Strona 1 z 2

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 23 Kwi 2018 10:59
przez krzysiek_ks2
Marka i model maszyny: Liebherr
Rok produkcji: 1998
Numer seryjny: 5954791

Witam 

Wzrasta mi poziom oleju silnikowego, jest około 0,5 cm więcej od stanu. Przy ostatniej wymianie też było to już troszkę ponad stan. Obecnie przepracowane 15700mth, ostati serwis robiłem 15000mth wymiana filtrów kmpl. plus olej w silniku i hydraulice. Płyn chłodzący czysty stan w normie, mazi nie widać, ropa w zbiorniku paliwa czysta. Czy jest jakieś miejsce którędy olej hydrauliczny może się przedostawać do silnika (olej hydr 15w40 ten sam co w silniku). Dodam że zauważyłem jeszcze na miarce zbiornika hydraulicznego, że lekko pieni się olej rano i po około pół godziny przestaje. Silnik BF4M 1013E, Liebherr A900 5954791.

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 23 Kwi 2018 20:17
przez donlucjano
pompa zębata

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 24 Kwi 2018 11:03
przez krzysiek_ks2
Mam przekrój tej pompy zębatej, spójrz czy chodzi tylko o wymianę pierścienia uszczelniającego nr. 30? Czy demontując pompę są jakieś uszczelnienia lub części które warto wymienić?

Po umyciu pompy widzę delikatny wyciek/pocenie się spod obudowy nr. 31 przez uszelkę nr 18 - oleju silnikowego. Czy wymienić tylko pierścień uszczelniający ,bo chcący wymienić papierową uszczelkę muszę rozkręcić pompę.

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 25 Kwi 2018 06:26
przez Kamal
To nie pierścień jak podejrzewam tylko o-ring. A ty masz simering do wymiany. Tu go nie widać jest za klinem.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 25 Kwi 2018 12:32
przez krzysiek_ks2
Ok, czyli sama wymiana simeringu plus ten ewentualnie oring. Czy wymieniać również uszczelkę nr 18? tylko wtedy muszę rozkręcić pompę, bo podejrzewam te długie śruby skręcają dwie części pompy.

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 25 Kwi 2018 15:39
przez Kamal
Nie musisz.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 26 Kwi 2018 12:16
przez krzysiek_ks2
Ok, przez ten simering mam nieszczelność i olej hydrauliczny podnosi stan oleju w silniku jak przypuszczam. Przez tą uszczelkę papierową wychodzi olej silnikowy na blok, chodzi mi o to czy za jakiś czas olej hydrauliczny z pompy nie będzie się przedostawał z drugiej strony uszczelki papierowej na blok jak już przepuszcza.

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 26 Kwi 2018 12:19
przez Kamal
Przy demontażu oceniasz.

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 26 Kwi 2018 22:11
przez lukas76pl
Koledzy dość wyczerpali temat ale jeszcze nie ma wzmianki czy ropa nie idzie do oleju. To jest 1013 i może się tak dziać. A na marginesie 700 mtg bez wymiany oleju to lekka przesada

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 26 Kwi 2018 23:35
przez Kamal
lukas76pl napisał(a): ale jeszcze nie ma wzmianki czy ropa nie idzie do oleju. To jest 1013 i może się tak dziać.

Bzdura, brak możliwości. Teoretycznie jest, w praktyce nie możliwe.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 27 Kwi 2018 20:59
przez lukas76pl
Kolego Kamal z całym szacunkiem ale przez oringi na pompach wtryskowych bardzo często przedostaje się ropa do oleju. To jest 1013 i ze znaczka przy Twoim opisie wnioskuję że siedzisz mocno w tych silnikach. Spróbuj kiedyś nie wsadzić dolnego oringa do pompy i zobacz co się dzieje. Prosto po rozrządzie leci do miski olejowej. To samo gdy oringi się przegrzeją i stwardną.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 27 Kwi 2018 21:23
przez Kamal
lukas76pl napisał(a):Kolego Kamal z całym szacunkiem ale przez oringi na pompach wtryskowych bardzo często przedostaje się ropa do oleju.


Nie często tylko nigdy. Na dole są dwa. Więc jak już ma puścić ten jeden co jest na górze. Ale nie puszczają. Nawet ten jeden na górze.

lukas76pl napisał(a):Spróbuj kiedyś nie wsadzić dolnego oringa do pompy i zobacz co się dzieje.


Jaja sobie robisz? Nie wsadzasz części i coś cię dziwi. Czy raczej zmusza do twierdzenia że często. ?
Drugi jest tak na wszelki wypadek. By wykluczyć dostanie się paliwa do oleju. Jeden wystarczył by w zupełności. Drugi jak pisałem jest nadmiarowy.

lukas76pl napisał(a): To samo gdy oringi się przegrzeją i stwardną.
[/quote]
Bez szansa to oringi fluorowe. Odporne na ponad 200°C. Silnik stanie z przegrzania, a one będą miękkie. Pompki możesz wkładać i wyciągać. Nawet bez wymiany tych oringów. A one będą dobre.

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 28 Kwi 2018 04:50
przez kysa
Pewnie krzywo maszyna stała jak mierzyleś poziom oleju, zmień olej i sprawdzaj częściej niż przed wymianą.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 02 Lip 2018 22:25
przez krzysiek_ks2
Dzięki za podpowiedzi, najpierw chciałem zacząć od pompy zębatej bo tam widzę nieszczelność, a z wymianą oleju to pomyliłem się literowo - serwis olejowy robiłem przy 15500 mth, wymiany robię co 500 mth, a co do uszczelki papierowej to przy demontażu i tak jej stanu nie ocenie zbytnio bo muszę rozkręcić pompę, a na simeringu na pewno przepuszcza bo olej silnikowy tamtędy wychodzi, więc co do podnoszenia się stanu oleju od tego chciałem zacząć. Stan oleju sprawdzam zazwyczaj codziennie już z przyzwyczajenia a koparkę ustawiam w poziomie do sprawdzenia stanów.

-- 02 Lip 2018 22:25 --

Witam ponownie
Mam zdemontowaną pompę i pytanie czy ściągając zębatkę będzie dostęp do simeringu?
bo jak narazie nie mam ściągacza do koła zębatego więc stanąłem z wymianą. Mam inne rysunki jeszcze może się komuś przydadzą więc zamieszczam. Po tych rysunkach widać na jednym simering nr 3 od zewnątrz, a kolega pisał o jakimś klinie że za nim znajduje się simering, czy muszę obudowę 31 odkręcić od 10 tak jak na pierwszym zdjęciu, żeby się dostać do niego?
20180702_211547.jpg

2.jpg

3.jpg

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 02 Lip 2018 23:08
przez Kamal
Żębatka bez ściągacza zejdzie. Na parę sposobów.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 03 Lip 2018 08:25
przez krzysiek_ks2
No nie wiem, to podaj sposób na demontaż, ściągacz już zamówiłem w razie czego, a powiedz mi jak już wymieniałeś simeringi na takiej samej pompie czy wymianę zrobię od strony koła zębatego?

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 03 Lip 2018 10:08
przez Kamal
Nie przesadzasz z tymi sposobami?
Można wbić klin pod zębatkę, można wziąć dwa śrubokręty użyć jak klina, można skręcić w imadło zębatkę przez dwa drewienka i puknąć w śrubę mocującą. Oczywiście przez nakrętkę by gwintu nie uszkodzić.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 03 Lip 2018 10:44
przez krzysiek_ks2
Już próbowałem paru metod oczywistych wcześniej na busie ale nawet jej nie ruszyłem, mniejsza z tym poradzę sobie ze ściągnięciem, powiedz mi jak już wymieniałeś simeringi na takiej samej pompie czy wymianę zrobię od strony koła zębatego?

Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 03 Lip 2018 12:48
przez Kamal
Tak z zewnątrz. Niektóre pompy udziwnione, seger i podkładkę trzeba było wyciągnąć.

Re: Wzrasta poziom oleju silnikowego

PostWysłany: 03 Lip 2018 23:31
przez krzysiek_ks2
Simering wymieniony, dzięki kolego za wskazówki, powiedz mi jeszcze jak możesz bo założyłem koło zębate i dokręciłem nakrętkę kluczem udarowym i czy jest to jakoś określone z jaką siłą dokręcić to koło zębate. Na rysunkach nie mam opisane, czy jest to istotne?