wibako

L- 551 Świeca płomieniowa i zawór amortyzujący łyżkę.

Moderatorzy: PiatyElement, peckiel

L- 551 Świeca płomieniowa i zawór amortyzujący łyżkę.

Postprzez MaciejL » 19 Cze 2019 12:19

Marka i model maszyny: Liebherr 551
Rok produkcji: 1997

Szanowni koledzy 2 problemy.

Świeca płomieniowa uruchamia się po przejechaniu 20m od odpalenia. Sterownik świecy dostaję sygnał. Czy może to być wadliwa praca sterownika? Czy macie może schemat elektryczny tej maszyny?

Amortyzator osprzętu nie działa poprawnie. Zawór jest nieszczelny co wiąże się z tym, iż osprzęt opada bez materiału w łyżce 0.5m a z włączoną funkcją amortyzacji osprzętu opada do ziemi. Podczas przełączania słychać i czuć lekki puknięcie. Gdzie znajduję się ten zawór od amortyzacji osprzętu?

Dodam jeszcze, że siłowniki od podnoszenia osprzętu były nieszczelne. Nieszczelność ta została usunięta i pojawił się problem z opadaniem osprzętu.

MaciejL
Pomocnik operatora

  • Posty: 81
  • Rejestracja: 07 Lis 2015 19:23

Maszyna: Liebherr 508 Stereo 2 plus 1 2003r.

Firma: Budimex


Reklama

simmet

L- 551 Świeca płomieniowa i zawór amortyzujący łyżkę.

Postprzez lukas76pl » 20 Cze 2019 13:02

Z Twojego opisu wynika że po uszczelnieniu siłowników ( wyciek na zewnątrz czy przeciek wewnętrzny ) zaczął się problem z opadaniem czyli raczej tu bym szukał przyczyny. A sterownik świecy to taki drut oporowy ( sprężynka w izolatorze ) pod tablicą wskaźników lub w okolicy przekaźników. Sprawdź fizycznie na silniku czy jest dokładnie tak jak mówisz bo Liebherr w starszych modelach miał działanie odwrotne - dopiero po zagrzaniu się świecy kontrolka się zapalała i po odpaleniu gasła. Zapnij mienik na świecę i sprawdź.
Łukasz 609654134

lukas76pl
Fachoperator

Maszyna: liebherr

Firma: Już własna
serwis, części , filtry LIEBHERR
609654134


L- 551 Świeca płomieniowa i zawór amortyzujący łyżkę.

Postprzez MaciejL » 23 Cze 2019 22:20

Wyjaśnię od początku jak było.

Ładowarka miała zdemontowany sterownik od świecy płomieniowej(kiedyś ktoś go wywalił. dlaczego? nie wiem), a przewód elektryczny do świecy był przecięty. Chłopaki rekonstruowali ten sterownik i poprowadzili kable do świecy, aby ona znów mogła działać. Pomimo problemów udało się im go zamontować i zaprogramować. Tak myśleli że został dobrze ustawiony...
Kontrolka od świecy odpalała się w momencie przekręcenia kluczyka w prawo na pozycję nr 1. Kontrolka w tym momencie zaczynała świecić i następowało grzanie świecy. Pan który ją montował mówił aby trzymać tak kluczyk 20 sekund i po tym czasie przekręcić kluczyk dalej na pozycję do odpalenia. Wtedy dawka paliw szła i silnik uruchomiony. To było wszystko ładnie.
Problem zaczął się jak przejechałem 20 m i kontrolka od grzania zaświeciła się sama :\
Panowie zaczęli się zastanawiać skąd świeca dostała sygnał aby znów grzać. Być może problem jest w sterowniku? Nie wiem.

-- 23 Cze 2019 21:20 --

Siłowniki od podnoszenia osprzętu miały wyciek zewnętrzny. Chłopaki uszczelniali te 2 siłowniki ale również grzebali przy wentilbloku. Był nieszczelny bądź coś takiego, a już kiedyś był remontowany przez firmę Hydrotor. Na dodatek wymieniali poprzecierane przewody i uszczelniali to co nie wymagało wymiany. Wszystko to ładnie po uszczelniali lecz problem pojawił się z opadającym osprzętem... Bez materiału w łyżce osprzęt opadał 0.5m... Mało tego. Po włączeniu opcji amortyzacji osprzętu podczas jazdy było czuć i słychać lekkie puknięcie, tak jakby jakiś zawór czegoś nie domknął. Nigdy wcześniej przed remontem tego nie było. Po włączeniu tej opcji osprzęt z samej góry opadł na sam dół łagodnie i bez pośpiechu, tak jakby gdzieś była malutka nieszczelność i olej pomału się przelał z siłowników. Hydraulika była zimna, więc w momencie rozgrzania oleju opadanie będzie szybsze. Zastanawiam się czy to puknięcie podczas włączania i wyłączania tej funkcji amortyzacji osprzętu nie ma własnie wpływu na to opadanie. Nigdy takiego pukania i lekkiego szarpnięcia nie było, a funkcja ta działała bezproblemowo. Chłopaki nawet nie wiedzieli gdzie ten zawór może się znajdować to podłączyli multimetr i szukali sygnału po czujnikach, dokąd on idzie aby zlokalizować ten zawór.

MaciejL
Pomocnik operatora

  • Posty: 81
  • Rejestracja: 07 Lis 2015 19:23

Maszyna: Liebherr 508 Stereo 2 plus 1 2003r.

Firma: Budimex


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej