Z tego co mi wiadomo, na chwilę obecną, to firma "Schaeff" została przejęta przez Terex, natomiast "Zeppelin" został przejęty przez CAT'a.
Choć jeśli chodzi przykładowo o ładowarki Zeppelin serii ZL to również bliźniaki ładowarek Schaeff serii SKL, być może z minikoparkami tychże producentów jest podobnie.
Maszyny nie kupuje się "wizualnie". Trzeba pojechać i przetestować. Rozgrzać silnik oraz hydraulikę, sprawdzić na okoliczność wszelakich wycieków i innych niedomagań, więcej informacji znajdziesz w linku poniżej, w temacie, w którym miałem okazję się rzeczowo wypowiedzieć:
viewtopic.php?f=19&t=27445Dodatkowo, jeśli chodzi stricte o koparkę to również zaczerpnięte informacje z forum, odnośnie konkretnych miejsc, które bezwzględnie należy sprawdzić przed zakupem maszyny:
- wszelkie wycieki lub świeżo umyte miejsca
- złącze obrotowe hydrauliki
- luz na obrocie, jego płynne działanie bez zacięć i trzasków
- siłowniki czy nie porysowane i nie ciekną z głowic
- silnik czy nie dymi przy odpalaniu lub przyspieszaniu obrotów
- czy wszystkie przełączniki działają
- joysticki poruszają się płynnie z jednakowym lekkim oporem
- działają systemy bezpieczeństwa: hamulec obrotu, podłokietnik/dźwignia bezpieczeństwa tzw bramka
EDIT
Dodatkowo dla gąski sprawdź:
- zużycie kół zębatych wprawiających gąski w ruch; jeśli końcówki zębów przypominają ostrze noża, to ich miejsce jest w kontenerze złomowym
- uszczelnienie pomiędzy piastą a napędem
- maszyna musi równo się prowadzić, są tzw "widełki", czyli dopuszczalne odchylenie, które wynosi kilka metrów na przejechanych 100MB; ściąganie w którąkolwiek ze stron obwinia hydromotor, rozdzielacz, zwolnice, bądź nawet agonalny stan rolek czy gąsienic
- olej w zwolnicach; ma być klarowny; szarawy, ciemny, bądź nawet czarny świadczy o zaniedbaniu eksploatacyjnym
- sprawdź stan tulei łańcucha gąsienicy na okoliczność pęknięć, bądź nawet otworów, przez które widać sworznie łączące ogniwa
- rolki podwozia powinny mieć równomierne zużycie
- najlepiej gdybyś miał osobę towarzyszącą, która nasłuchiwałaby odgłosy z okolic zwolnicy. Tzn podczas jazdy na wprost, skręcaniu a następnie unosząc każdą ze stron (z osobna) do góry. Jeśli da się wysłuchać nieregularne "pukanie" to znak, że napęd znajduje się w stanie przed agonalnym
Powyższy tekst mówiący o miejscach sprawdzenia maszyny przed zakupem zawiera konkretne cytaty z forum, także jeśli ktoś zobaczy swoje słowa, proszę potraktować to z wyrozumiałością i beztroską pomocą koledze po fachu