wibako

NH LB 110 problem z jazdą

NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 15 Gru 2014 23:23

Witam wszystkich. Mam problem z jazdą do przodu (do tyłu OK). Czy jest zimna, czy ciepła słabo się rusza (co najmniej 2000RPM, górka 2500RPM). Gdy przychodzą chłody tzn. około 10C, włączam bieg i czekam aż ruszy (trwa to kilka minut). Przeszukałem forum i znalazłem "zawór regulujący", oraz "cewkę". Niestety nie umiem ich zlokalizować, mimo wklepania numeru seryjnego do portalu NH budowa skrzyni się nie zgadza. Skrzynia (Power Shift) jest wyjęta z ramy (potrzeba uszczelnienia - zimering między zmiennikiem, a skrzynią). Potrzebuję informacji w którym miejscu znajdują się owe podzespoły i czy problem może znajdować się w samej skrzyni. Dorzucam fotki.
Pozdrawiam, za wszelkie informacje i porady z góry dziękuję.
Załączniki
skrzynia NH lb110   2.JPG
skrzynia NH lb110   1.JPG

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


Reklama

simmet

NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez WN-TECH » 19 Gru 2014 21:24

pod tą kością sterującą masz elektrozawory.trzeba odkręcić zewnętrzne śróby na imbus. środkowe są centymetr krótsze i skręcają samą kość.a lepiej żeby jej w nie kontrolowany sposób nie rozdzielać---kupa dupereli w środku :D
po spodem są elektrozawory.mają takie siteczka i lubi się tam syf zebrać.
zaworki trzyma taka dziwna blacha na przykręcona torxami.
na forum w innych kop-ład temat o terexie---
to samo gówno tylko ty masz na szczęście lepsze sterowanie.

Autor postu otrzymał pochwałę
serwis maszyn budowlanych.
tel 785939252

WN-TECH
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 08 Sie 2013 21:13
  • Miejscowość: kielce
  • Pochwały: 12

NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 23 Gru 2014 01:25

Pogrzebałem i znalazłem schemat, wygląda identycznie. Elektrozawory to te z nr 36? A ta "dziwna" blacha to nr 38? 4 zawory po jednej stronie to pewnie biegi do przodu, a dwa pozostałe to do tyłu. Natomiast nr 37? Sporo mi pomogłeś WN-TECH, wielkie dzięki. Szkoda, że jezdem na urlopie... KREW zalewa, a tak coś by się robiło. Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT.
Załączniki
schemat elektrozaworów skrzyni.JPG

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


Re: NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez puszek_ZGY » 23 Gru 2014 02:28

Kolego arqCK jeśli masz problem z jazdą tylko w jednym kierunku, to wówczas problem może tkwić w zużytym/uszkodzonym sprzęgle jazdy do przodu, niskim ciśnieniu oleju na tym sprzęgle, np. z powodu uszkodzonego zaworu sterującego, bądź tylko jego zapchaniu, wówczas jeżeli tłoczek zaworu się zapcha, to olej dalej nie płynie do sprzęgła jazdy, natomiast jeśli się już nagrzeje to jakieś namiastki tegoż oleju płynom (wraz ze wzrostem temperatury olej robi się rzadki), lecz niestety jest to dalej zbyt niskie ciśnienie aby konkretnie się zasprzęglić.

Jak dawno (mtg) temu wymieniany był olej w skrzyni oraz filtr?
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 29 Gru 2014 22:51

Więc tak olej do skrzyni był dolewany (im chłodniej tym częściej - 20L/rok). Natomiast filtr co najmniej 3000 mtg / 2 lata temu (trudno dokładnie określić - spis mtg mam tylko z ostatnich 2 lat, ale na starym filtrze pisze MADE in USA - być może oryginał!!!).
Dodam, że podczas spuszczania oleju leciała piana... Koparka stała zimna kilka dni (wyciągnięty most).

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


Re: NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez puszek_ZGY » 30 Gru 2014 00:18

Olej skrzynia/most/zwolnice należy wymieniać co 1000mtg a wszystkie filtry w maszynie co 500mtg oprócz powietrza i kabinowych, które należy wymieniać w razie potrzeby.

viewtopic.php?f=13&t=11097

arqCK napisał(a):na starym filtrze pisze MADE in USA - być może oryginał!!!).


To, że jest oryginał, to nie znaczy, że przegląd okresowy należy wydłużać trzykrotnie!

arqCK napisał(a):Dodam, że podczas spuszczania oleju leciała piana.


Powodem spienionego oleju może być:

- olej i powietrze lub
- olej i woda lub
- olej i inny olej ale o innych właściwościach

Czy podczas dolewki, zalewałeś olej o takich samych parametrach?
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 30 Gru 2014 23:07

Pisząc "oryginał" o filtrze, chodziło mi o to, że być może jest on od nowości niewymieniony ( przegląd okresowy może być wydłużony nie trzykrotnie, ale dziesięciokrotnie!!!)

Olej do skrzyni był dolewany taki sam, raczej wykluczam kombinacje oleju + woda prędzej olej i powietrze (ale jak to możliwe?)

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez mechanior » 31 Gru 2014 01:49

Po krótkiej pracy skrzyni , jeśli olej nie osiągnie odpowiedniej temperatury, pieni się bardzo mocno napowietrzany pracą kół zębatych.
Trzeba pracować co najmniej 10-15 minut maszyną by olej się wyklarował.

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez puszek_ZGY » 01 Sty 2015 18:08

Zgadzam się z przedmówca. Póki co wymień olej i filtr i sprawdź efekt, jeśli pozostanie, zajmij się wspomnianym przeze mnie zaworem...

puszek_ZGY napisał(a):Kolego arqCK jeśli masz problem z jazdą tylko w jednym kierunku, to wówczas problem może tkwić w zużytym/uszkodzonym sprzęgle jazdy do przodu, niskim ciśnieniu oleju na tym sprzęgle, np. z powodu uszkodzonego zaworu sterującego, bądź tylko jego zapchaniu, wówczas jeżeli tłoczek zaworu się zapcha, to olej dalej nie płynie do sprzęgła jazdy, natomiast jeśli się już nagrzeje to jakieś namiastki tegoż oleju płynom (wraz ze wzrostem temperatury olej robi się rzadki), lecz niestety jest to dalej zbyt niskie ciśnienie aby konkretnie się zasprzęglić.
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 03 Sty 2015 00:33

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Z tą pianą to miałem pietra (bierzemy się za uszczelnianie,spuszczamy olej, a tu zonk!!! leje się "to takie"), ale chodziła bardzo krótko (stopy w dół - max 2 min).

Kolego puszek_ZGY skrzynia jest na wierzchu więc elektrozawory (chyba 4 jak na rysunku) też przeczyszczę (oleje i filtry to podstawa).
Mam nadzieję, że coś się poprawi z tą jazdą (wycieku oleju nawet nie biorę pod uwagę).

Pozdrawiam i wszystkiego NAJ w NOWYM ROKU.

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez puszek_ZGY » 03 Sty 2015 02:45

Kolego arqCK zaworów szukaj przy cewkach jazdy (one znajdują się na tych zaworach), a do cewek są wpięte niewielkie kostki, poprzez które doprowadzone jest napięcie.
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 07 Sty 2015 23:52

Dziś rozkręciłem tą kość sterującą. Odkręciłem blachę trzymającą elektrozawory i po kolei sprawdzaliśmy ich czystość (sitko znajduje tylko pod 1 na foto / 37 rysunek). Wszystko w stanie idealnym, zero zabrudzenia (rozczarowanie, a więc problem tkwi w innym miejscu). Nie mam się czego przyczepić. Zainteresowały nas śrubki pod elektrozaworami (nr 2 na foto), pierwsza myśl trzymają EZ, ale nie... czyżby chodziło o ciśnienie?
Po przykręceniu kości sterującej, montujemy skrzynię... jedno podejście... drugie podejście... trzecie podejście... i znów lipa. Normalnie ręce opadają, około 3cm przed silnikiem STOP i dalej nie chce wejść (wieloklin wchodzi elegancko).
Załączniki
Elektrozawory 11.JPG

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez mechanior » 08 Sty 2015 15:36

Na schemacie bloku sterowania masz 3 zawory (szpule/suwaki), tam szukaj przyczyny problemów...

Zakładasz skrzynię ze zmiennikiem czy zmiennik został na kole zamachowym?
Skoro piszesz o wieloklinie to pewnie zmiennik został na kole a to DUŻY BŁĄD.
Zmiennik momentu musi być na skrzyni w momencie montażu skrzyni do silnika bo trafienie wałkiem odbiorczym w luźny wirnik zmiennika jest dosyć trudne poza tym można bardzo łatwo uszkodzić uszczelniacz pompy który w tym przypadku po nieudanej próbie montażu skrzyni i tak bym wymienił.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 11 Sty 2015 22:39

Przyznaję Ci racje MECHANIOR (z tym zmiennikiem to DUŻY BŁĄD), ale szukaliśmy możliwości do jego ściągnięcia i lipa. Dopiero gdy na horyzoncie pojawił się kolega WN-TECH (i po wypiciu trzech flaszek) okazało się, że aby wyjąć zmiennik należy odkręcić rozrusznik silnika!!! (innej możliwości NIE MA). Dzięki temu jutro montujemy skrzynie na silniku. Przy okazji kolega podpowiedział by wymienić podkładki miedziane (6 szt w okół wałka odbiorczego), bo olej nie koniecznie musiał lać z zimeringa.
I jeszcze jedno, na korpusie skrzyni od góry są dwa zawory (wkręcana śruba na imbus, z prawej i lewej strony). Po wykręceniu mamy sprężynę i kulkę, a na spodzie gniazdo (pod tę kulkę) i tak z prawej strony (patrząc od góry w kierunku jazdy) to gniazdo jest idealne, a z lewej "scentrowane" (kulka nie dokładnie przylega do powierzchni).
Mam pytanie na co mają wpływ te zawory?
Pozdrawiam.

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez mechanior » 11 Sty 2015 22:54

arqCK napisał(a):(i po wypiciu trzech flaszek) okazało się, że aby wyjąć zmiennik należy odkręcić rozrusznik silnika!!! (innej możliwości NIE MA).

Pomijam flaszki (uważam że powinniście mi dla własnego dobra jedną wysłać :mrgreen: ) to wyjęliście rozrusznik ponieważ śruby zmiennika były na wylot przez koło zamachowe?
A nie było zaślepki w obudowie koła zamachowego?

Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 12 Sty 2015 23:14

Z tymi flaszkami to był blef (chciałem ciut rozluźnić temat "problemu jazdy NH" :)).
A tak na poważnie to czytając forum "kopaczka" butelka należy Ci się jak psu buda !!!

Odkręciliśmy zmiennik przez "otwór rozrusznika" (jedyne miejsce gdzie było widać cały łeb
śruby) i tak samo go przykręciliśmy. Jak to powiedział kolega WN-TECH (zagryzając kiszonym)
"do niektórych maszyn potrzebny jest mgr inżynier, a nie mechanik".
Od spodu (od strony silnika) jest mały otwór 2x5 cm (używaliśmy go do blokowania koła zamachowego - śrubokrętem). Skrzynia weszła nam za pierwszym podejściem (używamy raka z nakładkami 2 m).
Jutro skręcanie przewodów...

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez WN-TECH » 13 Sty 2015 20:03

w tej francy nie ma wziernika niestety.w nowszej maszynie z silnikiem na common railu wziernik już jest.
z inżynierem to chodziło mi o to że ta skrzynia jest prze k...a do naprawiania.

co do spożywania ---hehehe--- na tygodniu,tym bardziej w południe nie zdarza mi się bo jeszcze mi życie miłe :lol: :lol: :lol:
serwis maszyn budowlanych.
tel 785939252

WN-TECH
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 08 Sie 2013 21:13
  • Miejscowość: kielce
  • Pochwały: 12

NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez mechanior » 13 Sty 2015 22:43

Mnie wystarczy wygląd bloku zaworów, niejeden spychacz się chowa przy takiej zawiłości konstrukcji, chociaż miałem raz jeszcze chyba gorszą taką włoską zarazę z wózka widłowego o dźwięcznej nazwie GRAZIANI TRASMISSIONI...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez arqCK » 31 Sty 2015 00:19

Witam wszystkich po dość długim czasie (urlop). Skrzynia złożona, skręcona i nie leje, ale jeśli chodzi o samą jazdę to nic się nie zmieniło (prawdopodobnie zawór z rozwalonym "gniazdem"). Jak był muł tak zostało, z jednym wyjątkiem, teraz nawet zimna rusza do przodu :)

Korzystając z chwili chcę podziękować wszystkim, którzy udzielali się na tym forum, a zwłaszcza
kolega WN-TECH i MECHANIOR (bez was ani rusz). Jednak największe uznanie należy się koledze,
który razem ze mną taplał się w oleju leżąc pod maszyną. ADAM dzięki.

A to zamiast flaszki...

Dwóch dresów jedzie świeżo zakupioną BM-ką z giełdy w Miedzianej Górze, kierowca pyta:
1 - ty wszystko fajnie ale zapomniałem zapytać kiedy ostatnio koleś wymieniał olej w silniku... cholera...
orientujesz się może kiedy trzeba go wymienić...
2 - ja to się nie znam na samochodach, ale mam kolegę i on wymienia raz w roku.
1 - tak, a co ma ?
2 - BUDĘ Z FRYTKAMI...

arqCK
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 15 Gru 2014 19:04

Maszyna: new holland

Firma: abc


NH LB 110 problem z jazdą

Postprzez MARIO/MECALAC » 31 Sty 2015 00:26

Na forum wdzięczność wyrażamy w odpowiedni sposób ----> prawy górny róg przy poście użytkownika, który ci pomógł, przycisk pochwała.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej