Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Awaria układu kierowniczego

24 Lip 2017 22:20

Marka i model maszyny: Komatsu WB97R
Rok produkcji: 2000

Mam pytanie odnośnie mojej maszyny:
W sobotę, podczas całodziennej pracy w upale 32 stopnie, nagle podczas gdy maszyna stała w miejscu i przy zmianie (nagłej) zwrotu kół przednich (WB97R) coś się uszkodziło i maszyna (olej gorący):
- nie skręca w prawo,
- w lewo skręca po wykonaniu 3-4 obrotów kierownicą w lewo,
- po skręceniu kierownicą w prawo nie reaguje, wyczuwalny duży opór na kierownicy, ale po wykonywaniu chwilowych ruchów kierownicą w prawo - powrót - w prawo wracają koła z problemami do położenia na wprost i w prawo dalej już koła nie skręcają - w ogóle.
- po intensywnym skręceniu w prawo kierownica po chwili sama skręca w prawo (nie można jej rękami zatrzymać) a koła stoją w pozycji na wprost.

Wymieniłem orbitrol z drugiej, takiej samej maszyny (Dunfoss OSPC 160 LS) dziś zapalam po niedzielnej wymianie i sytuacja (olej zimny):
- opór na pompie hydraulicznej (słychać), nie działają też inne sekcje normalnie- spowolnione działanie (np. ruch przedniej łyżki),
- po skręceniu kierownicą max w lewo skręca koła sprawnie do oporu (olej zimny) ale przy max skręcie dusi się pompa i kierownica nie daje się ruszyć.

Po wymianie orbitrola na pewny (z maszyny w której poprawnie działał) objawy są prawie takie same jak na starym orbitrolu - prawie, bo na starym orbitrolu nie było duszenia pompy.

Chcę zapytać, czy takie objawy sugerują uszkodzenie uszczelnien w siłowniku skrętu???? Wymienię z drugiej maszyny siłownik skrętu, a później na spokojnie wymienię uszczelnienia w tym. Proszę o jakąś pilną poradę.

Awaria układu kierowniczego

25 Lip 2017 19:53

Zaślep obydwa przewody na siłowniku, na sprawnym orbitrolu kierownica powinna stać w miejscu bez możliwości ruchu.

Awaria układu kierowniczego

25 Lip 2017 22:41

Dzięki za pomoc:) Już wszystko jasne, orbitrol sprawny, po rozebraniu siłownika oczom ukazał się.. armagedon! Po 10000h pracy spinki osadcze tłoka z jednej strony tłoka jak i z drugiej strony pokruszyły się, wypięły, zostały przepchane na położenia krańcowe i wtedy to miażdżyły czoła tłoka z obydwóch stron. Ale myślę nasi już tam byli, bo śruby mocujące końcówkę siłownika były dokręcone niskim momentem. Co ciekawe główne uszczelnienie się ostało bez uszkodzeń, rysy na siłowniku są, ale do opanowania. Ta awaria postępowała, rozpoczęła się długo wcześniej, dlatego nie mam sobie za złe próby powrotu z roboty. Na tym siłowniku nie widać nic niepokojącego, gdyż nie opada, nie widać wycieków - diagnozę awarii można postawić w momencie przerwania uszczelnienia lub zatarcia tłoczyska. Zastanowię się co tu zrobić.. czy kupić kompletny używany siłownik czy kpl. uszczelnień tłoczyska+zgarniacze ok 150zł dorobione u fachowców w Krakowie+ naprawa tłoka i polerowanie siłownika . Myślę.. kupno używanego siłownika jest tańszą opcją. Ma ktoś w dobrej cenie?

Awaria układu kierowniczego

26 Lip 2017 20:13

Myślę że kupno używanego siłownika skrętu do maszyny które do rozbiórki trafiają raz na 30 lat to może i tania opcja ale raczej zakrawa na MISSION: IMPOSSIBLE...
Wyślij odpowiedź