20 Gru 2017 18:42
Marka i model maszyny: Komatsu WB972-2
Rok produkcji: 2004
Numer seryjny: 97SF11350
Koparka zawsze po zgaszeniu silnika chce zebu ustawić kola w trybie normalnej jazdy(tylko przednie kola skreceja) teraz nie ustawiły się w ten sposób tylko cały czas piszczy alarm żeby ustawić kola i nic się nie dzieje ciągle pozostaje w pozycji obydwu osi skrętnych.
-- 20 Gru 2017 17:42 --
To może ktoś powie chociaż jak skalibrować ustawienie kol.
20 Gru 2017 19:21
Włączasz tryb 4ch kół skrętnych kręcisz kierownicą aż tylne koła będą prosto wyłączasz tryb 4ch kół skrętnych i tyle
20 Gru 2017 19:46
No to takie rzeczy to wiem
problem w tym ze maszyna nie chce wykryć położenia "prosto"
-- 20 Gru 2017 18:46 --
Chodzi mi o kalibracje w przypadku tak zwanego psiego chodu może ktoś wie jak sie ustawia kola, bo podobno jest jakis sposob prosty za ktory serwis krzyczy 1000 zl. Bo w trybie podstawowym ( tylko przod skreca) kola sa prosto tylko czasami zdarzalo sie ze w trakcie jazdy gubilo sygnal i trzeba bylo sie zatrzymac i pokrecic w prawa/lewa kierownica i wszystko wracalo do normy. Teraz jest zablokowane na trubie 4 kol skretnych i nic nie mozna zrobic w sensie przestawic trybu. Co moglo sie stac i jak naprawiac
20 Gru 2017 20:20
Bezpieczniki lub czujnik poszedł któryś
20 Gru 2017 20:36
A coś więcej może wiecie jak wymienić i skąd wiadomo który? No i czy po wymianie maszyna sama sie skalibruje, żeby nie jeździła bokiem?
21 Gru 2017 23:27
Sprawdź bezpieczniki.Potem czujniki przy siłownikach skrętu (na przedniej i tylnej osi są po lewej stronie siłownika skrętu).Na koncu siłownika jest tarczka która w trakcie skrętu najeżdża w pole widzenia czujnika (można też przyłożyć metalowy przedmiot zamiast kręcić kierownicą) ,wtedy na czujniku powinna zapalić się dioda.Dioda znajduje się tam gdzie wychodzi kabel z czujnika.Jeśli dioda nie zapala się to albo czujnik niesprawny albo brak zasilania na czujnik.Do czujnika dochodzą 3 kabelki.Są to plus,masa i sygnał z czujnika.Narazie tyle do sprawdzenia.Potencjometr na tylnej osi chyba masz dobry bo by wyświetliło informację że go nie widzi.
W tej maszynie skręt kalibruje się tylko w przypadku wymiany potencjometru,demontażu i montażu potencjomeru ewentualnie przy regulacji drążków tylnego mostu itp.
22 Gru 2017 14:06
No właśnie nie palą się te diody i teraz to już całkowicie osie są niesynchronizowane(przednia prosto, tyłu skrecony). Czy jeżdżąc tak dłuższy czas mogę coś uszkodzić?
-- 22 Gru 2017 10:18 --
Pomyłka. Palą się te diody. Zapalają się w momencie ustawienia na prosto.
-- 22 Gru 2017 10:21 --
Ale nadal nie można ustawić trybu jazdy. Co może być nie tak? Jeżdżąc tak mogę coś uszkodzić?
-- 22 Gru 2017 10:23 --
Bo ekran komputera jest nieczytelny(popsuty)
-- 22 Gru 2017 13:06 --
To jak się kalibruje skrętu?
27 Gru 2017 23:39
Zadzwoń jutro na nr. 505019902 (w godz.9:00-15:00) to powiem jak robi się kalibracje.Jest to bardzo proste i jest opisane w instrukcji obsługi.Jeśli masz wszystko sprawne to powinno się udać.Jak nie to może znajdziemy usterkę.
28 Gru 2017 14:07
k1rzysiek2, Proszę opisać tutaj kalibrację bo pytanie zadane zostało na forum i innym użytkownikom się w przyszłości może przydać
29 Gru 2017 00:12
Kalibracja opanowana
Ustawiamy tylna os na prosto, zasłaniamy metalowym przedmiotem przedni czujnik żeby oszukać przednia os. Gasimy koparkę i przekręcamy kluczyk w Pozycje "I". Naciskamy wszystkie 3 przyciski od wyboru trybu jazdy(ok 3s) przyciskamy guzik sterowania 2 kolami i gotowe
Takie proste a przez 3 dni jeździłem bokiem zanim do tego doszedłem
29 Gru 2017 00:13
Doszedłeś czy ktoś ci podał?
29 Gru 2017 00:34
Poprzedni właściciel mnie naprowadził tylko pokręcił procedurę
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.