wibako

KOMATSU koparka - problem z jazdą...

KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez ziarek » 01 Lip 2013 17:13

Mi serwisan Komatsu powiedział, że mam do wymiany oba silniki jazdy.. Cena - 97.000 zł netto :) Dziwi mnie trochę fakt, że wielu z Nas ma bardzo podobny problem, więc nie bardzo chce mi sie wierzyc, aby to byla wina silnikow. Na moje oko to bedzie jakas prosta sprawa, tylko nalezy trafic na madrego serwisanta.
ziarek

ziarek
Młodszy operator

  • Posty: 191
  • Rejestracja: 03 Maj 2008 20:19
  • Miejscowość: Kraków

Maszyna: CAT M322C MH, Komatsu PC290-8, JCB 8018

Firma: Kopaczka


Reklama

simmet

Re: KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez Cortez » 01 Lip 2013 20:19

A ze sie tak zapytam to kto u ciebie był i skad :?:

Cortez
Młodszy operator

Maszyna: Volvo

Firma: V.D.V


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez ziarek » 01 Lip 2013 20:23

Serwis z Lublina, bylem w delegacji i byli pod reka.
ziarek

ziarek
Młodszy operator

  • Posty: 191
  • Rejestracja: 03 Maj 2008 20:19
  • Miejscowość: Kraków

Maszyna: CAT M322C MH, Komatsu PC290-8, JCB 8018

Firma: Kopaczka


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez zepsutakoparka » 01 Lip 2013 20:50

Widzę, że temat "jazdy" w PW -6 wraca.
Serwisant każdy jest inny. Nie oceniajmy czy pracuje on w "autoryzowanym" lub "nie".
Zanim się wymieni element za około 90.000 PLN... lub bezsensownie go zregeneruje pompę lub silnik proponuję sprawdzić:

1. cisnienie hamulca postojowego
2. cisnienie zaworu redukcyjnego
3. cisnienie sprzęgła
4. cisnienie zaworu przelewowego (układu jazdy)

Proponuję zainwestować w serwistanta... conajmniej takiego, który umie używać schematów hydraulicznych ;-)

zepsutakoparka
Fizol

Maszyna: komatsu


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez polservice » 03 Lip 2013 00:04

Witam wszystkich
Niestety w koparkach kołowych komatsu to często spotykany problem
Jest parę przyczyn wadliwego działania jazdy
1. spadek wydatku i ciśnienia pomp hydraulicznych- przy jeździe pompy są mocno obciążone w normalnym użytkowaniu może być to nie zauważalne - w tym wypadku należy dokonać pomiarów pompy i ustawić wydatki pompy
2. Tak jak kolega MECHANIOR przekazał jedną z częstych przyczyn jest wyrobiony zawór przelewowy - należy spróbować go wyregulować jednak najczęściej kończy się jego regeneracją lub wymianą
3. Na samym końcu zużyty hydromotor jazdy - najbardziej bolesna dla kieszeni naprawa - można to sprawdzić. Do hydromotoru jazdy dochodzą 2 przewody zasilające i jeden cieńszy na górze (w zależności od modelu) Po odłączeniu go od zlącza obrotowego wpuszczamy go do bańki Na podniesionej maszynie włączamy jazdę bez obciążenia. Jeśli pokaże się tam olej może to świadczyć, że mamy problem z hydromotorem. Kolejny test to obciążamy układ jezdny (nie do końca podniesiona maszyna tak by lekko dotykała podłoża lecz nie odjechała nam i sprawdzamy wynik.
Sa jeszcze inne przyczyny np. uszkodzony zmiennik napędu ale to już temat rzeka
W razie pytań dzwońcie z chęcią pomogę

Ps. co do rodzynka ze spychaczem daj więcj szczegółów na PW lub załóż nowy temat
POL SERVICE Sprzedaż maszyn budowlanych, części i osprzętu.Serwis mobilny.
tel. 507 821 645
Warszawa i woj. Mazowieckie

polservice
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 06 Kwi 2011 01:03
  • Miejscowość: Warszawa

KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez ziarek » 03 Lip 2013 06:28

Dzięki polservice, w końcu coś mądrego w temacie jazdy PW
ziarek

ziarek
Młodszy operator

  • Posty: 191
  • Rejestracja: 03 Maj 2008 20:19
  • Miejscowość: Kraków

Maszyna: CAT M322C MH, Komatsu PC290-8, JCB 8018

Firma: Kopaczka


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez mechanior » 03 Lip 2013 07:04

polservice napisał(a):jeśli pokaże się tam olej może to świadczyć, że mamy problem z hydromotorem. Kolejny test to obciążamy układ jezdny (nie do końca podniesiona maszyna tak by lekko dotykała podłoża lecz nie odjechała nam i sprawdzamy wynik.
test przelewu-przecieku wewnętrznego, producenci silników zazwyczaj dosyć dokładnie podają wartość w l/min pod obciążeniem/bez obciążenia lub dla określonych warunków (STALL - blokada funkcji) która jest prawidłowa/graniczna i/lub tą która kwalifikuje hydromotor do naprawy
jedno jest pewne - ZAWSZE ma prawo pojawić się tam olej a prawidłowa ilość to około 5-10 a nawet więcej l/min, natomiast jeśli przewód robi się natychmiast gorący i rwie nim przy zmianach obciążenia to należy podejrzewać usterkę

nie znam tego układu ale jeśli są 2 silniki odpowiadające osobno za jazdę w dwu kierunkach to występowanie problemów w określoną stronę jazdy powinno świadczyć o zużyciu konkretnego silnika lub uszkodzenie jego regulacji
polservice napisał(a):Sa jeszcze inne przyczyny np. uszkodzony zmiennik napędu ale to już temat rzeka
zmiennik? czyli zmiennik momentu?

co do spadku wydajności pomp-
należy dodać że z doświadczenia własnego mogę podpowiedzieć iż BAAARDZO CZĘSTO problemy tego rodzaju mają podłoże w silniku spalinowym a właściwie w jego układzie paliwowym
otóż układ regulacji obciążenia działa w taki właśnie sposób - ogranicza wydajność pomp hydrauliki by nie dopuścić do spadku obrotów silnika, spadek ten jest tak niewielki że operator nie ma szans zauważyć upośledzenia pracy silnika a tak jak napisał przedmówca układ podczas jazdy osiąga graniczne obciążenia, normalna eksploatacja podczas np kopania obciąża silnik spalinowy najwyżej w 70%
w diagnostyce pomaga wyłączenie lub blokada systemu regulacji wydajności co pozwala na stwierdzenie czy silnik jest czy nie jest przeciążany, tu też nie ma uniwersalnych podpowiedzi, należy korzystać z procedur przewidzianych przez konkretnego producenta dla konkretnej marki/modelu i typu maszyny

procedury diagnostyczne maszyn przewidują NAJPIERW wykluczenie problemów po stronie silnika i sterowania wydajnością a dopiero NA KOŃCU interwencję w drogie i skomplikowane układy czyli pompy i hydromotory...

podkreślę jeszcze raz że nie znam się na KOMATSU...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez ziarek » 03 Lip 2013 07:21

Podsumuje jeszcze raz problemy z jazdą w Komatsu o których pisze większość i z większością o tym rozmawiałem :

1. Maszyna jest zimna - jazda działa ok - na małych obrotach silnika wjeżdżamy na lawetę oraz pod małe górki. (słychać lekkie "cykanie")
2. Maszyna jest lekko rozgrzana - jazda zaczyna szwankować - zaczynają się problemy z wjazdem na lawetę, słychać głośne "cykanie" gdzieś z dołu maszyny, silnik pracuje ładnie, na obrotach, które mu zadaliśmy, maszyna jedzie, ale bardzo słabo.
3. Maszyna jest bardzo rozgrzana - lekka górka i należy użyć łyżki, aby wyjechać z placu budowy. Duży problem z wjechaniem na lawetę. Silnik pracuje bardzo ładnie, silniki jazdy zachowują się jakby były wykończone..

Sumując - Zapewne ma to związek z temperaturą maszyny, nie wiązałbym tego mechanior, z samym silnikiem, na moje chłopskie oko to jest coś innego. Osobiście myślałem, że przyczyna leży w oleju hydraulicznym, wymieniłem na nowy (L-HV) - trochę się poprawiło, ale niestety problem nadal istnieje. Wszystkie filtry również wymieniłem na nowe - nadal bez zmian w układzie jezdnym.
ziarek

ziarek
Młodszy operator

  • Posty: 191
  • Rejestracja: 03 Maj 2008 20:19
  • Miejscowość: Kraków

Maszyna: CAT M322C MH, Komatsu PC290-8, JCB 8018

Firma: Kopaczka


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez Hubik » 03 Lip 2013 20:08

Często też przez kolumnę obrotu ucieka ciśnienie do przelewu lub na inne funkcje, to też bym sprawdził

Awatar użytkownika
Hubik
Operator

  • Posty: 285
  • Rejestracja: 20 Lis 2007 18:17
  • Miejscowość: Mazowieckie, okolice Radomia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Liebherr A316 Cat M312 Atlas 1304


KOMATSU koparka - problem z jazdą...

Postprzez mechanior » 03 Lip 2013 20:41

ważne jest to CYKANIE
w każdym takim przypadku miałem uszkodzoną przylgnię płyty zaworowej lub samą płytę
wyjaśnienie objawów: ucieczka oleju przez nieszczelność, tym większa im wyższa temperatura, a jedną z przyczyn wzrostu temperatury jest właśnie przeciskanie oleju przez nieszczelności

moje doświadczenia dotyczą układu z pojedynczym nawrotnym hydromotorem ze zmienną chłonnością
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej