Strona 1 z 2

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 08 Lip 2017 09:43
przez Maniek80
Witam. Problem polega na grzaniu się silnika podczas jazdy. Plyn w chlodnicy zaczyna bulgotac doslownie jak woda w czajniku. Termostat już wyjęłam ale problem pozostal. Przekaże dosłownie 5-8 km i zaczyna piszczec temperatura silnika. Chlodnica była sprawdzana i jest drozna. Może kto pomoc???

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 08 Lip 2017 13:13
przez mechanior
Jak sprawdziłeś chłodnicę?
Nie jeździmy bez termostatu bo to nie zawsze poprawia chłodzenie.
Bez termostatu są otwarte obydwa obiegi a woda tak samo jak prąd płynie tam gdzie najmniejszy opór - chłodnica stawia dosyć duży więc nie płynie przez nią.
Sprawdź czy pompa wody pracuje.
Zrób stall test (szukaj na forum w dziale CAT i JCB), często przyczyną przegrzewania tych silników jest po prostu brak mocy i przeciążanie.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 09 Lip 2017 22:04
przez CASEWIESIEK
Nie znam się na tym silniku w ogóle . Pewne jest jedno . KONSTRUKTOR ZAPROJEKTOWAŁ ABY TAM BYŁ. Ale jak już się otworzy to on tylko otwiera duży obieg .Ale mały obieg jest wtedy również otwarty. Tak myślę .Ale mogę się mylić.

Re: Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 09 Lip 2017 22:20
przez screw
Może to kompresja przedostaje się do chlodnicy .proponuje test na co2

-- 09 Lip 2017 21:20 --

Może to kompresja przedostaje się do chlodnicy .proponuje test na co2

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 09 Lip 2017 22:55
przez CASEWIESIEK
To początek zabawy .Ja aby to wyeliminować ,wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Nadal się grzeje. Jak pracuje tyłem ,jest ok. Ale jazda i praca przodem .Grzeje się po pół godzinie. Również czyściłem głowicę . Za dwa tygodnie wymieniam skrzynię biegów. .Jak to nie pomoże ,wymieniam pompę hydrauliki. Są różne teorie . A mianowicie Dodatkowa chłodnica . Ta jest trójsegmentowa. Woda skrzynia biegów. olej hydrauliki. Podobno zamiast tego ostatniego segmentu podłączają układ wodny ,a do schładzania inna chłodniczka zewnętrzna. Każdy pomysł dobry .Byle działał . Można też kupić nową chłodnicę , ale to również droga zabawa .Podobno kilkanaście tysięcy.
Proszę o rady..

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 09 Lip 2017 23:09
przez zeppelin zm 15
Takie wymienianie na "pałę" a to skrzynia może lub pompa hydrauliczna. . . Też nie są tanimi rozwiązaniami. Robiłeś test szczelności głowicy? Może być pęknięta. Są na allledrogo środki dostępne do testu CO2 w układzie chłodzenia. Zamontuj termostat sprawny z powrotem. Zrób stało test. Są to tanie rzeczy do zrobienia i przynajmniej coś będziesz mógł wykluczyć a nie wymieniać bez sensu. Rozumiem że korek chłodnicy jest sprawny? Czujesz nadmierne obciążenie podczas jazdy? Jakby skrzynia stawiała takie opory to by się chyba dawno już rozleciała. Maszyna toczy się swobodnie czy czujesz jakby sama "hamowała" Układ zasilania dałeś do sprawdzenia? Wtryski ? Pompa? Zrób na początek proste rzeczy a nie rozkręcaj pół maszyny.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 10 Lip 2017 00:31
przez CASEWIESIEK
To co piszesz już za nami . Test wyszedł ok. Mimo to zdjęliśmy głowicę aby upewnić się czy nie ma pęknięć i zrobić zawory. Korek nowy .Jutro montujemy nowy termostat. Chociaż stary nie zacinał się. Co do skrzyni to padła w niej dwójka ,a to automat . Więc i tak do roboty. Jak jadę wolniej nawet na 3 to w zasadzie ok. Dopiero jak załączy się 4 czuć opór na silniku. Na postoju przy obrotach ok 2 tys stał ok 0,5 godziny ( bez załączonej pompy) i temperatura prawie ok.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 10 Lip 2017 01:33
przez Coval
CASEWIESIEK napisał(a):To co piszesz już za nami . Test wyszedł ok. Mimo to zdjęliśmy głowicę aby upewnić się czy nie ma pęknięć


Po co ?? Sam sobie zaprzeczasz... :wall:

CASEWIESIEK napisał(a):zrobić zawory.

A nie można było manometru wrzucić zamiast wtryskiwacza ?

Re: Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 10 Lip 2017 09:58
przez Maniek80
Jak wyłączyć pompę od hydrauliki bo w czasie jazdy mogę włączyć/wyłączyć pracę przednią łyżką ale tył cały czas pracuje. Mam co prawda dwa przyciski power jeden do przedniej łyżki drugi do tylnej. Jak wcisne ten przycisk do przedniej to włącza lub wyłącza pracę ale ten przycisk od tylnej łyżki w ogóle nie ma żadnej różnicy. Więc jak jadę to ta łyżka jest aktywna i słyszę jak pompa pracuję.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 10 Lip 2017 11:13
przez mechanior
Pompy nie da się WYŁĄCZYĆ, nawet jak jest opcja blokady hydrauliki to pompa i tak nadal pracuje (obraca się) tylko olej płynie w kółko przez rozdzielacz do zbiornika lub jest utrzymywane ciśnienie oczekiwania tzw STAND BY...

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 10 Lip 2017 14:43
przez CASEWIESIEK
Tak jest czyli po odpaleniu maszyny na manometrze kontrolnym powinno być coś ok 30 barów ? A po wciśnięciu ok 180 barów. CZy tak?

-- Pon Lip 10, 2017 1:43 pm --

Coval napisał(a):
CASEWIESIEK napisał(a):To co piszesz już za nami . Test wyszedł ok. Mimo to zdjęliśmy głowicę aby upewnić się czy nie ma pęknięć


Po co ?? Sam sobie zaprzeczasz... :wall:

CASEWIESIEK napisał(a):zrobić zawory.

A nie można było manometru wrzucić zamiast wtryskiwacza ?

Nie prawda nie zaprzeczam ,. Wskaźnik na zmianę koloru na obecność CO2 nie daje gwarancji . To tylko wskaźnik , jak sie kolor zmieni to pewne ,że poszła uszczelka lub co tam. Ale jak się nie zmieni to nie masz na 100% pewności że uszczelka jet pewna. Historia zna takie przypadki .Test ok , a ty klops. Sam tak miałem .
A co do zaworów. Więc po wyjęciu wtrysków jak pojechały do pompiarza . pomiar manometrem wykazał , że może może być , ale mogło by być lepiej. I stąd takie pokrętne decyzje i działania

Ps. prośba do ADMINA. Romek połącz proszę te dwa sąsiednie wątki o tym grzaniu. Ma to sens. To dla potomnych , aby mieli łatwiej szukać porad w przyszłości :idea:

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 10 Lip 2017 21:57
przez mechanior
Łączenie nie ma sensu bo za dużo postów już jest, zrobi się burdel.
Poza tym ja w tym dziale nie mam nic do gadania :D

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 11 Lip 2017 01:31
przez Coval
Przepływ przez chłodnicę oleju jest odpowiedni ?

Re: Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 11 Lip 2017 14:02
przez Maniek80
Witam. Uszczelka pod głowicą wymieniona,nową pompa wody,pasek i termostat a maszyna jak się grzała tak się grzeje. Zauważyłem że pompa hydrauliczna również jest gorąca. Ma ktoś jakiś pomysł co dolega tej maszynie bo już nerwy puszczaja!!!!

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 12 Lip 2017 01:58
przez Coval
Maniek80 napisał(a):Witam. Problem polega na grzaniu się silnika podczas jazdy. Plyn w chlodnicy zaczyna bulgotac doslownie jak woda w czajniku. Termostat już wyjęłam ale problem pozostal. Przekaże dosłownie 5-8 km i zaczyna piszczec temperatura silnika. Chlodnica była sprawdzana i jest drozna. Może kto pomoc???



Jaka jest temp oleju w skrzyni biegów w momencie kiedy płyn w chłodnicy bulgota? Te skrzynie powinny mieć zawór regulacyjny przepływu oleju przez zmiennik , jeśli będzie zbyt mały przepływ oleju(albo przez zużyta pompa oleju skrzyni biegów,przecieki, nieszczelności), olej będzie się przegrzewać. Najbardziej pod obciążeniem. W szczególności na przejazdach. Maszyna ma wymiennik ciepła skrzynia biegów - płyn chłodzący silnik, olej ze skrzyni będzie podbijać temp silnika. Największą temp w skrzyni biegów wytwarza zmiennik momentu. Uszkodzony, niesprawny będzie przegrzewać olej w skrzyni. Za zmiennikiem momentu powinien być zawór , który utrzymuje ciśnienie oleju (około 1-3 bar) w zmienniku w celu jego całkowitego wypełnienia. Uszkodzony zawór powoduje , że poziom oleju spada, razem z momentem które przenosi sprzęgło hydrokinetyczne.

Zrób tak jak mechanior wcześniej pisał. Stall test.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 14 Lip 2017 00:20
przez mechanior
Tak se tu gadamy a nawet nie wiemy co to za maszyna...

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 17 Lip 2017 20:20
przez konradkam
Tak jest czyli po odpaleniu maszyny na manometrze kontrolnym powinno być coś ok 30 barów ? A po wciśnięciu ok 180 barów. CZy tak?

Na manometrze powinno być około 40 bar. Po wciśnięciu czego robi sie 180 barów? Masz na myśli przycisk z symbolem joystica?
Jeśli tak to wciśnięcie jego poda tylko ciśnienie sterowania na joye, ale ciśnienie nadal powinno być około 40 bar. Rosnie dopiero wtedy gdy wykonasz ruch joyem. Jeśli rośnie cisnienie do 180 bar po wcisnięciu przycisku odblokowania to znaczy że masz włączoną jakąś funkcję. Sprawdż wyjście na młot. Jest tam opcja włączenia młota na pracę ciągłą po jednokrotnym wciśnięciu przycisku, aby wyłączyć młot trzeba jednokrotnie nacisnąć drugi przycisk w lewym joju.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 17 Lip 2017 20:58
przez CASEWIESIEK
Nie znam się na tej maszynie ,ale do młota to chyba jest taki przycisk pod nogę ,na środku pomiędzy dżojstikami. Ajak to włączyc , albo wyłączyć ,Nie mam pojęcia ??. Podpowiedz.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 17 Lip 2017 21:16
przez konradkam
Na bocznym panelu włącznik w prawym dolnym rogu. Włącza sterowanie młotem w lewym joysticku.

Grzeje się podczas jazdy

PostWysłany: 18 Lip 2017 18:19
przez CASEWIESIEK
Nic nie mam w lewym joysicku . w prawym Dwa guziki ,wysuwanie i wsuwanie teleskopa . A do młota ponoć miedzy dzijami pod nogą.