Strona 1 z 1

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 12 Paź 2015 21:08
przez Bukrej
Marka i model maszyny: Komatsu WB 97S-5
Rok produkcji: 2013

witajcie koledzy , pomóżcie odnośnie wymiany oleju w skrzyni i mostach bo już zgłupiałem , na internecie są dwa rodzaje do mostów podpowiedzcie który jest najlepszy i powinien iśc do mojej maszyny Shell spirax S4 TXM 10 W30 czy Shell spirax Cx 30 , i podpowiedzcie jak krok po kroku zmienić olej w mostach , skrzyni i zwolnicach bo dodam że to mój debiut odnośnie wymianu oleju w tym sprzęcie

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 12 Paź 2015 22:46
przez Grześiek
To chyba jakieś jaja myślałem że tego nie dożyję kop-ład. Komatsu w moim województwie ? mieście? Napisz a przyjadę i pomogę co będę umiał !

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 12 Paź 2015 23:10
przez szymonl
Gdzie 'na internecie' są dwa rodzaje? W jakiejś dobierarce olejów? Jeśli tak, to spokojnie - często jest podawanych kilka różnych rodzajów, żebyś miał wybór.
Komatsu w materiałach do tej maszyny podaje tylko 'Utto fluid' więc oba będą w porządku.

Olej w mostach spuszczasz korkiem spustowym i zalewasz pod korek kontrolny, zazwyczaj jest on w połowie wysokości mostu. Zwolnice podobnie, tylko że masz korek spustowy i kontrolny w jednym - obracasz koło tak, żeby korek był na dole - spuszczasz, obracasz do poziomu - zalewasz aż zacznie się wylewać.
Żeby spuścić olej ze skrzyni musisz położyć się pod maszynę i tam przy skrzyni na rurce wchodzącej do dołu skrzyni znajdziesz korek spustowy. Później zalewasz skrzynię przez rurkę bagnetu oleju ze skrzyni. Bagnet znajduje się pod maską silnika, z prawej strony. Zalewasz aż osiągniesz minimum na bagnecie, zapalasz - dolewasz znowu i później jak maszyna się zagrzeje znowu dolewasz.

Re: oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 13:55
przez RobertM
Grześiek napisał(a):To chyba jakieś jaja myślałem że tego nie dożyję kop-ład. Komatsu w moim województwie ? mieście? Napisz a przyjadę i pomogę co będę umiał !



Widzę, że prawdziwy miłośnik Komatsu ;)

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 16:51
przez mechanior
SHELL SPIRAX S4 CX 30 (bo taka jest pełna nazwa) to olej UTTO, jest polecany do MASZYN BUDOWLANYCH i Rolniczych, ma wyższe normy w tym CAT TO-4 która jest respektowana przez Komatsu dla olejów stosowanych w układach przeniesienia napędu...
skrót do specyfikacji SPIRAX S4 CX 30
SHELL SPIRAX SX4 TXM (10W30) jest zalecany jako wielosystemowy (hydrauliczno-przekładniowy) olej klasy UTTO do MASZYN ROLNICZYCH i spełnia normę CAT TO-2.
skrót do specyfikacji SPIRAX SX4 TXM

Na zachodzie Komatsu korzysta z olejów SHELL natomiast w Polsce serwis fabryczny stosuje olej FUCHS, w tym przypadku do skrzyni i mostów CARRARO jest to olej FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 30 sprzedawany jako KOMATSU TRANSMISSION OIL SAE 30...
Jest to olej z linii produkcyjnej w Gliwicach bez żadnych specjalnych modyfikacji za wyjątkiem naklejek KOMATSU na beczkach....
Żeby nie śmiecić w temacie i nie uprawiać reklamy ceny na telefon :mrgreen:

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 19:31
przez szymonl
mechanior, o ile rozumiem specyfikacje, normy i inne aprobaty o tyle nie do końca rozumiem istotę podziału sprzęt budowlany i rolniczy.
Konstrukcje mostów, zwolnic w obu typach maszyn są takie same, obciążenie poszczególnych podzespołów również wydaje mi się na podobnym poziomie. Skrzynie i tu i tu mają sprzęgła hydrauliczne i tak dalej. Chyba, że chodzi o specyficzne urządzenia hydrauliczne osobne dla tych rodzajów maszyn (np. młoty do kucia).
Gdzie istota tego podziału?

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 19:44
przez mechanior
Np w tym że nowoczesny traktor ma JEDEN OLEJ do wszystkiego bo skrzynia biegów jest jednocześnie zbiornikiem hydrauliki a wymagania dotyczące obciążeń są inne.
Dla mnie większe znaczenie niż to do której branży przypisuje się dany typ jest to jakie normy on spełnia.

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 19:48
przez Grześiek
Może jak zwykle chodzi o kasiore......

Re: oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 19:49
przez Brandix
mechanior napisał(a):Dla mnie większe znaczenie niż to do której branży przypisuje się dany typ jest to jakie normy on spełnia.


Dokładnie - po coś te normy chyba przecież są. Bo gdyby się nimi nie kierować to przecież np. do hydrauliki każdy by lał najpodlejszego HL'a (skoro do układów hydraulicznych to powinien być dobry) - działać by działało (ale jak długo i ile będzie kosztować jak już nagle przestanie to inna sprawa).

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 20:31
przez szymonl
Dla mnie również normy mają decydujące znaczenie, pisałem o tym we wcześniejszym poście.
Tylko mając normy i wiedząc że dany olej je spełnia, czemu miałbym go nie wlać do maszyny budowlanej jeśli na opakowaniu jest piktogram traktora, bez koparki?
O nic innego jak o moim zdaniem bezsensowne dzielenie olejów na oleje agri i construction w tak podobnych branżach mi nie chodziło.

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 20:49
przez Grześiek
Normy normami a życie swoje zapytajcie serwis co leje się do zwolnic aby nie leciały ja już wiem zamiast 30 zalewają 80w90 i jest spoko.

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 22:17
przez mechanior
Pisaliśmy już o tym... dali dupy z doborem mostów i tyle. Normy i dopuszczenia nie mają z tym nic wspólnego. Nie mieszaj chłopu w głowie, jeśli masz sugestie dotyczące bezpiecznej eksploatacji maszyny to bardzo dobrze.
Zresztą, jeśli to działa to olać system. Byle byście nie próbowali wlać 80tki do skrzyni...

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 22:25
przez Grześiek
Zrobił się duży dyskurs z tematu a ciekawe czy zakładający post się odezwie?

oleje do mostów i skrzyni

PostWysłany: 13 Paź 2015 23:40
przez Bukrej
dzięki Mechanior za podpowiedz , jak to mówią mądrego to i dobrze posłuchać a e tym wypadku poczytać , czytałem też o tym że lecą i staram się nie robić długich tras na kołach bo podobno te mosty tego nie lubią