wibako

oleje do mostów i skrzyni

oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Bukrej » 12 Paź 2015 21:08

Marka i model maszyny: Komatsu WB 97S-5
Rok produkcji: 2013

witajcie koledzy , pomóżcie odnośnie wymiany oleju w skrzyni i mostach bo już zgłupiałem , na internecie są dwa rodzaje do mostów podpowiedzcie który jest najlepszy i powinien iśc do mojej maszyny Shell spirax S4 TXM 10 W30 czy Shell spirax Cx 30 , i podpowiedzcie jak krok po kroku zmienić olej w mostach , skrzyni i zwolnicach bo dodam że to mój debiut odnośnie wymianu oleju w tym sprzęcie

Bukrej
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 17 Lut 2008 15:07
  • Miejscowość: Augustów

Reklama

simmet

oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Grześiek » 12 Paź 2015 22:46

To chyba jakieś jaja myślałem że tego nie dożyję kop-ład. Komatsu w moim województwie ? mieście? Napisz a przyjadę i pomogę co będę umiał !

Grześiek
Młodszy operator

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 17 Lip 2012 22:12
  • Miejscowość: Augustów
  • Pochwały: 10

Maszyna: Komatsu WB 97S-2 2006r


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez szymonl » 12 Paź 2015 23:10

Gdzie 'na internecie' są dwa rodzaje? W jakiejś dobierarce olejów? Jeśli tak, to spokojnie - często jest podawanych kilka różnych rodzajów, żebyś miał wybór.
Komatsu w materiałach do tej maszyny podaje tylko 'Utto fluid' więc oba będą w porządku.

Olej w mostach spuszczasz korkiem spustowym i zalewasz pod korek kontrolny, zazwyczaj jest on w połowie wysokości mostu. Zwolnice podobnie, tylko że masz korek spustowy i kontrolny w jednym - obracasz koło tak, żeby korek był na dole - spuszczasz, obracasz do poziomu - zalewasz aż zacznie się wylewać.
Żeby spuścić olej ze skrzyni musisz położyć się pod maszynę i tam przy skrzyni na rurce wchodzącej do dołu skrzyni znajdziesz korek spustowy. Później zalewasz skrzynię przez rurkę bagnetu oleju ze skrzyni. Bagnet znajduje się pod maską silnika, z prawej strony. Zalewasz aż osiągniesz minimum na bagnecie, zapalasz - dolewasz znowu i później jak maszyna się zagrzeje znowu dolewasz.

szymonl
Młodszy operator

  • Posty: 114
  • Rejestracja: 16 Kwi 2013 22:12
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 7

Maszyna: .

Firma: .


Re: oleje do mostów i skrzyni

Postprzez RobertM » 13 Paź 2015 13:55

Grześiek napisał(a):To chyba jakieś jaja myślałem że tego nie dożyję kop-ład. Komatsu w moim województwie ? mieście? Napisz a przyjadę i pomogę co będę umiał !



Widzę, że prawdziwy miłośnik Komatsu ;)

RobertM
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 05 Paź 2015 15:12

Maszyna: Komatsu

Firma: Miazga


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez mechanior » 13 Paź 2015 16:51

SHELL SPIRAX S4 CX 30 (bo taka jest pełna nazwa) to olej UTTO, jest polecany do MASZYN BUDOWLANYCH i Rolniczych, ma wyższe normy w tym CAT TO-4 która jest respektowana przez Komatsu dla olejów stosowanych w układach przeniesienia napędu...
skrót do specyfikacji SPIRAX S4 CX 30
SHELL SPIRAX SX4 TXM (10W30) jest zalecany jako wielosystemowy (hydrauliczno-przekładniowy) olej klasy UTTO do MASZYN ROLNICZYCH i spełnia normę CAT TO-2.
skrót do specyfikacji SPIRAX SX4 TXM

Na zachodzie Komatsu korzysta z olejów SHELL natomiast w Polsce serwis fabryczny stosuje olej FUCHS, w tym przypadku do skrzyni i mostów CARRARO jest to olej FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 30 sprzedawany jako KOMATSU TRANSMISSION OIL SAE 30...
Jest to olej z linii produkcyjnej w Gliwicach bez żadnych specjalnych modyfikacji za wyjątkiem naklejek KOMATSU na beczkach....
Żeby nie śmiecić w temacie i nie uprawiać reklamy ceny na telefon :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez szymonl » 13 Paź 2015 19:31

mechanior, o ile rozumiem specyfikacje, normy i inne aprobaty o tyle nie do końca rozumiem istotę podziału sprzęt budowlany i rolniczy.
Konstrukcje mostów, zwolnic w obu typach maszyn są takie same, obciążenie poszczególnych podzespołów również wydaje mi się na podobnym poziomie. Skrzynie i tu i tu mają sprzęgła hydrauliczne i tak dalej. Chyba, że chodzi o specyficzne urządzenia hydrauliczne osobne dla tych rodzajów maszyn (np. młoty do kucia).
Gdzie istota tego podziału?

szymonl
Młodszy operator

  • Posty: 114
  • Rejestracja: 16 Kwi 2013 22:12
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 7

Maszyna: .

Firma: .


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez mechanior » 13 Paź 2015 19:44

Np w tym że nowoczesny traktor ma JEDEN OLEJ do wszystkiego bo skrzynia biegów jest jednocześnie zbiornikiem hydrauliki a wymagania dotyczące obciążeń są inne.
Dla mnie większe znaczenie niż to do której branży przypisuje się dany typ jest to jakie normy on spełnia.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Grześiek » 13 Paź 2015 19:48

Może jak zwykle chodzi o kasiore......

Grześiek
Młodszy operator

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 17 Lip 2012 22:12
  • Miejscowość: Augustów
  • Pochwały: 10

Maszyna: Komatsu WB 97S-2 2006r


Re: oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Brandix » 13 Paź 2015 19:49

mechanior napisał(a):Dla mnie większe znaczenie niż to do której branży przypisuje się dany typ jest to jakie normy on spełnia.


Dokładnie - po coś te normy chyba przecież są. Bo gdyby się nimi nie kierować to przecież np. do hydrauliki każdy by lał najpodlejszego HL'a (skoro do układów hydraulicznych to powinien być dobry) - działać by działało (ale jak długo i ile będzie kosztować jak już nagle przestanie to inna sprawa).
"Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody."

Brandix
Fachoperator

  • Posty: 1326
  • Rejestracja: 20 Maj 2015 20:37
  • Miejscowość: Czyżowice
  • Pochwały: 153

Maszyna: CAT: 428C, 301.8C
Mecalac 12 MXT

Firma: Roboty ziemne


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez szymonl » 13 Paź 2015 20:31

Dla mnie również normy mają decydujące znaczenie, pisałem o tym we wcześniejszym poście.
Tylko mając normy i wiedząc że dany olej je spełnia, czemu miałbym go nie wlać do maszyny budowlanej jeśli na opakowaniu jest piktogram traktora, bez koparki?
O nic innego jak o moim zdaniem bezsensowne dzielenie olejów na oleje agri i construction w tak podobnych branżach mi nie chodziło.

szymonl
Młodszy operator

  • Posty: 114
  • Rejestracja: 16 Kwi 2013 22:12
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 7

Maszyna: .

Firma: .


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Grześiek » 13 Paź 2015 20:49

Normy normami a życie swoje zapytajcie serwis co leje się do zwolnic aby nie leciały ja już wiem zamiast 30 zalewają 80w90 i jest spoko.

Grześiek
Młodszy operator

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 17 Lip 2012 22:12
  • Miejscowość: Augustów
  • Pochwały: 10

Maszyna: Komatsu WB 97S-2 2006r


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez mechanior » 13 Paź 2015 22:17

Pisaliśmy już o tym... dali dupy z doborem mostów i tyle. Normy i dopuszczenia nie mają z tym nic wspólnego. Nie mieszaj chłopu w głowie, jeśli masz sugestie dotyczące bezpiecznej eksploatacji maszyny to bardzo dobrze.
Zresztą, jeśli to działa to olać system. Byle byście nie próbowali wlać 80tki do skrzyni...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Grześiek » 13 Paź 2015 22:25

Zrobił się duży dyskurs z tematu a ciekawe czy zakładający post się odezwie?

Grześiek
Młodszy operator

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 17 Lip 2012 22:12
  • Miejscowość: Augustów
  • Pochwały: 10

Maszyna: Komatsu WB 97S-2 2006r


oleje do mostów i skrzyni

Postprzez Bukrej » 13 Paź 2015 23:40

dzięki Mechanior za podpowiedz , jak to mówią mądrego to i dobrze posłuchać a e tym wypadku poczytać , czytałem też o tym że lecą i staram się nie robić długich tras na kołach bo podobno te mosty tego nie lubią

Bukrej
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 17 Lut 2008 15:07
  • Miejscowość: Augustów

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej