ok: