Bartek_cat napisał(a):Jak sprawuje Ci się ta skrzynia? Miałeś jakieś awarie? Napewno duża wygoda. Nie miałem nigdy do czynienia z ciężarówkami więc chętnie poczytam opinie kogoś doświadczonego w tym temacie.
dzierzan napisał(a):Moim zdaniem EPS jest dużo lepszym rozwiązaniem niż zwykła. Po pierwsze wygoda, po drugie jest de facto mniej awaryjna od standardowej (jeśli coś zrobisz źle, np. za szybko puścisz sprzęgło, to po prostu nie zmieni biegu), po trzecie jest szybsza (sam kiedyś uważałem inaczej, ale jak pojeździsz i dojdziesz do wprawy to przyznasz mi rację).
Prawda, wygoda jest kierowcy innej nie chcą.
dzierzan napisał(a): Moim zdaniem jej jedyna wada to to że czasem nie do końca dobrze dobiera biegi (np. dojeżdżasz pusto do skrzyżowania, widzisz że masz pusto, spokojnie bujniesz się np. z 4 a skrzynia wrzuca 2 ) i jest to dość irytujące.
To nie jest wada wg mnie, EPS daje tyle możliwości zmiany biegów że idzie to bez problemu obejść - kwestia wprawy i pełnego obeznania jak EPS działa, ja też od początku nie wiedziałem ile tam jest opcji zmiany biegów.
Bartek_cat napisał(a):Czym się różni model 33 od 26? Po spotkałem też takie 3-ośki?
26 ma tylne osie i zawieszenie na 9,5 tony/oś, 33 ma zawieszenie na 13t /oś, a są rodzynki co mają 16. tylko to nie reguła ja mam wariant wagowy 26, a osie tylne po 13 t do tego na poduszkach - to kwestia co pierwszy właściciel sobie zażyczy - wiem bo teraz sam nowe auto zamawiałem, cięgnik sidłowy 8+13 daje 21, ale zostawiłem wariant 18t, sprzedawca tłumaczył że tak lepiej urzędom rejestrować i mogą tak oznaczyć, a jak chcę to 20 -21.
Jak nie masz zamiaru wozić po 20 t ładunku to wystarczy wersja 26 i możesz wozić kodeksowo po 15 ton, chyba że kiper ciężki to 14, bo na budowie 18- 19 też mu nie zaszkodzi. Jak piszesz że masz Dautela takiego jak jak to spokojnie 15 będzie miał ładowność, tym bardziej że u mnie siedzi cięższy V8.
dzierzan napisał(a):Bardzo fajny masz tam motor bo najmocniejszy z 12l V6, potem były już 16l V8 biturbo. Moim zdaniem do 3 ośki nic więcej nie potrzeba.
Słabsze V8 (480 - 530 w mp1 i 500 - 550 w mp 2 i 3) mają po jednej turbinie, mam dwie V8 -semki to wiem. Mp2 8x6 510 KM ma jedną turbinę, MP1 6x4 ma 570 i ma dwie - jeździ z towarem 15 t w tempie osobówki.
Co do praktycznych rzeczy to wymień sobie opony z przodu na 385/65 R22.5 i do tego trzeba felgi 11,75 x 22,5 ET120 , chyba że już takie są, bo moje auto w miękkim się na pusto kopało wszędzie, po wymianie kół jak ręką odjął obchodzi się bez liny i napędu z przodu.