wibako

Wycie podczas skręcania

Wycie podczas skręcania

Postprzez sss9 » 21 Mar 2018 21:55

Marka i model maszyny: New Holland b110
Rok produkcji: 2008

Witam mam pewien problem polegający na tym że podczas skręcania dziwnie wyje kierownica a najbardziej jest to słyszalne na wertepach. Był zmieniony orbitrol i nic zero poprawy. Dodam że jak podniosę się na stopach do góry a przednia łyżka jest w powietrzu to kierownicą skręcę do połowy i dalej nie chce iść. Co może być powodem? Jest jeszcze jeden mały szczegół: zauważyłem że na prawym drążku kierowniczym tam gdzie jest ten przegub jest luz, który wyczuwa się podczas ruchów ręką kołem na boki. I stąd pytanie czy przez taki luz mogą być takie dziwne objawy? Pozdrawiam

sss9
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 02 Sty 2011 14:57
  • Miejscowość: Kielce

Reklama

simmet

Re: Wycie podczas skręcania

Postprzez dandi » 22 Mar 2018 07:27

wygląda na orbitrol, kupowałeś nowy czy regenerowany ? a jak podniesiesz przód to skręca lekko w lewo i prawo na max ?
Pozdrawiam
Daniel

dandi
Pomocnik operatora

  • Posty: 76
  • Rejestracja: 27 Gru 2010 23:41
  • Miejscowość: Piotrków Tryb
  • Pochwały: 1

Maszyna: Atlas 1404,1605M
Terex 160TW
Hydrema i inne

Firma: Firma PROSPOL


Wycie podczas skręcania

Postprzez sss9 » 25 Mar 2018 19:20

orbitrol był kupiony nowy natomiast przód jak podniose do góry to bez żadnego problemu się kręci kierownicą tylko jak dostaje obciążenie jest problem...

sss9
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 02 Sty 2011 14:57
  • Miejscowość: Kielce

Wycie podczas skręcania

Postprzez MARIO/MECALAC » 25 Mar 2018 22:08

Odkręć od siłownika przewody i dmuchnij powietrzem. Jak przeleci powietrze to masz uszczelnienia rozwalone w środku. Jeśli nie wyleci to szukać przyczyny w orbitolu
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Wycie podczas skręcania

Postprzez mechanior » 15 Kwi 2018 22:59

Jak jest przeciek na siłowniku to da się kręcić kierą cały czas praktycznie bez oporu nawet gdy koła już są skręcone na maksa.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Wycie podczas skręcania

Postprzez sss9 » 29 Sty 2019 20:32

Witam panowie nie ma czasu na odpis ponieważ maszyna non stop w terenie... jeśli będzie okazje sprawdzę tak jak radzicie...Tylko z tym skręcaniem kierownicy jest dziwna sprawa są nieraz sytuacje, że jadę asfaltem skręcam na skrzyżowaniu powiedzmy ostro w prawo a tu nie raz kierownica robi więcej obrotów niż skręca koło(jakby jakiś luz powstawał, dziwna sprawa), jak jest maszyna w miejscu lekko wyje jak da się gazu cicho szaaa skręca:)dziwna sprawa....dajcie Panie Boże żeby wytrzymało do końca sezonu, bo wiadomo w sezonie nie ma czasu na nic ale jakby ktoś coś doradził będę wdzięczny:)Pozdrawiam

-- 29 Sty 2019, o 19:32 --

Witam odświeżam temacik ponieważ trochę majsterkuje przy maszynie. Problem cały czas tkwi miałem jednego mechanika ale rozkłada ręce....obstawiał na zawór przelewowy trochę było szukania ale znalazł się między skrzynią a tylnym mostem, wykręcił go lekko był tam oringi zjechane wymienił na nowe i nic poprawy. Krótko opisując maszyna stoi w miejscu skręcam kołami max w lewo dochodzi do 75%skrętu i koniec dalej nie da rady jak się wezmie siłą troche się dokręci do końca a potem zamiast być opór to kierownicą kręci się cały czas a koła stoją w miejscu. Druga sprawa podnoszę się na stopach przód dostaje oporu i kierownicą skręci się tylko 60% skrętu dalej już nie idzie chyba że siła powoli pójdzie z 10% a potem już koła stoją a kierownicą z oporem ale cały czas się kręci...i trzecia sprawa jade maszyną po drodze i jak skręcam ostro w lewo czy w prawo jest duże wycie jak u dentysty, jak jestem na postoju troche mniej wyje ale znów są opory. Gdzie tu szukać przyczyny?była myśl żeby rozebrać siłowniki od wspomagania ale to jest dużo roboty bo i trzeba mostem przednim wyjechać a tak naprawde nie wiadomo czy to jest przyczyną...jeśli ktoś coś doradzi będe ogromnie wdzięczny. Pozdrawiam

sss9
Pomocnik operatora

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 02 Sty 2011 14:57
  • Miejscowość: Kielce

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej