wibako

Komatsu WB93

Komatsu WB93

Postprzez kermit154 » 07 Kwi 2015 21:39

Rok produkcji: 1997

Witam.

Gdzie znajdę punkt pomiaru ciśnień w skrzyni w maszynie KOMATSU WB 93 rok pro. 1997.

Nie miałem jeszcze okazji dokładanie poszukać ale na szybko zauważyłem tylko 5 cewek na lewej stronie skrzyni.

Usterka w maszynie jest taka, że czy ciepła czy zimna ma czasami bardzo wolny start z miejsca nie zależnie od biegu i czy to tył czy przód.

Raz się zdarzyło, że nie mogłem załączyć biegu 3 i 4 ( tak jakby sterownik zablokował taką możliwość) i wtedy jazda na 1 i 2 działała bez zarzutu po zgaszeniu maszyny i odpaleniu wszystko było jak przedtem.

Czy w tym modelu jest jako taki sterownik od jazdy w ogóle?

Dziękuję.

Proszę o usunięcie jednego z tematów, nie wiem dzlaczego się zdublował.
Ostatnio edytowany przez kermit154, 07 Kwi 2015 21:50, edytowano w sumie 1 raz

kermit154
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 14 Maj 2011 21:07

Reklama

simmet

Komatsu WB93

Postprzez mechanior » 07 Kwi 2015 21:49

Nr seryjny maszyny, dane z tabliczki znamionowej skrzyni.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Komatsu WB93

Postprzez kermit154 » 07 Kwi 2015 21:51

Postaram się podać więcej informacji jutro.

Dane, które spisałem z tabliczki wewnątrz kabiny:

TYP: - 898
SERIAL: 8917488

i jeszcze było wybite na samym dole tabliczki coś takiego : OL93005MOGVR



Udało się pomierzyć ciśnienia na skrzyni na rozgrzanym oleju temp. ok. 60-70st.

ogólnie przyłącza pomiarowe są z gwintem 1/8", ja znalazłem 6 szt. korków pod klucz 13mm

Przy odpowietrzniku są dwa korki jeden do od jazdy w przód jeden od jazdy w tył.

Na obydwóch na wszystkich biegach jest ciśnienie 17bar jak trochę przygazuję podejdzie do 19-20bar oprócz biegu nr. 4 zegar nie wskazuje kompletnie nic (na wstecznym 4 nie działa - po prostu nie można włączyć, pewnie to normalne).

Idąc w dół skrzyni natrafiamy na przyłącze od biegu nr. 4 ciśnienie 21bar tył i przód.

Dalej przyłącze na którym jest takie samo ciśnienie gdy są aktywne biegi 3 lub 4 przód lub tył.

Następnie przyłącze od biegu NR. 2 ciśnienie 21bar przód i tył.

I ostatnie przyłącze bieg NR. 1 ciśnienie 21bar przód i tył.

Najlepsze jest to, że żyłowałem maszynę cały dzień i jazda działa bez zarzutu, rwie ziemię jak dojadę do przeszkody a z jedynki startuje nawet na najniższych ustawionych obrotach silnika, jakich nie wiem bo obrotomierz nie działa.

Jakieś pomysły? Czy pozostało czekać aż znowu ją coś kopnie?

Dziękuję.

kermit154
Fizol

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 14 Maj 2011 21:07

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej