wibako

SCANIA 6x6

SCANIA 6x6

Postprzez Seba350 » 18 Sty 2014 00:00

Zobaczymy co z tego wyjdzie, skompletowaliśmy taki zestaw na próbę żeby własnie zobaczyć jak to będzie z tą mobilnością. Man jest standardowy (coś tam w briefie pisze, że wzmocniony, ale nie wiem o co biega), naczepa i tu jest problem ... Zobacz allegro - żaden wybór w dwuosiowych, na Niemcach za rozsądną kasę też nic nie ma ciekawego (lekkiego w miarę czyli chociaż góra alu) i kupiliśmy schwarzmullera, który ma od sworznia królewskiego do drugiej osi 5,4 - oglądałem parę naczep 2 osiowych i krótszego dystansu między tymi punktami nie spotkałem, ale mogłoby być spokojnie z 1 metr mniej - trzeba kupić nówkę na zamówienie :)
Trochę się najeździłem 3 ośką i tandemem - faktycznie wjechać szlo, ale weź się rozczepiaj w 50% przypadków, bo nie wszędzie było miejsce na sypanie auta bokiem :(
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Reklama

simmet

SCANIA 6x6

Postprzez Piotr mc 85 » 18 Sty 2014 20:35

Seba350 napisał(a):coś tam w briefie pisze, że wzmocniony, ale nie wiem o co biega)


Pewnie wersja 20t DMC, resory chyba mocniejsze, nie wiem jak mosty.
Seba350 napisał(a):trzeba kupić nówkę na zamówienie :)

Będzie bolało bo na dzień dobry tylko MEILLER ma, chociaż nasi też na zamówienie pewnie by zrobili.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


SCANIA 6x6

Postprzez Seba350 » 19 Sty 2014 01:04

Kempf ma fajne 2 osiowe na szerokim rozstawie (181cm - 10t na os ) , schwarzmuller juz tez, a pewnie w CMT Chojnice zrobiliby co by sie chcialo i wg moich wymiarow :)
Ostatnio edytowany przez peckiel, 19 Sty 2014 11:40, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Proszę o używanie polskich znaków. Popraw post.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

SCANIA 6x6

Postprzez Piotr mc 85 » 27 Sty 2014 22:39

Seba350
Tu są fajne naczepy 2-osiowe z konkretną ładownością http://www.truck1-pl.com/_TPL_auto_1187 ... 47_PP.html
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


SCANIA 6x6

Postprzez Seba350 » 28 Sty 2014 11:38

Niestety nie są fajne - ważą od groma :( Już kupiona schwarzmuller - waga 5,5t też nie mało, ale wybór mały w używkach. Zestaw będzie ważył do 14t z Manem 4x4 - czyli waga 4oski (dobrej,lekkiej) a DMC 36 t :) Ty Piotrze masz chyba jakieś układy, albo zieloni zapomnieli o Waszych rejonach :) Ja szykuje sprzęty na wożenie zgodnie z DMC. Na 3 zestawy z naczepami mamy ładowności 27,26 i man 22 - nawet jak gdzieś na przeżuty pojedziemy - średnia nam 25t na 3 zestawach wyjdzie - nie jest źle. Do 4oski trzeba przyczepę 1osiowa dokupić i też 23t będzie woził. Tylko wciąż zastanawia mnie jedno - ile ten MAN paliwa łyknie :roll:
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

SCANIA 6x6

Postprzez Piotr mc 85 » 28 Sty 2014 19:35

Seba350 napisał(a):Niestety nie są fajne - ważą od groma

fakt, brałem pod uwagę ładowność techniczną.
Seba350 napisał(a):Ty Piotrze masz chyba jakieś układy, albo zieloni zapomnieli o Waszych rejonach

Nie niestety, ani jedno ani drugie. Po prostu ktoś wyczaił, że nie mają atestu na grunt na którym rozstawiali wagę i przestali ważyć, bo takiego mandatu można sobie nie zapłacić bez konsekwencji. Pewnie wykombinują jakieś miejsce jak tylko zwietrzą interes. U mnie wszędzie są ograniczenia po 20 i nawet 7 ton i weź tu wóź czym chcesz, nie chce mi się rozpisywać bo szkoda klawiatury i nerwów. Z tego co czytam po necie, to niektórzy przerzucają się na ciągniki rolnicze, a jeszcze inni na wożenie po 15.00 - inspektorki mają fajrant (poza całodobowymi punktami oczywiście). Konkurencja ma tylko 4-ośki i jedną 3-ośkę ale i tak ładują na nią 20T. Znam też jedną firmę (okresowi moi klienci) mają dwa MANy FE 26.460 i wożą 18, ale głównie 20-22 tony.
Jak już piałem wcześniej, wg mnie 4-ośka odpada na jeżdżenie zgodnie z przepisami. Na powiatówkach bez ograniczeń, wg. przepisów i standardowych rozstawów osi, 4-ośka może ważyć 29 T brutto. :crazy: :wall: :wall:
Seba350 napisał(a):Do 4oski trzeba przyczepę 1osiowa dokupić i też 23t będzie woził.

Raczej odpada bo mało będzie mobilne w "zakamarkach". :roll:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej