wibako

Zamarzająca ropa w Komatsu WB93R

Zamarzająca ropa w Komatsu WB93R

Postprzez nicram » 08 Gru 2010 18:40

Witam.
Chciałem sie dowiedzieć czy inni też mają tego typu problemy i jak sobie z nim radzicie?
Pracuję na Komatsu WB93R5 z silnikiem Iveco 2008r na chwile obecną śmigam nią z pługiem. Maszyna parkuje na dworze i co zimę jak temperatura spada w granicach - 15 mogę zapomnieć o jej odpaleniu. Ale tej zimy pierwszy raz zamarzła mi na "trasie".Co prawda było około -12 ale potężny wiatr i temp. odczuwalna około -25.

Wiem, że problemem jest kiepska ropa ale najbliższą stację z "normalnym" paliwem mam 25 km od bazy, tankowanie gdzie indziej nie wchodzi więc w rachubę.Poza tym...inne sprzęty, które tam tankują jadą.Stare śrupy pyrkają i pchają śnieg a ja stoję.

Pomaga oczywiście wymiana fitra paliwa ale maszyna chodzi tak długo az nie wciągnie do filtra paliwa z bakuW ostateczności musze wymieniać całe paliwo. Nie wiem czy te filtry w niej są za dokładne czy co ? W komatsu i Iveco twierdzą, że nic się nie da zrobić-zmienić stację heh.
Kierowcy ciężarówek na tej samej stacji walą po 40 litrów benzyny do baków i to samo mi radzą ale jestem sceptyczny co do takich rozwiązań, na razie dolewam ulepszaczy choć nie wiem czy to coś faktycznie ulepsza.
Na Allegro znalazłem przepływowe podgrzewacze paliwa do diesla, czy ktoś się z tym spotkał? Działa to wogóle?
Jak inne WB93R Wam sie sprawują ? Czy one sa takie wrażliwe ? Czy moja jest jakaś upośledzona.
Ręcę mi opadają, znów zapowiadają mrozy :(

nicram
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Sie 2008 09:29
  • Miejscowość: Leszno

Reklama

simmet

Postprzez tuareg1989 » 08 Gru 2010 21:26

rób tak jak ci radza mieszaj z benzyna nic sie niestanie jesli to bedziesz robił z głowa uszklachetnicze cos daja ale to mało. Mozesz tez oizolowac bak i przewody ale to bezsens
Pawłowski

tuareg1989
Operator

  • Posty: 216
  • Rejestracja: 26 Sie 2008 18:25
  • Miejscowość: Wadowice
  • Pochwały: 1

Postprzez dawidg2 » 08 Gru 2010 21:57

nicram, ile zużywasz ON na miesiąc? Widzę z Leszna jesteś (lub okolic), ja też biorę z kiepskiej stacji paliwo, fakt narazie mi nie zamarzło w żadnym sprzęcie, ale chce teraz brać hurtowo paliwo właśnie, bo mam jedno auto teraz na pompowtryskach i tankuję na Orlenach a wiadomo cena zawsze większa a idzie 500L na tydzień. Już mam beczki 1000L, dystrybutor nagraną hurtownię (mają dobre bo pytałem się jesnej firmy transportowej z mej wioski a ma same nowe auto i jeżdżą nic się nie dzieje), a po Lesznie i okolicy też wozi

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez nicram » 08 Gru 2010 23:12

Normalnie w miesiącu tankuję jakieś 600 l a zimą ? Ciężko stwierdzić, jak nie odśnieżam to idzie o wiele mniej jak wali śnieg idzie więcej. W kazdym razie dystrybutor i beka też był rozważany w firmie ale pomysł upadł. Kolega nalewacz na stacji twierdzi, że paliwo biora też z orlenu, pokazywał mi certyfikaty itd... ale wiadomo jak jest heh

Szef każe mi właśnie bak zaizolowac ale mi sie to też wydaje bez sensu, całego nie jestem w stanie zaizolować bo bym musiał koło zaizolować hehe
Boję sie dolewać benzyny żeby mi tłoki nie wyskoczyły maską ;) Nigdy tego nie próbowałem. Czytałem gdzies , że to się sprawdzało w białoruśkach ale nowsze silniki może rozsadzić - prawda to ?
A tak z ciekawości - jakie są mniej wiecej proporcje benzyny w stosunku do ropy ?

nicram
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Sie 2008 09:29
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez dawidg2 » 08 Gru 2010 23:18

600 sam w maszynę? czy cała firma. haha podobna sytuacja u mnie, u mnie jest tablica "paliwa dostarcza Orlen"

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez nicram » 08 Gru 2010 23:32

600 w maszynę +/- ale na miesiąc nie na tydzień. Ogólnie z kopaczki jestem bardzo zadowolony ale zima to jej pięta achillesowa - bardzo jej nie lubi

nicram
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Sie 2008 09:29
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez mechanior » 08 Gru 2010 23:37

dodawaj depreser w zalecanej proporcji, benzyna do 5L na 100L podobno nie szkodzi ale silnik zaczyna chodzić "nerwowo" proponuję nie lać więcej niż 2:100
podgrzewacz jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem zwłaszcza taki montowany w filtrze (MITSUBISHI) albo przepływówka za zbiornikiem
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez lordkubus » 14 Gru 2010 18:45

ja leje k2 do baku i nie ma problemu. W tamtym roku mi tylko raz w manitou zamarzlo :)

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez nicram » 19 Gru 2010 16:58

Dobra sprawa staneła na tym, że kupiłem przepływowy podgrzewacz paliwa 230W - polskiej produkcji. Sprzedawca zapewniał, że problemy z zamarzaniem się skończą. Zresztą, bardzo miły człowiek, zaoferował mi nawet pomoc techniczną w trakcie montażu, z czego skorzystałem :) Grzałka na wyjściach faktycznie jest ciepła więc chyba działa. Jeszcze od tamtej pory nie było ekstremalnych temperatur, ale jak będą napiszę jak się to sprawuje dla innych zainteresowanych.

nicram
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Sie 2008 09:29
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez dawidg2 » 19 Gru 2010 18:21

http://allegro.pl/diesel-skydd-dodatek- ... 67238.html ja leje to, i daje efekty bo w czwartek siostry auto zamarzło bo nie miała tego wlanego, i jak kierowca tankował na CPN to nalał 50L ON i dystrybutor zamarzł i musiał lać z innego. Jutro może połącze wkońcu moje beczki więc zamówie w hurcie paliwo. Choć i tak wleje ten dodatek bo jest dość tani a napewno niezaszkodzi.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez nicram » 19 Gru 2010 18:42

Dawidg2 ja leje dokładnie to samo setkę na 100l ON a jednak mi zamarzło i to w boju :( Ale fakt warunki były iście syberyjskie. Te preparaty działają tylko o kilka stopni. Gdyby parafina miała się wytrącić przy -15 to z tym dodatkiem wytrąci się przy -18,-19 no ale czasami te pare stopni ratuje dupsko :)

nicram
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Sie 2008 09:29
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez dawidg2 » 19 Gru 2010 20:32

A mi jeszcze nic nie zamarzło gdzie lałem ten specyfik. Prędzej to gdzieś hamulce pneumatyczne zamarzły (ciężarówki). mam nadzieję że nie będe miał lipy z tym paliwem ale się nie martwie bo jak pisałem w okolicy też na nim jeżdzą i chodzą auta, bo im plac teraz odśnieżam jak napada albo ich chociaż wyciągam.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez mechanior » 20 Gru 2010 01:10

przepływowy podgrzewacz paliwa wpływa również na zużycie oleju napędowego, cieplejszy olej lepiej się rozpyla i efektywniej spala, zostało to potwierdzone i podgrzewanie paliwa jest obecnie stosowane we wszystkich układach paliwowych diesla (w common rail nie ma potrzeby podgrzewać bo pompa wstępna tak skutecznie podnosi ciśnienie paliwa, że trzeba go czasem chłodzić na powrocie do zbiornika żeby się nie zapaliło)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez lukasz14 » 06 Sty 2011 14:22

Witam wszystkich. Ja też mam ten sam problem z zamarzaniem paliwa w new hoollandzie td5020. w tamtym roku wyjechałem na akcję odsnieżania i po przejechaniu 500m stanąłem na srodku drogi.
Jestem ciekaw czemu tylko paliwo zamarzło w tym traktorze. bo w innych moich maszynach nie zamarzło.Stary ostrówek odpalil i mozna nim było pracować ursus c330-m też tylko z tamtym za tej i tamtej zimy miałem 6 postojów

lukasz14
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 06 Sty 2011 13:51
  • Miejscowość: limanowa

Postprzez mechanior » 06 Sty 2011 14:47

za dokładny system filtrowania, w NH jest prawdopodobnie silnik z nowoczesnym systemem wtrysku bezpośredniego lub common rail, obydwa potrzebują bardzo dokładnego filtrowania paliwa w związku z czym już minimalna ilość parafiny w paliwie powoduje stopniowe zapchanie wkładu filtrującego aż do zatrzymania przepływu paliwa, starsze maszyny nie mają takiego problemu bo i filtry są mniej dokładne (a właściwie zatrzymują tylko piasek)
temat znam z autopsji, klient kupił od nasz nową maszynę CAT 432E, zarzekał się że paliwo ma atest do - 31st i wszystkie inne CASE z lat 90tych bez problemu działają, niestety CAT po przejechaniu 2-3 km przy -18 w nocy, zaczął słabnąć i przerywać (zbyt niskie ciśnienie paliwa) a próbka paliwa pobrana przeze mnie ze zbiornika w zamrażarce już przy -15 zmętniała, niestety paliwo nie spełniało norm, walczyłem z klientem do czasu kiedy udało mi się wymóc zastosowanie depresera (SKYD)
od tej pory telefon milczy....
nowoczesne maszyny są bardzo często wyposażane w podgrzewane filtry wstępne (separatory) lub przepływowe podgrzewacze paliwa, nie muszą pracować cały czas, po kilku-kilkunastu minutach temperaturę paliwa w zbiorniku podnosi ciepłe paliwo z przelewów silnika bo nowe wysokociśnieniowe systemy wtryskowe strasznie "grzeją" paliwo, do tego stopnia że np NEW HOLLAND B115 ma chłodnicę paliwa na powrocie (CUMMINS common rail, intercooled)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez dawidg2 » 06 Sty 2011 15:36

To z każdym Common Rail'em będzie taki problem? Tak pytam bo przymierzam się do teleskopa JCB a tam jest właśnie CR jeszcze jak maszyny oglądałem to ma separator przed chłodnicami umieszczony. Chłodnica paliwa też bodajże była.

EDit: http://img.machineryzone.com/telescopic ... -super.jpg tu widać dokładnie. Chłodnicy akurat niema ale te 2 wiązki kabli do filtra to tak jakby podgrzewanie?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez mechanior » 06 Sty 2011 20:10

oooo... widzę znajomą pompkę paliwa! będą kłopoty... na szczęście jest na wierzchu więc z wymianą nie będzie problemu, ciekawe ile kosztuje w JCB bo w CAT krzyczą koło 2000 pln!
te przewody to zasilanie pompki elektrycznej i czujnik wody, filtr z obudową i pompką paliwa to patent STANADYNE, tu nie ma podgrzewacza, zazwyczaj występują w większych silnikach np CUMMINS QSB 6.7, więc albo od razu lać depreser albo zamontować osobny podgrzewacz PRZED filtrem (filtrami), grzałka w dnie osadnika wody ma jeszcze tą zaletę że ogrzewa cały filtr (rozwiązanie stosowane m.in. w maszynach HYUNDAI Robex 200/170 W7A)
niestety nasze paliwo potrafi zeżreć regulator grzałki w niecały rok!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Jarewa » 06 Sty 2011 21:07

Cena za samą pompke czy z seperatorem i filtrem w sensie ze korpus to do filtra ?

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez mechanior » 06 Sty 2011 22:26

wszytko razem: pompka i korpus nawet z filtrem, osobno nie da się kupić, filtr jest separatorem wody ale nie posiada tej "szklanki" na dole, tylko korek spustowy w metalowym korpusie

Image

wszystkie te filtry to tak naprawdę SATNADYNE, zdjęcie pochodzi z ich strony...
te wszystkie pompki i korpusy, podstawy to też ich patent, każdy z tych filtrów pochodzi z fabryki STANADYNE i ZAWSZE ma znak firmowy na wieczku, takie S w rombie oraz napis PATENT PENDING, niezależnie od tego co napisano na obudowie to filtry produkcji STANADYNE! pojawiły się już na rynku filtry-zamienniki BEZ SYSTEMU WPUSTÓW identyfikacyjnych (które uniemożliwiają założenie nieprawidłowego filtra do obudowy) to zamienniki bez opatentowanego systemu bo ogólny patent na same filtry wygasł
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez dawidg2 » 06 Sty 2011 23:21

mechanior napisał(a):oooo... widzę znajomą pompkę paliwa! będą kłopoty...
nawet nie strasz mechanior,
:lol:
mechanior napisał(a):więc albo od razu lać depreser
a cały rok można? bo tak zamierzam robić.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej