wibako

Man TGA

Man TGA

Postprzez billabong188 » 09 Kwi 2016 21:43

Witam wszystkich!Co powiecie o tej wywrotce z ogłoszenia? Może ktoś ja oglądał i chce się podzielić opinią o tej maszynie lub sprzedawcy?dzięki z góry za każda odp

http://otomoto.pl/oferta/man-tga-41-440 ... 97f476eb74

billabong188
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 21:04

Maszyna: liebherr 900

Firma: lupaterra


Reklama

simmet

Man TGA

Postprzez MARIO/MECALAC » 10 Kwi 2016 00:05

Kolego mamy w firmie dwa tanie identyczne roczniki i modele ale na liczniku ponad 400 tys a nie 210 jak w osobówce. Nie wiadomo gdzie to jeździło i jak dbano. U nas nom stop problemy z hamulcami, zwrotnicami, pływak w baku też już dawno przestał pokazywać żyda. Nom stop ubytki oleju prócz silnikowego, wiecznie palą się jakieś kontrolki i nikt nie wie dla czego. Mamy z tego samego rocznika Volvo i to auto jest bezawaryjne. Co do spalania to palą dużo ponad 50l na 100 km ale jazda po mieście.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Man TGA

Postprzez billabong188 » 10 Kwi 2016 10:41

dzieki kolego za odp,powiem tak ze tam gdzie pracujemy to wszystcy praktycznie tylko many maja i dlatego sie przyklaniam do tej wywrotki czy juz to bedzie serwis czy jakies czesci kupic zawsze koledzy z pracy pomoga a tam co pracuje jest co najmniej 20 tych manow i nikt nie narzeka ale tez myslalem nad volvo tylko ciezko znalesc takie volvo zeby bylo sprawne,zadbane no i co najwaznejsze 8x6 naprawde malo tego a co do tego przebiegu to szczerze tez mi sie nie chce wierzyc w te 210 bo tam co pracuje maja tak miedzy 430-500tys!

billabong188
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 21:04

Maszyna: liebherr 900

Firma: lupaterra


Man TGA

Postprzez MARIO/MECALAC » 10 Kwi 2016 10:50

Wiesz ja wyraziłem opinię na temat tych naszych dwóch. W sąsiedniej firmie mieli 10 takich i rezygnują z nich i biorą Mercedesy bo stwierdzili że Many są za delikatne
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Re: Man TGA

Postprzez projektt » 10 Kwi 2016 10:55

Tak jak powiedział Mario, ja wyleczyłem sie z manów, wiecznie problemy ze wszystkim. Nawet sprzedać ciężko to gówieńko, a mercedes jak sprzedawałem ciągnik siodłowy 4x4, to zaraz poszło.

Po wieloletnich analizach, liczeń i przy dobrej efektywności firmy to biore nowego Mercedes 8x6 grounder 4142 z kipprem miller (17,5m3)
Podczepiłem się pod wujka dużą firmę i dostałem rabat flotowy (około 10 tyś euro taniej). Cena 106 000 euro plus kipper 17 tyś euro.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Man TGA

Postprzez billabong188 » 10 Kwi 2016 11:08

mercedes to tez sa dobre maszyny ale niestety na nowe to nie bardzo mnie stac ja szukam czegos w granicach 40tys euro a wybor padla na mana a teraz tam gdzie pracuje facet kupil nowki volvo 8x6 dwie sztuky a kierowcy narzekaja ze duzo lepiej sie jezdzilo itd w manie tak ja juz sam nie wiem czy man czy volvo czy mercedes,ja jestem zdania ze jak sie kupi cos zadbanego i serwisowago to to posmiga!dzieki kolego za opinie

billabong188
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 21:04

Maszyna: liebherr 900

Firma: lupaterra


Re: Man TGA

Postprzez projektt » 10 Kwi 2016 11:15

billabong188 napisał(a):mercedes to tez sa dobre maszyny ale niestety na nowe to nie bardzo mnie stac ja szukam czegos w granicach 40tys euro a wybor padla na mana a teraz tam gdzie pracuje facet kupil nowki volvo 8x6 dwie sztuky a kierowcy narzekaja ze duzo lepiej sie jezdzilo itd w manie tak ja juz sam nie wiem czy man czy volvo czy mercedes,ja jestem zdania ze jak sie kupi cos zadbanego i serwisowago to to posmiga!dzieki kolego za opinie



Tez się boję raty 10 000 tys netto miesiecznie, dlatego biore z wykupem 30%.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Man TGA

Postprzez billabong188 » 10 Kwi 2016 11:21

Tak jak mowisz 10000tys miesiecznie to nie jest zart przy tych stawkach co teraz sa i do tego niech zabraknie pracy lub cie nie wyplaca bo roznie w tych czasach jest to wywrotki zaraz niema ciezko ciezko!

billabong188
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 21:04

Maszyna: liebherr 900

Firma: lupaterra


Re: Man TGA

Postprzez projektt » 10 Kwi 2016 11:24

billabong188 napisał(a):Tak jak mowisz 10000tys miesiecznie to nie jest zart przy tych stawkach co teraz sa i do tego niech zabraknie pracy lub cie nie wyplaca bo roznie w tych czasach jest to wywrotki zaraz niema ciezko ciezko!


Dlatego staram sie bardziej nie pracowac u kogos na godzine, tylko brac wykopy swoje i sprzedawac kruszywa, lepiej sie na tym wychodzi.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Man TGA

Postprzez Piotr mc 85 » 12 Kwi 2016 09:47

Sam widzisz za Mana 2004-5, Mercedesa będziesz miał 2000-3 i wszystko w temacie, dłużej posłuży starszy mercedes i nie będzie z nim problemów. Mam trzeciego Actrosa od nie dawna i tylko eksploatacyjne materiały się wymienia, nieznane tym samochodom jest pojęcie typowej awarii. Czteroośki mam MP2 - 2008, a 3-ośkę 99 i 500 kkm - silnik trzyma parametry fabryczne.
W tym Manie która przednia oś jest napędzana, bo nie widać na zdjęciach? Bo jeśli druga to niezbyt fortunne rozwiązanie - w terenie nie idzie skręcać, tylko na wprost idzie a pierwsza oś ryje skiby.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Man TGA

Postprzez MARIO/MECALAC » 12 Kwi 2016 10:27

3oska pędna tylna na blokadzie. I to prawda w terenie to nie idzie.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Re: Man TGA

Postprzez Brandix » 12 Kwi 2016 14:32

Piotr mc 85 napisał(a): napędzana, bo nie widać na zdjęciach? Bo jeśli druga to niezbyt fortunne rozwiązanie - w terenie nie idzie skręcać, tylko na wprost idzie a pierwsza oś ryje skiby.


W MAN'ach 8x6 napędzana jest (licząc od przodu) - 2,3 i 4 oś. Ma to teoretycznie ułatwiać cofanie w terenie - najpierw idą osie napędzające a na końcu dopiero nienapędzana. A w praktyce lepiej sprawdza się rozwiązanie np. z Mercedesa czy (bodajże) "skakanki" - bo najpierw idzie przednia oś napędzana, potem przetoczy się druga i na dalej znowu idą napędy.
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


Re: Man TGA

Postprzez billabong188 » 13 Kwi 2016 14:22

Dzięki wszystkim za uwagi, ale jakoś ciągle jestem przekonany do tego mana, chce coś nowszego z roku 06-08 a merca za ta kasę to max 02-04 wiec zostaje przy Mane. U mnie teraz na budowie co pracuje to 90% Many i nikt jakoś nie narzeka, nikomu nic się nie dzieje a jest tam powiedzmy z 20-25 sztuk więc coś na pewno by się posypało, a tu jakoś się trzymają, a to powiem ze teren jest dość taki nie ciekawy..... Jest parę volvo i tylko płacz słyszę od kierowców, więc przykłaniam się do Mana. Czy już serwis czy części itd mam pod ręką! a co do ogłoszenia dalej nikt nie miał przyjemności tego oglądać osobiście??? Dzięki za każdą odp.

billabong188
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 03 Gru 2015 21:04

Maszyna: liebherr 900

Firma: lupaterra


Man TGA

Postprzez MARIO/MECALAC » 13 Kwi 2016 20:22

Nie wiem kolego co Ci powiedzieć. My Te many mamy od nowości i jeździ nimi dwóch kierowców od początku. Nie ma skoczków ani nic, a się sypią może takie egzemplarze się trafiły, ale z drugiej strony w innej firmie znajomy pozbył się już 10 Manów i zostało mu jeszcze 5 i poszedł w Mercedesy bo Many są delikatne. Może u was równy teren i ładują do połowy burt i się Many trzymają :piwo: ale u nas są wieczne problemy

Autor postu otrzymał pochwałę
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Man TGA

Postprzez Seba350 » 14 Kwi 2016 20:25

Mam 3 Many (ale ciągniki z przednimi napędami hydro i sztywny) - olej lubiały 430tki - ale się dolewa i jedzie i raczej nic się nie dzieje(problem jest w głowicy - nie warto robić, ale jak ktoś chce ... dymu z auta nie zobaczysz ). Świecąca się deska - tak w pierwszych rocznikach był problem tak samo jak w actrosie jak go wprowadzili na rynek, na comon railu czy jak to się pisze :) takie kwiatki to tylko z niedbalstwa (tak jak w iveco narzekają,że wszystkie żarówki całe a deska świeci,że nie - a żaden głupek nie spojrzy do instrukcji,że podświetlenie tablicy chce mieć 10w a nie 5w ... ) . Man jak iveco i inne - są wersje 32,34 i 40ileś tam - jak kupisz 32 a będziesz napierdalał 30t na niego to co chcieć ... Ogólnie od TGA w górę - wg mnie samemu to można koło wymienić ... ale ja druciarz nie jestem i lubię mieć szyk - może drutem coś tam się da samemu ... Ja korzystam z serwisu. Jak dla mnie zły samochód nie jest, deska u nas się nie świeci z hamulcami problemu nie ma ,do zwrotnic nikt nigdy nie zaglądał (ale jak się nie wie,że pod zaślepkami jest kalemitka i wypada smarownicy użyć to kto wie ... - a przedni most napędowy ma olejowe smarowanie zwrotnic - bynajmniej w FE - jak wycieknie, a PAN szofer nie zauważy .... )
Co do Actrosa ... Każdy lubi co innego ... Dla mnie autorytetem będzie ktoś kto ma 100aut i 20 volv, 20 manow, 20mercedesów itd - taki ktoś coś powiedzieć może , a że ktoś miał volvo jedno czy dwa po entym włascielu i wujek szwagra cioci brat mówił .....
Mi pasuje Iveco i gdyby nie mały wybór ciągników 4x4 pewnie Mana bym nie miał. Kupując pierwszego 4x4 odbyłem też jazdę próbną Actrosem 4x4 - nie przypadł mi do gustu, nie rozumiałem dlaczego mam tyle pieniędzy dać w stosunku do innych aut, była to 410tka jak dobrze pamiętam,podskakiwał i nie jechał - porównując choćby do Mana Fe którego wtedy wybrałem.

Co do Mańka z linku - 200tyś może mieć na zegarze - ale mth jak przy milionie ... Trzeba mu sprawdzić ile litrów przepalił (jest funkcja w komputerze) i po tym sobie wyliczyć średnie spalanie i wyjdzie (mniej więcej) co robił.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej