Każdy handlarz picuje maszynę "dla oka". Jedź i sprawdź maszynę na miejscu. Dobrze jakby miał jakiś plac, na którym mógłbyś sprawdzić maszynę w najbliższym jej otoczeniu, czyli terenie.
Poczytaj temat z linku:
viewtopic.php?f=19&t=27445BTW Tak czytam ten swój ówczesny temat i trochę dziwię się co za "kwiatki" tam urosły. Choć jak w tamtym temacie wspomniałem informacje były zaczerpnięte z forum przy pomocy kopiuj/wklej więc nie ma co się dziwić. Dlatego jeśli chodzi o płyn hamulcowy to nie bierz tego tak do siebie, ciemnoczerwony nie musi być, być może dotyczyło to stricte jakieś konkretnej maszyny
W JCB oryginalny płyn hamulcowy zalecany przez producenta to HP15. Ma kolor żółtawy. Przy sprawdzeniu po prostu ma być klarowny, nie zmętniały
To chyba tyle.
Dodatkowo w 3CX SUPER sprawdź wszystkie tryby jazdy. Czy wszystko funkcjonuje jak należy, bez przykrych dźwięków.
Generalnie przykopcić, pewnie przykopci, bądź i nie, często jest to efektem "przegazu", czyli zbyt gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do oporu. Ważne aby jego dźwięk podczas pracy nie był przerywany. Dlatego trzeba wykonać STALL TEST, aby wykluczyć wszystkie wątpliwości co do sprawności silnika i skrzyni biegów.
Zapewne handlarz nie będzie miał terenu do urabiania gruntu, także ten test dużo powie ci o stanie technicznym maszyny. Jak wykonać stall test? Wpisz w wyszukiwarce forum.
Tak jak kolega
Brandix wspomniał. Sprawdź czy maszyna, jak się w pełni rozgrzeje ma tyle samo siły co zimna. Jeśli słabnie, to już jest w stanie przedagonalnym. I ważne, NIE KUPUJ uszkodzonej maszyny! Nawet drobna błahostka może przeistoczyć się w mega problem.
Nie chce Cię zniechęcać, ale pojęcie "uczciwy handlarz" może istnieje, ale tylko w bajkach pisanych przez samych handlarzy
Grunt to, nie napalaj się, maszyn jest w brud. Nie ta maszyna, to inna