Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Man 27.403

03 Lut 2019 09:45

Witam. Planuje zakup wywrotki. Co możecie powiedzieć na pierwszyt rzut oka o tym samochodzie?

https://www.otomoto.pl/oferta/man-f-200 ... llery-grid

Trochę przegladałem inne ogloszenia i nie spotkałem tylnych wózkow jak w tej. Coś było tutaj kombinowane? Ma jakoś malo pior i widać że były wymieniane. Na co zwrocić uwagę przy ogledzinach? Wywrotka jeździła też na odśnieżaniu.

Man 27.403

03 Lut 2019 09:51

mam takie same resory tyle że w iveco

Re: Man 27.403

03 Lut 2019 10:15

I jak się sprawują? Czesto pękają? Chodzi mi też o całe kołyski. Jakoś wyglądają mi na inne niż z Mana.

Re: Man 27.403

03 Lut 2019 10:48

Model 27 to przeważnie jakaś kombinacja albo na poduszkach albo duża kabina albo długa rama itp. Tu pewnie był na poduchach choć nic pewnego

Man 27.403

03 Lut 2019 19:30

Dokładnie taki sam model mam tylko, że 6x6. Resory i kołyski zupełnie inne. Jeżeli to woziło solarkę/piaskarkę to odpuść. Pięknego Mana oglądałem ostatnio 6x6, model FE410, ogłoszony był parę dni a kupców miał 3, stan idealny, cena 135 tys wart swojej ceny.

Man 27.403

03 Lut 2019 20:28

Masz na myśli to, że będzie gnił? Na kłonicach widać dziury na dole. Oglądałem sporo ogłoszeń i trafiłem na podobne kołyski w modelu F90.

Re: Man 27.403

03 Lut 2019 20:37

Ta kołyska to raczej wygląda jak od tga i faktycznie może być pognity chyba że był dobrze myty i konserwowany

Man 27.403

03 Lut 2019 21:35

Trzeba by zobaczyć ile razy rama malowana i jak to zrobione.

Man 27.403

03 Lut 2019 21:42

Na zwrócić szczególną uwagę? Jakie są bolączki tego modelu? Silnik chyba ten lepszy, przy tym przebiegu (jeśli jest prawdziwy) powinny być jakieś przedmuchy?

Man 27.403

03 Lut 2019 21:45

Moim zdaniem oględziny jak przy każdym innym aucie.

Man 27.403

03 Lut 2019 22:34

Mieliśmy 6x2 z tym silnikiem na liczniku ponad 950 tys i ani grama oleju nie brał, dymka nie puszczał a szedł jak dzik także jeśli dbane to znaczny stan licznika nie robi wrażenia.

Re: Man 27.403

05 Lut 2019 20:00

Odpuściłem jednak tego Man'a. Trochę za dużo było przy nim rzeczy do roboty. Ostatecznie wybór padł na Mercedesa Actrosa 2643 6x4 2001r skrzynia EPS, wywrot trójstronny zabudowa Dautel. Boczne burty aluminiowe otwierane od dołu i od góry co umożliwia np. załadunek palet koparko-ładowarką. Samochód w bardzo dobrym stanie technicznym mam nadzieję, że nie zawiedzie. Dzięki za porady :ok:

Man 27.403

05 Lut 2019 20:09

Pokaż nabytek :D

Man 27.403

05 Lut 2019 20:53

Gdzie go kupiłeś?

Man 27.403

05 Lut 2019 21:46

W Sochaczewie z prywatnych rąk.

Moją uwagę przykuł jeszcze ten Man:
https://www.olx.pl/oferta/man-tga-26-43 ... 7711596db0

Jednak cenowo przekraczał mój budżet na zakup wywrotki.

Re: Man 27.403

06 Lut 2019 13:20

Bartek_cat napisał(a):skrzynia EPS, wywrot trójstronny zabudowa Dautel. Boczne burty aluminiowe otwierane od dołu i od góry co umożliwia np. załadunek palet koparko-ładowarką.

Taki wywrot jak u mnie, tylko mój już zmęczony rdzą, za ok. miesiąc piaskowanie, malowanie + likwidacja ognisk korozji na kabinie i malowanie ramy - choć tu praktycznie bez rdzy. Na 20-ste urodziny będzie jak nowy.
Tylko silnik i zawieszenie u mnie na wypasie.

Man 27.403

06 Lut 2019 20:42

Jak sprawuje Ci się ta skrzynia? Miałeś jakieś awarie? Napewno duża wygoda. Nie miałem nigdy do czynienia z ciężarówkami więc chętnie poczytam opinie kogoś doświadczonego w tym temacie. Porównując komfort jazdy w Manie z tych lat to niebo a ziemia aczkolwiek nie twierdzę, że to złe samochody.

Czym się różni model 33 od 26? Po spotkałem też takie 3-ośki?

Man 27.403

06 Lut 2019 21:18

Moim zdaniem EPS jest dużo lepszym rozwiązaniem niż zwykła. Po pierwsze wygoda, po drugie jest de facto mniej awaryjna od standardowej (jeśli coś zrobisz źle, np. za szybko puścisz sprzęgło, to po prostu nie zmieni biegu), po trzecie jest szybsza (sam kiedyś uważałem inaczej, ale jak pojeździsz i dojdziesz do wprawy to przyznasz mi rację). Moim zdaniem jej jedyna wada to to że czasem nie do końca dobrze dobiera biegi (np. dojeżdżasz pusto do skrzyżowania, widzisz że masz pusto, spokojnie bujniesz się np. z 4 a skrzynia wrzuca 2 :roll: ) i jest to dość irytujące.

33 ma większe-mocniejsze mosty, wzmocnione zawieszenie i możliwe że rama też jest wzmocniona. 33 występowały chyba tylko w najwyżej zawieszonej kabinie, 26 w najwyższej chyba nie widziałem, ale to nie jest pewne info. Generalnie 33 ma DMC techniczną 33t, a 26 26t :wink: 33 jest mocniejszy bo przystosowany do większych ładunków, ale cięższy. Dobre rozwiązanie na placu budowy, bo na drodze tak czy siak oba auta mogą ważyć max. 26t.

Bardzo fajny masz tam motor bo najmocniejszy z 12l V6, potem były już 16l V8 biturbo. Moim zdaniem do 3 ośki nic więcej nie potrzeba.

Re: Man 27.403

08 Lut 2019 10:08

Bartek_cat napisał(a):Jak sprawuje Ci się ta skrzynia? Miałeś jakieś awarie? Napewno duża wygoda. Nie miałem nigdy do czynienia z ciężarówkami więc chętnie poczytam opinie kogoś doświadczonego w tym temacie.

dzierzan napisał(a):Moim zdaniem EPS jest dużo lepszym rozwiązaniem niż zwykła. Po pierwsze wygoda, po drugie jest de facto mniej awaryjna od standardowej (jeśli coś zrobisz źle, np. za szybko puścisz sprzęgło, to po prostu nie zmieni biegu), po trzecie jest szybsza (sam kiedyś uważałem inaczej, ale jak pojeździsz i dojdziesz do wprawy to przyznasz mi rację).

Prawda, wygoda jest kierowcy innej nie chcą.
dzierzan napisał(a): Moim zdaniem jej jedyna wada to to że czasem nie do końca dobrze dobiera biegi (np. dojeżdżasz pusto do skrzyżowania, widzisz że masz pusto, spokojnie bujniesz się np. z 4 a skrzynia wrzuca 2 ) i jest to dość irytujące.

To nie jest wada wg mnie, EPS daje tyle możliwości zmiany biegów że idzie to bez problemu obejść - kwestia wprawy i pełnego obeznania jak EPS działa, ja też od początku nie wiedziałem ile tam jest opcji zmiany biegów.
Bartek_cat napisał(a):Czym się różni model 33 od 26? Po spotkałem też takie 3-ośki?

26 ma tylne osie i zawieszenie na 9,5 tony/oś, 33 ma zawieszenie na 13t /oś, a są rodzynki co mają 16. tylko to nie reguła ja mam wariant wagowy 26, a osie tylne po 13 t do tego na poduszkach - to kwestia co pierwszy właściciel sobie zażyczy - wiem bo teraz sam nowe auto zamawiałem, cięgnik sidłowy 8+13 daje 21, ale zostawiłem wariant 18t, sprzedawca tłumaczył że tak lepiej urzędom rejestrować i mogą tak oznaczyć, a jak chcę to 20 -21.
Jak nie masz zamiaru wozić po 20 t ładunku to wystarczy wersja 26 i możesz wozić kodeksowo po 15 ton, chyba że kiper ciężki to 14, bo na budowie 18- 19 też mu nie zaszkodzi. Jak piszesz że masz Dautela takiego jak jak to spokojnie 15 będzie miał ładowność, tym bardziej że u mnie siedzi cięższy V8.
dzierzan napisał(a):Bardzo fajny masz tam motor bo najmocniejszy z 12l V6, potem były już 16l V8 biturbo. Moim zdaniem do 3 ośki nic więcej nie potrzeba.

Słabsze V8 (480 - 530 w mp1 i 500 - 550 w mp 2 i 3) mają po jednej turbinie, mam dwie V8 -semki to wiem. Mp2 8x6 510 KM ma jedną turbinę, MP1 6x4 ma 570 i ma dwie - jeździ z towarem 15 t w tempie osobówki. :wink:
Co do praktycznych rzeczy to wymień sobie opony z przodu na 385/65 R22.5 i do tego trzeba felgi 11,75 x 22,5 ET120 , chyba że już takie są, bo moje auto w miękkim się na pusto kopało wszędzie, po wymianie kół jak ręką odjął obchodzi się bez liny i napędu z przodu.

Re: Man 27.403

08 Lut 2019 13:48

Piotr mc 85 napisał(a):To nie jest wada wg mnie, EPS daje tyle możliwości zmiany biegów że idzie to bez problemu obejść - kwestia wprawy i pełnego obeznania jak EPS działa, ja też od początku nie wiedziałem ile tam jest opcji zmiany biegów.


No możliwe, że ja coś robię nie tak. Niby da się ustawić bieg dokładnie taki jaki chcesz, ale czasem jest tak że akurat masz wolny wyjazd, szybko redukujesz i nie ma czasu żeby spojrzeć na wyświetlacz jaki bieg skrzynia zapnia. Podobnie przy ruszaniu, mi najlepiej rusza się z małej 4 lub małej 3, a skrzynia domyślnie wrzuca dużą 2 albo dużą 4. Nie są to może jakieś poważne problemy, ale trochę irytują, co przy wszystkich zaletach EPS jest jak najbardziej do przeżycia. Możliwe też że to ja robię jakiś błąd, albo czegoś nie wiem, jeśli tak to chętnie się dowiem :mrgreen:

Szersze opony na przód jak najbardziej popieram.

Jak odróżnić mosty 13t od zwykłych 9,5t :?:
Wyślij odpowiedź